Samkörning Hässleholmstrakten.

tkdrille

Guest
Du kan ju köra 24an. annars blir de extreeemt lång tid men de kanske du vill ha.
Kör typ bjärnum, röke örkelljunga via rössjöholm bort till e6an sen har jag glömt hur man kör. =).
 

Sworen

Nybörjare
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2005 Kawasaki ZX-6R
Ahh jag som tänk köra med tjejen till torekov imorn. Tiden spelar ingen roll egentligen.
Men hm. Ända vägen ja vet går genom båstad:) får väl bli snabbaste vägen då, lär ju vara trångt i båstad då :)
 

tkdrille

Guest
haha du får prova på hemvägen, från torekov mot båstad så ser du en kyrka, de står mot E6 på skylt där med. Sen kommer du ner till vad den byn nu heter. ... . så kör du över e6an mot rössjöholm tror jag de är skyltat. så kommer du ut mellan munka och örkelljunga sen kan du välja själv där.
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Lagligt?

Ni far kora snabbt men forsiktigt dar hemma. Jag ska se till att ta igen allt jag missar :tummenupp



Du kan kora dar de har uppkorningen i Kristianstad. Dar ar alla konbanor uppritade bl:a ;)

Platsen ligger ut forbi Bilcentrum, man svanger hoger efter ett par hundra meter. Det finns kanske adress pa korkortsportalen.se.

Hej hej, vet var det ligger har varit där senast idag med körskolan, hehe men är du säkert på att det är lagligt att köra där? Har redan blivit tagen för olovligkörning med bil, och vill inte bli tagen igen, (skulle bara köra typ 800 meter och lämna av grejer, för att vi höll på att flytta). Tack på förhand!

Någon som jobbar på Autoliv i hässleholm (stoby)? Är inhyrd där av studentconsulting och skrivit kontrakt med 6 månader. Börjar mitt pass snart...
 
Last edited:

tkdrille

Guest
Hej hej, vet var det ligger har varit där senast idag med körskolan, hehe men är du säkert på att det är lagligt att köra där? Har redan blivit tagen för olovligkörning med bil, och vill inte bli tagen igen, (skulle bara köra typ 800 meter och lämna av grejer, för att vi höll på att flytta). Tack på förhand!

Någon som jobbar på Autoliv i hässleholm (stoby)? Är inhyrd där av studentconsulting och skrivit kontrakt med 6 månader. Börjar mitt pass snart...

Du får fråga körskolan. Den banan vi har i hässleholm fick vi lov till att åka och köra på om vi hade körskolornas tillåtelse. Iallafall för 3 år sen.
Ja tyvärr jag har bara haft mc kort i 3 år annars hade jag kunnat ju.

Ps när flyttade autoliv ut till stoby ;) De ligger på industrigatan/kringelvägen i hässleholm om de inte flyttat hela produktionen ;).
 

tkdrille

Guest
Nu är de såhär pågar. Eftersom vi snackar rätt mycket "skit" i tråden här så har jag gjort så att jag startat en grupp för oss på fb med för alla som är med på fb såklart.

Men vi kommer även att skriva upp alla körningar och aktiviteter vi kommer att hitta på här i denne tråd. Så välkomna.
https://www.facebook.com/home.php?sk=group_231055816915627&ap=1
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Stoby

Du får fråga körskolan. Den banan vi har i hässleholm fick vi lov till att åka och köra på om vi hade körskolornas tillåtelse. Iallafall för 3 år sen.
Ja tyvärr jag har bara haft mc kort i 3 år annars hade jag kunnat ju.

Ps när flyttade autoliv ut till stoby ;) De ligger på industrigatan/kringelvägen i hässleholm om de inte flyttat hela produktionen ;).

Haha nej du har nog rätt, den ligger vid Norra kringelvägen men trodde att den på något sätt var vid gränsen till Stoby, för att jag brukar svänga in där det står skyltat Hässleholm/Stoby eller något liknande.
Så den är på samma plats, fast det var en kille som körde truck som lyckade köra in i en påle, antar väl att han vill flytta den närmare till Stoby. (Jag vet att det är fel att skratta men det var roligt hehe)
 

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
Hej hej, vet var det ligger har varit där senast idag med körskolan, hehe men är du säkert på att det är lagligt att köra där? Har redan blivit tagen för olovligkörning med bil, och vill inte bli tagen igen, (skulle bara köra typ 800 meter och lämna av grejer, för att vi höll på att flytta). Tack på förhand!

Någon som jobbar på Autoliv i hässleholm (stoby)? Är inhyrd där av studentconsulting och skrivit kontrakt med 6 månader. Börjar mitt pass snart...

Vilkn trafikskola är och tränar på VV's egna uppkörningbana? Så vitt ja vet har rodins och södra ute vid Svenssons bildemontering och nya trafikskolan har ute vid karpalunds .. Nu är det ett tag sedan men jag "hjälpte" en kompis med konbanorna på VV's bana och det visade sig tydligen inte uppskattat .. Ska du träna konbana så kör ut till Svenssons ute i vä o träna .. Koner finns på teamsportia för 15kr st, men brukar finnas ute vid Svenssons


Mvh Johan
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Har ett litet problem, när det gäller motorcykel iallafall, det är när jag ska köra slalom mellan koner så ökar jag hastigheten omedvetet, alltså jag kan inte hålla handen stilla, finns det tips eller trixs som kan motverka detta? Tack på förhand!
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag hoppas ni e ute å kör i solskenet. Var ledig torsdag och fredag. Men nu trollade jag fram solen genom att gå till jobbet. Ni kan tacka mig senare. :)
 

manneman

Guest
Sydligare runda utgår imorgon ifrån Stortorget i Ängelholm klockan 11.30.
(Vi undviker Båstad/Bjäre då ALLA Skånes poliser befinner sig där just nu känns det som)

Dyker det upp Hässleholmare så får ni ju nära hem!

Pma om ni undrar något.
 

tkdrille

Guest
Var tänkte ni avslut ? Känns som många piloter kommer va bakfylla imorgon :)
 

Sworen

Nybörjare
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2005 Kawasaki ZX-6R
Mannemann , du skulle skrivit innan idag innan ja börja dricka .. :((
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top