Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Först, GRATTIS till båda!

Sen,
:va
Ska de köra sina egna hojjar?
E d verkligen konkurrensdugliga i VM?

Joakims cyklar kommer inte att gå som Aoyamas eller dom 3 andra fabriks-Hondorna. Dom prylarna som dom har kan inte Joakim få tag i till sina hojar.

Men räknat på hur wildcards har för material så ska Joakims material inte vara sämre än vad många andra haft.

Till detta racet så kommer Joakim att ha rätt lika material motormässigt så som Pedrosa hade när han vann sina VM-titlar i 250GP. Är den generationens motorkit som kommer sitta i nu. Vi saknar den senaste versionens förgasare och dom nyaste avgasrören vi fick med på vårt nya kit, som är kopior på det som andvändes på det kitet av HRC då, passar inte riktigt med det fjädringslänkaget vi har på våra cyklar. Inte fått dom modifierade än till att passa hojarna. Lite av prylarna är inköpta i år av teamet ifall det skulle bli ett wildcard och några av prylarna är hyrda till detta racet ifrån andra.

Uppdateringarna på tändningen och fjädringen är testat på race i SM i år. Dom nyare cylindrarna är dock inte testade innan. Dels för att dom är på gränsen till för fina/dyra för SM och dels för att en av dom varit på översyn i Japan. En del på motorn kommer att vara ifrån det senaste HRC-kitet.

Robin har också nya grejjer på gång till helgen.

Så cyklarna är i grunden dom samma som i SM men uppdaterade för den högre konkurensen.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så cyklarna är i grunden dom samma som i SM men uppdaterade för den högre konkurensen.

Kommer du att vara där? Och meka? I VM-depån? Behöver ni hjälp av någon med lite EM-ehrfahrung?:) Jag är en djävel på att skriva pressreleaser!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kommer du att vara där? Och meka? I VM-depån? Behöver ni hjälp av någon med lite EM-ehrfahrung?:) Jag är en djävel på att skriva pressreleaser!

Jag är förstemekaniker på Joakims förstahoj. :)

Har redan fullt på mekanikersidan. Vi får bara 5st "all area" biljetter för mekaniker och 3st gästbiljetter som gäller för att få komma in i depån. Dom är så gott som bokade alla nu.

Mediabiten sköter Henk-Jan från Holland och Rachid bl.a. Jag kommer väll skriva nått här med på SH gissar jag. :)

Kommer du förbi Tyskland så ring så kan du nog få komma in och få berätta för Rossi hur man ska köra! Skulle vara kul! :tummenupp

Vi åker ner på tisdagen. Vi som wildcard får komma in till banan från kl 12:00 på onsdagen. Ordinarie team får komma in från kl 08:00.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kommer du förbi Tyskland så ring så kan du nog få komma in och få berätta för Rossi hur man ska köra! Skulle vara kul! :tummenupp

Jo du, det hade varit kul....:tummenupp

Har redan fullt på mekanikersidan. Vi får bara 5st "all area" biljetter för mekaniker och 3st gästbiljetter som gäller för att få komma in i depån. Dom är så gott som bokade alla nu.

Meka kan jag inte; jag kör fyrtakt juh!!!:D Men kaffe är jag en djävel på! Starkt och mycket. Kan dessutom baka bullar. Grym på engelska och kan förhandla fram det mesta, framför allt med galanta damer.

Köp?
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Fan vad häftigt, både för Jocke, Robin och dig Anders. Stort lycka till!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Stört kul, det trodde man inte, håller tummarna för inkvalning för bägge och sen att det går ännu bättre i racet :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top