Väder, polis och rullgrus!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
FAN så många usla vägar det finns just nu.

Diseröd - Kungälv (längs Göta älv), helt okörbar utan motard och/eller njurbälte modell större.

Landvetter - Eskilsby, hoppig något jävulskt, grusad, gropig och allmänt förjävlig.

Inseros - Hällinsjö, högst medioker med gropar och bulor.

Hällingsjö - Kungsbacka via Ubbhult, även den riktigt usel.

:mad:
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Ute o promenerade...dessa var SÅ lätta att spotta!! :tummenupp

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer:REN757
Fabrikat:SAAB 9-5 ED58E
Färg:GRÖN
Fordonsslag:pB
Ägare/Brukare
Namn:pOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

En till:

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer:SPT547
Fabrikat:SAAB 9-5 KOMBI EB59E
Färg:LGRÖN
Ägare/Brukare
Namn:pOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
 
Last edited:

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
FAN så många usla vägar det finns just nu.

Diseröd - Kungälv (längs Göta älv), helt okörbar utan motard och/eller njurbälte modell större.

Landvetter - Eskilsby, hoppig något jävulskt, grusad, gropig och allmänt förjävlig.

Inseros - Hällinsjö, högst medioker med gropar och bulor.

Hällingsjö - Kungsbacka via Ubbhult, även den riktigt usel.

:mad:


Hällingsjö - Kungsbacka via Ubbhult håller dom på att asfaltera om nu iallafall (börjat från Hällingsjö hållet, vet ej hur mkt de ska lägga om)
Så nu vägarbetsområde dessutom....behållningen va väl att det va en söt tjej som körde "lots bilen" (första gången jag ser en sådan lotsbil man följer genom arbetsområdet!) :-D
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Hällingsjö - Kungsbacka via Ubbhult håller dom på att asfaltera om nu iallafall (börjat från Hällingsjö hållet, vet ej hur mkt de ska lägga om)
Så nu vägarbetsområde dessutom....behållningen va väl att det va en söt tjej som körde "lots bilen" (första gången jag ser en sådan lotsbil man följer genom arbetsområdet!) :-D

Dom gjorde det sista igår kväll. Ny asfalt från Hsjö bort till Ubbhults kapell. Då detta var den sämsta biten på sträckan Hsjö-KBA så får man väl säga att vägen nu är rätt bra. (Håller med om att tjejen som körde lotsen var fin :banana )
 

anatoli

carte blanche
Gick med
5 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-09
körde boråsvägen vid landvettersjön idag och verkar som nån bil eller nåt kört i diket vid början på västra sidan, var ett spår med olja diagonalt över hela vägen, stod inte på mkt alls men hade inte velat komma i den kurvan i fullt ös fick bra glid i den fart jag höll... låg lite plast och glasrester också, de städar säkert upp men var lite extra försiktig innan ni vet hur det är.
 

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Ort
Typ Göteborg
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Många civilisar ute

på 5 dagar har 3 civilbilar gett sig tillkänna i Götet när jag varit ute.
Alla med obligatorisk antenndjungel bak på taket.

En äldre lite sletnare volvo 850/V70 Kan ha vart grön? Jag körde inte vid tillfället så det kan ha varit två bilar med 4 poliser i men frun som körde hävdade att det bara var en bil :)

En mörkgrå saab 9-5 som hade stoppat en bil vid backaplan

Igår på motorvägen en XC70 WZO111


Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: WZO111
Fabrikat: VOLVO XC70 POLIS
Färg: SILVER Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2005 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YV1SZ595751199242
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2005-08-17
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-08-17
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
Adress: BOX 429/EKONOMIENHETEN
Postnr: 401 26 Förvärvsdatum: 2005-08-17
Ort: GÖTEBORG
 

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
Lördag-söndag 16-17 juli
Övervakning på de större lederna i och runt Göteborg. Övervakningen genomförs med både civila och polismålade fordon.

Under veckan förekommer övervakning med mobilt ATK.
 

walleballe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Street3
Tänkte bara varna om att det ligger en fin pöl olja jävligt fint placerat i rondellen i Högsbo vid Tools, smakade på asfalten där o tänkte bara varna för er andra =)
 

Slowrider

Medlem
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K5 & Honda CBR 1000 ROSSI EDITION
Inte så långt från Högsbo, nämligen Kållered Precis vid byggmax, där har vi polisen en dag som denna!!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag blixtrade det till på väg in i Lundbytunneln med bilen, får väl se om kortet blev bra eller ej :gnissla

Brukar polisen lägga ner direkt när det gäller företagsbilar. Det har blixtrat förut men då har jag inte hört nåt från Polizei.
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Idag blixtrade det till på väg in i Lundbytunneln med bilen, får väl se om kortet blev bra eller ej :gnissla

Brukar polisen lägga ner direkt när det gäller företagsbilar. Det har blixtrat förut men då har jag inte hört nåt från Polizei.

You are going down, down town Mister! Insatstyrkan, piketen, p-vakterna kommer snart och tar dig med alla medel tillåtna! :machinegu
 

Raderad medlem 51742

Guest
Idag blixtrade det till på väg in i Lundbytunneln med bilen, får väl se om kortet blev bra eller ej :gnissla

Brukar polisen lägga ner direkt när det gäller företagsbilar. Det har blixtrat förut men då har jag inte hört nåt från Polizei.

Beror nog på hur samarbetsvilliga företaget du jobbar hos är. Polisen brukar höra av sig till företaget som äger bilen och begära att få veta vem som kört bilen vid det aktuella tillfället.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Beror nog på hur samarbetsvilliga företaget du jobbar hos är. Polisen brukar höra av sig till företaget som äger bilen och begära att få veta vem som kört bilen vid det aktuella tillfället.

Precis.

Då är det najs om man har en bra chef som returnerar kuvert med svaret förare okänd. I Sverige behöver man inte anmäla varandra enl lag.
Dock kan ju Polisen bråka lite eftersom företag brukar ha koll på sina chaufförer.
Provköra inför försäljning går ju inte att motbevisa ;)
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Precis.

Då är det najs om man har en bra chef som returnerar kuvert med svaret förare okänd. I Sverige behöver man inte anmäla varandra enl lag.
Dock kan ju Polisen bråka lite eftersom företag brukar ha koll på sina chaufförer.
Provköra inför försäljning går ju inte att motbevisa ;)

Om det inte är en lastbil med färdskrivare. Då är man ganska rökt om polismannen inte fått ligga på ett tag. :tungan
 

woggi

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Zx10-R En svart så klart
Var ute och körde lite idag, tog kornhalls färjan och drog till Marstrand. Vill varna för galet mycket rullgrus på vägen från färjan upp till Marstrand.
Och på hemvägen höll jag på att plocka en snubbe som kom farandes rakt över vägen, då han klippt en bil rakt i röven och flög över i min fil. Tur att det var jag och inte bussen :brinnerup Så tänk på avstånden.

Peace :tummenupp
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Lasermannen är i Jonsered och skjutef folk. Inte för att jag tror att så många är ute och tourar i detta eminenta skitväder men jag bjuder på den ändå. Vassegoa änna.
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Var ute och körde lite idag, tog kornhalls färjan och drog till Marstrand. Vill varna för galet mycket rullgrus på vägen från färjan upp till Marstrand.
Och på hemvägen höll jag på att plocka en snubbe som kom farandes rakt över vägen, då han klippt en bil rakt i röven och flög över i min fil. Tur att det var jag och inte bussen :brinnerup Så tänk på avstånden.

Peace :tummenupp

Även vägen från Säve mot Kungälv(Kongahällavägen?) är full med nya rullgruslagninar.:mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top