Yoshimura GSX1230R Projekt

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Då var ett nytt övre kåpstag ihopsvetsat. Blev bättre denna gång i rostfritt.

Bilder bör dyka upp under morgondagen för just nu håller jag på frysa ihjäl. Kryper ner mot -30 grader här uppe nu. :död
 

Phillip

Guest
Då var ett nytt övre kåpstag ihopsvetsat. Blev bättre denna gång i rostfritt.

Bilder bör dyka upp under morgondagen för just nu håller jag på frysa ihjäl. Kryper ner mot -30 grader här uppe nu. :död
Och här i Göteborg höll jag på att frysa arslet av mig när jag och tjejen hämtade mat förut. Vi har -5.3 :glömdet.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Då var ett nytt övre kåpstag ihopsvetsat. Blev bättre denna gång i rostfritt.

Bilder bör dyka upp under morgondagen för just nu håller jag på frysa ihjäl. Kryper ner mot -30 grader här uppe nu. :död



HUuuuva , Ni har säkert ett sånt där hål upp till Rymden som dom hadde i filmen:yoparty
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ingen topp från England ännu. Kommer den inte imorn eller på fredag så kommer jag ligga och gråta hela helgen... :(

Här kommer lite bilder på det övre kåpstaget. Har tänkt fixa det nedre nu i helgen (samt borra för infästningar i gaffelkronorna), då kan jag även börja lura på lyktinfästningarna.

DSC_0007-41.jpg


DSC_0008-32.jpg


DSC_0023-9.jpg


DSC_0024-8.jpg


Enkelt och cleant tycker jag. :)

Efter att allt i kronorna är färdigborrat så ska det övre kåpstaget kompletteras med någon form av "panel" där man både kan stoppa några kontrollampor och fästa varvräknaren (och cykeldator för hastighet).
 
Last edited:

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Norge
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Engelskmen och posten er ikke til å stole på.

Jeg ble blåst for 10000kr av TTS for noen år siden.....

Jævla svindlera hele bunten.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Engelskmen och posten er ikke til å stole på.

Jeg ble blåst for 10000kr av TTS for noen år siden.....

Jævla svindlera hele bunten.

Och jag som bara har bra erfarenheter av dom. :D

Det finns alltid skitstövlar och lurendrejare, men jag ser till att det är rätt folk jag handlar av så jag slipper besvär. Roger Upperton har mycket stort förtroende i Storbritannien och Europa när det gäller trimning av gamla luftkylda radfyror. Han lever på sitt rykte så skulle han blåsa någon blir det fort dålig publicitet.
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Ingen topp från England ännu. Kommer den inte imorn eller på fredag så kommer jag ligga och gråta hela helgen... :(

Här kommer lite bilder på det övre kåpstaget. Har tänkt fixa det nedre nu i helgen (samt borra för infästningar i gaffelkronorna), då kan jag även börja lura på lyktinfästningarna.

Perfekt mycket snyggt stag!!

Alla försändelser kan spåras idag med trakking nummer!
Be att få det omgående och fraktbolag kolla deras hemsida och spåra det!

Kolla vad som avtalats i ditt köp!
Leveransvillkor ingår alltid i ett avtal vad det betyder hittar du här: incoterms.se
Om ansvaret är ditt kolla med fraktbolaget om försäkring ingår och till vilket belopp...

Men nu har jag målat fan på väggen!! :mad:
Hoppas det är på väg :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ingen topp idag.

Blir fosterställning och våldtäktsdusch hela helgen nu... :(
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ingen topp idag.

Blir fosterställning och våldtäktsdusch hela helgen nu... :(

Känner du för att outsourca våldtäktsduschningen kan jag ta på mig jobbet. Har efter 4 veckors renovering fått tillbaka vårt badrum idag:D
 

Phillip

Guest
Hur mycket tror du att du kan plocka ur hojen när den är körklar igen? Sedan senaste bänkningen har du väl fixat värsting topp, nytt avgas samt kolvar...?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur mycket tror du att du kan plocka ur hojen när den är körklar igen? Sedan senaste bänkningen har du väl fixat värsting topp, nytt avgas samt kolvar...?

Jag räknar med minst 145 bakhjulshästar (tidigare 125,51 med originalborr och topp), i värsta fall kan det bli upp emot 155 hästar men då beror det på hur mycket "glädjebänk" det är vi pratar om samt dagsformen. :)

Motför original 105 hästar i motorn är det en rätt markant ökning.

Bänkning och inkörning kommer nog att ske uppe hos EMP i Boden denna gång. Erik Marklunds fokus ligger mest på skotrar nuförtiden så det är svårt att få bänktid.
 
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Bänkning och inkörning kommer nog att ske uppe hos EMP i Boden denna gång. Erik Marklunds fokus ligger mest på skotrar nuförtiden så det är svårt att få bänktid.

Kul! Dra iväg ett pm eller skriv i tråden när det är dags så kommer jag förbi och snackar lite skit.
 

Phillip

Guest
Jag räknar med minst 145 bakhjulshästar (tidigare 125,51 med originalborr och topp), i värsta fall kan det bli upp emot 155 hästar men då beror det på hur mycket "glädjebänk" det är vi pratar om samt dagsformen. :)

Motför original 105 hästar i motorn är det en rätt markant ökning.

Bänkning och inkörning kommer nog att ske uppe hos EMP i Boden denna gång. Erik Marklunds fokus ligger mest på skotrar nuförtiden så det är svårt att få bänktid.
Blir spännande att se resultatet :tummenupp! Glöm inte att filma.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul! Dra iväg ett pm eller skriv i tråden när det är dags så kommer jag förbi och snackar lite skit.

Det kan jag göra! Dröjer väl nåt tag till innan det är dags men det blir förhoppningsvis innan första Maj. Har inte ringt till herren och hört om priser ännu. Det lär är gå en dryg timma eller två med lite finjusteringar.

Blir spännande att se resultatet :tummenupp! Glöm inte att filma.

Ja, kommer bli riktigt skoj. Mest spännande blir det att se om jag satt ihop skiten rätt.

Ska försöka att komma ihåg filmen den här gången. :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror jag smäller av! I postlådan låg en avi från Schenker.

Bilder kommer lite senare! :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top