iPhone-tråden

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Hej gott folk!

Har en liten fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Bakgrund
För ca 1 år sedan jailbreakade jag min Iphone 3GS och allt har fungerat klockrent. Kom dock på häromdagen att jag av någon outgrundlig anledning inte har synkat min telefon med Itunes en endaste gång efter jailbreakandet.

Fråga
Vågar jag synka min telefon mot Itunes nu eller kan jag stöta på patrull?
Är det något särskilt jag behöver tänka på? (Att inte uppgradera till senaste version är jag medveten om eftersom jailbreaket då försvinner)
Men är det något annat jag bör veta, kommer mina appar hemtagna med JB att finnas kvar te x?:va

Känner mig som värsta n00b:en men jag hoppas ni har överseende :)

Jag har dåliga erfarenheter av att synka.. Appar/sms/media som försvinner m.m. Itunes är ett jävla hockos pockos-program. F.ö bestämt mig för att byta min i4 mot en Samsung s2.. Orkar inte med Apples trams längre.

Högerklicka och ta "spara säkerhetskopia" och "överför inköp" så är allt uppbackat på datorn.
 
  • Gilla
Reaktioner: S84

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Jag har för mig att bara ett nummer per kontakt sparas på SIM kortet, resten av informationen (e-postadresser och andra telefonnummer) sparas i telefonminnet.

Så var det förr IAF, hade samma problem själv när jag bytte telefon en gång.

Kan nog stämma att det är så det ligger till. Får väl starta upp den gamla telefonen igen och skriva in dom manuellt.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Hej gott folk!

Har en liten fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Bakgrund
För ca 1 år sedan jailbreakade jag min Iphone 3GS och allt har fungerat klockrent. Kom dock på häromdagen att jag av någon outgrundlig anledning inte har synkat min telefon med Itunes en endaste gång efter jailbreakandet.

Fråga
Vågar jag synka min telefon mot Itunes nu eller kan jag stöta på patrull?
Är det något särskilt jag behöver tänka på? (Att inte uppgradera till senaste version är jag medveten om eftersom jailbreaket då försvinner)
Men är det något annat jag bör veta, kommer mina appar hemtagna med JB att finnas kvar te x?:va

Känner mig som värsta n00b:en men jag hoppas ni har överseende :)

Kom på det, att appar som du tagit hem via installous eller annat sett kan försvinna. Cydia appar klarar sig.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skulle uppdatera till iOS 5b2 ikväll, får dock bara en jävla massa felmeddelanden ("The Iphone "xx" could not be restored. An unknown error occured (6)" & felmeddelandet 1161), vad göra ?

Provade avinstallera nya itunes och försöka få in beta 1 igen men den vägrar.

Semestern börjar imorrn och jag vill ha en telefon :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Låter som om något gått fel när du försökt uppdatera den, Kanske dfu läge som gäller?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Låter som om något gått fel när du försökt uppdatera den, Kanske dfu läge som gäller?

Provat dfu, provat 2 olika burkar, 5 olika USB-kontakter, 2 olika sladdar.

Börjar få lite ont om ideer.

Nu är det unknown error 14 som gäller..
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Inte för att det hjälper xibalba, men kan vara trevligt att tänka på att man inte kan backa tillbaka till IOS 4 efter att man kört in IOS5. (Disclaimer: mina efterforskningar kan vara bristfälliga men det avhöll mig effektivt från att testa).
Sedan måste luren aktiveras som varandes en utvecklingsenhet (löses iofs mot ett fåtal $$ till okänd 14åring på nätet).

Jag är för feg för att testa.

//P
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inte för att det hjälper xibalba, men kan vara trevligt att tänka på att man inte kan backa tillbaka till IOS 4 efter att man kört in IOS5. (Disclaimer: mina efterforskningar kan vara bristfälliga men det avhöll mig effektivt från att testa).
Sedan måste luren aktiveras som varandes en utvecklingsenhet (löses iofs mot ett fåtal $$ till okänd 14åring på nätet).

Jag är för feg för att testa.

//P

Jag börjar tro att jag har ett måndagsex eftersom jag har haft strul med varenda uppdatering förutom iOS5 b1, samt allmänt hackig upplevelse.

En polare gjorde en restore tillbaka till 4.3.3 (?) från 5b1 så verkar gå.

Ska iväg och prova mot mac nu, hoppas det löser sig. :mad:
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Apple håller enligt den brittiska tidningen Daily Mail att utveckla en ny teknik byggd på sensorer installerade på konsert- och sportarenor som med infraröda strålar ska kunna känna av när någon börjar filma. Kamerans filmfunktion stängs då ner automatiskt.

:D:D:D

http://www.dn.se/ekonomi/apple-vill-stoppa-konsertfilmande

Kul med iPhone. Det blir ingen sån för mig, det är ett som är säkert :p
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
flamethrower_straight.jpg
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Låter som om något gått fel när du försökt uppdatera den, Kanske dfu läge som gäller?

Funka direkt på MBP så det var som vanligt dåligt kodad PC-variant av Itunes.

Jaja, nu har jag telefon iaf :D
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Fiffan, kewlt!

Jag vill oxå ha femman. Riktigt många bra funktioner som är med. Känner inte alls behovet att av jailbreaka efter att ha sett filmen...
http://www.apple.com/ios/ios5/features.html

Eller ja, klart man vill fortsätta kunna sno alla appar men att tweaka osv. blir inte alls lika nödvändigt med lockscreen osv.

Edit: Går visst att JB:a femman oxå,
http://iphonepyssel.se/jailbreak/nu-kan-du-jailbreaka-ios-5-0b2-med-sn0wbreeze-2-8b3-nyheter/

Funka direkt på MBP så det var som vanligt dåligt kodad PC-variant av Itunes.

Jaja, nu har jag telefon iaf :D

Skönt att du fick ordning på det. Inte alls kul att råka pajja sin tfn...jag ska nog börja med att uppdatera tjejens nalle :p

Kan man man få en snabbguide i hur man gör?

var man hämtar sw, kan man lita på snorisen, måste man ha en mac, är det svårt (hur lång tid tar det) osv?

Kan nog stämma att det är så det ligger till. Får väl starta upp den gamla telefonen igen och skriva in dom manuellt.

Dom allra allra flesta mobiler går att synka mot outlooks kontakter. DÄR har du oftast den smidigaste lösningen.

Synka först gamla nallen och sen synkar du den nya.
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Kan de se till att få tummarna ur arslet och presentera ett datum för släpp av nästa generation snart? :mad:

Sitter här med en 3GS och utgången bindningstid.
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Inte för att det hjälper xibalba, men kan vara trevligt att tänka på att man inte kan backa tillbaka till IOS 4 efter att man kört in IOS5. (Disclaimer: mina efterforskningar kan vara bristfälliga men det avhöll mig effektivt från att testa).
Sedan måste luren aktiveras som varandes en utvecklingsenhet (löses iofs mot ett fåtal $$ till okänd 14åring på nätet).

Jag är för feg för att testa.

//P

Går utmärkt att backa. Gjort det på både iphone och ipad, 5 ner till 4 och upp igen. Varför? För att jag kan :yoparty.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Fiffan, kewlt!


Kan man man få en snabbguide i hur man gör?

var man hämtar sw, kan man lita på snorisen, måste man ha en mac, är det svårt (hur lång tid tar det) osv?

Ebaya ett utvecklarkonto ( dom behöver ditt UDID
Piratbukta efter Itunes 10.5 beta 2,
piratbukta efter Ios 5 beta 2

Be till gudarna :D
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är i behov utav någon form av tjänst att kunna arbeta på samma dokument (gärna Pages eller Word, i värsta fall går Textredigerare/Wordpad också) utifrån både min dator (MacBook Pro) och min iPhone (4).

Min första tane var Dropbox, men visade sig att iPhonen bara kan läsa pages-dokument, inte redigera...

ogillar Anteckningar då skiten hamnar i Mail på datorn och att jag måste synka med kabeln hela tiden för att uppdatera "den andra enheten" samt att synkningarna kan krocka (om jag redigerat lite på båda enheterna).

Någon som har en vettig lösning?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top