Mektråden!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
jojo det förstår jag men vad gör man? vad är det man köper och monterar/byter ut?

hela gashandtaget. den gör att vajern får en längre väg i rullen, detta gör att du vrider mindre för samma gasrespons som när du vred dubbelt så mycket ungefär.värsta trimmet!!:yoparty
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
hela gashandtaget. den gör att vajern får en längre väg i rullen, detta gör att du vrider mindre för samma gasrespons som när du vred dubbelt så mycket ungefär.värsta trimmet!!:yoparty

phat stuff! ska definitivt kolla upp! :rock
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Last edited:

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Sådär då vart hyndan av med eltejpen på baken.

Pallade inte ta några bilder så jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder på denna avancerade operation.

Konstigt at den hållit ihop sålänge som den gjorde, har iaf saknats 6 av 12 skruvar sen start, sen tappade jag ytterligare 2 på HC resan....
Men som sagt nu är siter skiten fast med alla skruvar o clips.
Undrar om det saknas viktigare skruvar på den hojen.......

Edit:Eller vänta nu, det gjorde det ju nästan, höll ju på att tappa hela fronten förra året, någon hade inte låst styrlagret ordentligt........
 
Last edited:

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Motorporr!

Brunn is soon back!

Fick i dagarna Garage och då fanns det bara en sak att göra! starta projektet " att få brunns hoj körbar igen" det som står på listan är att justera ventilerna synka/renovera fuggarna med nålar och munstycken som passar sliponet samt nya bränsle slangar

Ventilerna är idag efter 6h i garaget justerade och hör å häpna 13 utav 16 ventiler stod helt käpprätt åt helvete samtliga var det på tok för litet ventilspel på är det någon som har nån ide om hur det kunde ha blivit så borde det inte gå åt andra hållet med för stort spel och ventilslammer som följd då man inte justerat dem på ett par 1000 mil för sent, hojen är dessutom är skit svårstartad
dock var ventilerna inte shimsade utan det sitter justerskruvar smidig värre!













plan nummer ett är som sagt att få hojen att gå normalt sen om vi lyckas med det då blir det besiktning och till vintern kanske ett litet fighterbygge

så nu kan man snart kalla sig Baismek haha
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Härligt jobbat Bais.

Aj aj, får hoppas att det inte blivit några brända ventiler om han kört länge med förlitet spel, på fram förallt avgas sidan. Tyvärr skulle ju ett par brända ventiler förklara en svårstartad manskin....

Ena kamnocken ser nästan lite väl insliten ut, ett riktigthärligt spår i, men vid närmare eftertanke ska det nog va så på en -80 talare ;)

Håller tummarna, skulle va kul att se Brunnmuskedundret igång igen.
 
Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Härligt jobbat Bais.

Aj aj, får hoppas att det inte blivit några brända ventiler om han kört länge med förlitet spel, på fram förallt avgas sidan. Tyvärr skulle ju ett par brända ventiler förklara en svårstartad manskin....

Ena kamnocken ser nästan lite väl insliten ut, ett riktigthärligt spår i, men vid närmare eftertanke ska det nog va så på en -80 talare ;)

Håller tummarna, skulle va kul att se Brunnmuskedundret igång igen.

Halloj, angående brända ventiler så e hojen knappt körd sedan den blev svårstartad, eller började bli, speciellt varm sen visst har jag gått över service intervallet ganska mkt men jag tyckte 600mil mellan justeringarna låter sjukt, rena enduroservice-stilen. Speciellt om man tänker på att visst den har blivit idiotkörd imellanåt men de flesta milen e pendlar/långmil. Den har rullat cirkus 7000 nu och senaste ventilkolllen gjordes vid 5000 tror jag.

Båda kammarna såg ut att ha snurrat ett par varv om man säger så men det var inga förslitningar som gick att känna ivaref.

Sen får man väl se hur d går, vet att en synkning av fuggarna behövs, gjorde ett misslyckat försök förut förmodligen pga ventilspelet...
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Halloj, angående brända ventiler så e hojen knappt körd sedan den blev svårstartad, eller började bli, speciellt varm sen visst har jag gått över service intervallet ganska mkt men jag tyckte 600mil mellan justeringarna låter sjukt, rena enduroservice-stilen. Speciellt om man tänker på att visst den har blivit idiotkörd imellanåt men de flesta milen e pendlar/långmil. Den har rullat cirkus 7000 nu och senaste ventilkolllen gjordes vid 5000 tror jag.

Båda kammarna såg ut att ha snurrat ett par varv om man säger så men det var inga förslitningar som gick att känna ivaref.

Sen får man väl se hur d går, vet att en synkning av fuggarna behövs, gjorde ett misslyckat försök förut förmodligen pga ventilspelet...


De e säkert bara lite förgasarknas.
Håller tummarna att den spinner igång som en bondkatt på steroider :tummenupp

Kul att se dig här förresten :banana
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Motorporr!

Brunn is soon back!

Fick i dagarna Garage och då fanns det bara en sak att göra! starta projektet " att få brunns hoj körbar igen" det som står på listan är att justera ventilerna synka/renovera fuggarna med nålar och munstycken som passar sliponet samt nya bränsle slangar

Ventilerna är idag efter 6h i garaget justerade och hör å häpna 13 utav 16 ventiler stod helt käpprätt åt helvete samtliga var det på tok för litet ventilspel på är det någon som har nån ide om hur det kunde ha blivit så borde det inte gå åt andra hållet med för stort spel och ventilslammer som följd då man inte justerat dem på ett par 1000 mil för sent, hojen är dessutom är skit svårstartad
dock var ventilerna inte shimsade utan det sitter justerskruvar smidig värre!













plan nummer ett är som sagt att få hojen att gå normalt sen om vi lyckas med det då blir det besiktning och till vintern kanske ett litet fighterbygge

så nu kan man snart kalla sig Baismek haha

Shit hör mekas det för fullt! de gillar vi :)

kul o se lite livs tecken från dig brunn:tummenupp
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
hey dudes... tror sensorn till min bensinlampa e paj. lampan funkar när man vrider på nyckeln men inte när soppan börjar ta slut. fick soppatorsk häromdan, mindre kul. nån som har koll på sånt, vart den sitter och vad som kan vara fel? tacksam för hjälp!
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
hey dudes... tror sensorn till min bensinlampa e paj. lampan funkar när man vrider på nyckeln men inte när soppan börjar ta slut. fick soppatorsk häromdan, mindre kul. nån som har koll på sånt, vart den sitter och vad som kan vara fel? tacksam för hjälp!

Kolla så kontakten sitter i, den hittar du förmodligen under tanken.

Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track :tummenupp

Tror Willemannen har köpt klockers hör med honom.
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
hey dudes... tror sensorn till min bensinlampa e paj. lampan funkar när man vrider på nyckeln men inte när soppan börjar ta slut. fick soppatorsk häromdan, mindre kul. nån som har koll på sånt, vart den sitter och vad som kan vara fel? tacksam för hjälp!

Ah - trasig, det var därför han sålde hojen, du har blivit lurad! ;)

Kolla i elschemat, kanske går att bygla kablarna och tänds lampan då så är givaren dålig, då får du plocka av tanken och hardcore-meka lite!

EDIT: faan, satt i tfn samtidigt som man skrev så svaret blev ju sent!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ah - trasig, det var därför han sålde hojen, du har blivit lurad! ;)

Kolla i elschemat, kanske går att bygla kablarna och tänds lampan då så är givaren dålig, då får du plocka av tanken och hardcore-meka lite!

EDIT: faan, satt i tfn samtidigt som man skrev så svaret blev ju sent!

haha ja skitlurad. näe men han lär iaf ha känt till det. aja ingen idé å tjafsa med han om det. bör väl inte vara skitsvårt att fixa.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top