iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vet inte riktigt varför vi fladdrar om det här, ville bara lämna ett tips på hur man slipper komma till senast uppringda kontakt när man ringde från kontakt-appen.
Att bara stänga av Kontakter får den effekten som du beskriver.

Att stänga av alla Appar alltid gör enheten långsammare.

De program som jobbar i bakgrunden (GPS, iPod etc) förbrukar ström.
Resten är avstängt. Det tar inte mer ström att ha fler applikationer snabbt tillgängliga om de inte gör någonting.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Tycker det gör skillnad i prestanda både på iphone och ipad om man har mycket liggandes vilande eller inte.

Är det en App du använt nyligen så går det snabbt.
Är det en App som du inte använt på ett tag måste en eller flera andra först stängas vilket tar längre tid.

Oftast använder man samma appar regelbundet så då blir enheten oftast snabbare.

Dock måste du starta om din iDevice ibland då minnet till slut blir uppdelat i för små block av allt som stängs och startas hela tiden.
Det sker till slut även om du stänger av alla appar alltid.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Elda upp din iPhone om batteriet är slut.

5b6724d0-d7d3-e021.jpg


http://www.tuaw.com/2011/06/14/hatsuden-nabe-thermoelectric-cookpot-keeps-your-iphone-battery-c/
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Hur får man facebook-appen att sluta skicka push notifications/meddelanden? Jag har stängt av det under inställningar men skiten kommer iaf :mad:
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Hur får man facebook-appen att sluta skicka push notifications/meddelanden? Jag har stängt av det under inställningar men skiten kommer iaf :mad:

Du får bli ovän med alla så ingen är social med dig längre??
:rofl
 

sportbike

Guest
och då får du ingen e-post alls :fatta

Däremot kan du göra motsvarande på ditt FB-konto på FB (alltså inte i din FB App) så att det inte spammar din mailbox.

Får jag visst det om jag väljer med vilken intervall den ska hämtas :fattasjälv
 

sportbike

Guest
Finns det nån app, eller annan möjlighet att få datum direkt i foton på en 4:a?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det nån app, eller annan möjlighet att få datum direkt i foton på en 4:a?

Du vill alltså att datumet ska förstöra nederkant på bilden, som på den gamla analoga tiden?

Det borde ju inte vara allt för svårt att extrahera den datan ur bildfilens information och sedan märka bilden med det, men jag har aldrig forskat i det då jag gärna har mina foton oförstörda och istället läser datan själv om jag vill veta när bilden togs.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Jag var tvungen att ta bort all musik/film från iphonen för att överföra musik från en annan dator. Wtf, är det så för er också?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Japp, men det gäller främst jobbrelaterad dokumentation av bilskador.

Då skulle jag nog använda en dedikerad kamera istället, med bättre zoom/ljus/färginställningar.

IOFS var dom ju nöjda med polaroidkvalitet förut, men smårepor/skador som bara syns i rätt ljus kan vara nog så svårfångade med en proffskamera.
 

delarossa

Medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
såld r6
Har precis flyttat över mina kontakter från simkortet till iphonen men alla kontakter som jag hade mer än ett nummer till har bara ett nummer nu. Hur får jag fram dom andra? Dom ska ju ligga på simkortet också.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej gott folk!

Har en liten fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Bakgrund
För ca 1 år sedan jailbreakade jag min Iphone 3GS och allt har fungerat klockrent. Kom dock på häromdagen att jag av någon outgrundlig anledning inte har synkat min telefon med Itunes en endaste gång efter jailbreakandet.

Fråga
Vågar jag synka min telefon mot Itunes nu eller kan jag stöta på patrull?
Är det något särskilt jag behöver tänka på? (Att inte uppgradera till senaste version är jag medveten om eftersom jailbreaket då försvinner)
Men är det något annat jag bör veta, kommer mina appar hemtagna med JB att finnas kvar te x?:va

Känner mig som värsta n00b:en men jag hoppas ni har överseende :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har precis flyttat över mina kontakter från simkortet till iphonen men alla kontakter som jag hade mer än ett nummer till har bara ett nummer nu. Hur får jag fram dom andra? Dom ska ju ligga på simkortet också.

Jag har för mig att bara ett nummer per kontakt sparas på SIM kortet, resten av informationen (e-postadresser och andra telefonnummer) sparas i telefonminnet.

Så var det förr IAF, hade samma problem själv när jag bytte telefon en gång.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Hej gott folk!

Har en liten fråga som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Bakgrund
För ca 1 år sedan jailbreakade jag min Iphone 3GS och allt har fungerat klockrent. Kom dock på häromdagen att jag av någon outgrundlig anledning inte har synkat min telefon med Itunes en endaste gång efter jailbreakandet.

Fråga
Vågar jag synka min telefon mot Itunes nu eller kan jag stöta på patrull?
Är det något särskilt jag behöver tänka på? (Att inte uppgradera till senaste version är jag medveten om eftersom jailbreaket då försvinner)
Men är det något annat jag bör veta, kommer mina appar hemtagna med JB att finnas kvar te x?:va

Känner mig som värsta n00b:en men jag hoppas ni har överseende :)

Ska väl inte va några problem så länge du bara synkar och inte uppdaterar programvaran i telefon.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top