iPhone-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Samtidigt håller Navigon ett lägre pris, 749 kr i stället för 995, denna månad ut just för att binda upp kunder innan TomTom kommer med sin. Du kan testa en friversion av Navigon utan GPS-funktion, perfekt för att kolla gränssnittet. Jag tycker den verkar trevlig, dock verkar den inte stödja import av POI, det är väl något de måste lösa via iTunes antar jag, så man kan inte köra in alla filer med POI som många publicerar. Men det löser de nog.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Äh Telenor gick det ju inte att förhandla med alls. Det är webpriserna som gäller :näsblod
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Äh Telenor gick det ju inte att förhandla med alls. Det är webpriserna som gäller :näsblod

Hur la du fram argumenten? Jag nämde att det är väldigt lätt för mig att som kund gå över till t e x 3 och då blev de genast betydligt generösare :D (sedan är jag kund sedan tidigare vilket brukar underlätta).

Fick du prata med en kvinna? :rolleyes:
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Gott folk. Jag har lyckats tappa min jailbreakade iphone i backen och spräckt displayen. Som tur är så har jag en allriskförsäkring genom mitt fb. Men måste jag återställa telen när jag ska lämna in den?
Kan väll inte vara några problem iom att jag inte skickar den till Apple?
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hur la du fram argumenten? Jag nämde att det är väldigt lätt för mig att som kund gå över till t e x 3 och då blev de genast betydligt generösare :D (sedan är jag kund sedan tidigare vilket brukar underlätta).

Fick du prata med en kvinna? :rolleyes:

Nä det var en man. Jo, jag nämnde Tre och tyckte att eftersom jag inte ringer så mycket i dagsläget (har en mobilräkning på c:a 170 kr per månad) så kommer de att tjäna mer pengar på mig om jag skaffar ett abonemang på 299 kr eller 399 kr. Men de ville inte släppa telefonen billigare iaf.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Problemet med luren är att den är minst 3cm för lång, den både ser ut och känns otymplig.

Men, bortsett från det, hur skulle den tjäna som organisatör och jobbtelefon? Med avseende på mail, kalenderfunktioner, dokument etc etc?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Problemet med luren är att den är minst 3cm för lång, den både ser ut och känns otymplig.

Men, bortsett från det, hur skulle den tjäna som organisatör och jobbtelefon? Med avseende på mail, kalenderfunktioner, dokument etc etc?

Tänk på att den är så mycket mer än en telefon, du behöver skärmstorleken och då blir den så stor som den är. Dock tycker jag inte alls den känns klumpig då den är slank och rundad överallt.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Problemet med luren är att den är minst 3cm för lång, den både ser ut och känns otymplig.

Men, bortsett från det, hur skulle den tjäna som organisatör och jobbtelefon? Med avseende på mail, kalenderfunktioner, dokument etc etc?

Fast den är platt så den känns liten i fickan. Ligger som en loska runt låret. Min gamla Nokia N82 (som förvisso inte är den minsta mobilen) känndes stor ock klumpig medan ajan är så slimad att jag tror jag tappat den ibland trots att den är längre och betydligt bredare.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Gott folk. Jag har lyckats tappa min jailbreakade iphone i backen och spräckt displayen. Som tur är så har jag en allriskförsäkring genom mitt fb. Men måste jag återställa telen när jag ska lämna in den?
Kan väll inte vara några problem iom att jag inte skickar den till Apple?

Den lär ju med 99% säkerhet bli blåst och återställd ändå.
De byter ju knappast bara skärmen och skickar tillbaka den. Att rensa och återställa brukar ju alltid vara standard vid service.

Problemet med luren är att den är minst 3cm för lång, den både ser ut och känns otymplig.

Men, bortsett från det, hur skulle den tjäna som organisatör och jobbtelefon? Med avseende på mail, kalenderfunktioner, dokument etc etc?

Vad har du för os, mail osv på jobbet då?
Windows mobil brukar ju funka bra annars. Kör själv HTC touch pro.
 
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nä det var en man. Jo, jag nämnde Tre och tyckte att eftersom jag inte ringer så mycket i dagsläget (har en mobilräkning på c:a 170 kr per månad) så kommer de att tjäna mer pengar på mig om jag skaffar ett abonemang på 299 kr eller 399 kr. Men de ville inte släppa telefonen billigare iaf.

:va Du måste ha otur när du ringer. Pratade med dem idag (igen) då jag ringde idag och ändrade beställningen till en 32:a och fick åter höra att de alltid ska vara billigare att beställa från deras kundtjänst än att köpa från hemsidan (som i sin tur är billigare än butik).
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Tänk på att den är så mycket mer än en telefon, du behöver skärmstorleken och då blir den så stor som den är. Dock tycker jag inte alls den känns klumpig då den är slank och rundad överallt.
:gnissla

Kan jag ligga med den? Nähej, nä, då är det bara en telefon.

Vad har du för os, mail osv på jobbet då?
Windows mobil brukar ju funka bra annars. Kör själv HTC touch pro.
Windows, outlook.

Funtar annars på Palm Pre, den verkar fin.

Fast den är platt så den känns liten i fickan. Ligger som en loska runt låret. Min gamla Nokia N82 (som förvisso inte är den minsta mobilen) känndes stor ock klumpig medan ajan är så slimad att jag tror jag tappat den ibland trots att den är längre och betydligt bredare.
Mm, det här med rationella argument fungerar dock inte i den här frågan.
 
Last edited:

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
:gnissla

Kan jag ligga med den? Nähej, nä, då är det bara en telefon.


Windows, outlook.

Funtar annars på Palm Pre, den verkar fin.


Mm, det här med rationella argument fungerar dock inte i den här frågan.

Vi kör Exhange på jobbet och iPhone syncar galant kalender, kontakter och mail. Inklusive mappar du skapat själv i Outlook. :)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den lär ju med 99% säkerhet bli blåst och återställd ändå.
De byter ju knappast bara skärmen och skickar tillbaka den. Att rensa och återställa brukar ju alltid vara standard vid service.

När jag totalkrajat min skärm genom att lägga den på bärlager, sätta knät på den och resa mig upp så skickade jag iväg den för skärmbyte. den var inte nollad när jag fick tillbaka den. Finns annars skärmbytarsatser att köpa för 500-600 spänn.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top