Bullshit/övrigt

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
lite mer, nätet jag sitter på verkar inte palla att lägga upp fler än 2-3 bilder per gång
 

Bifogat

  • IMG_0162.jpg
    IMG_0162.jpg
    241.6 KB · Visningar: 127
  • IMG_0163.jpg
    IMG_0163.jpg
    235.1 KB · Visningar: 124
  • IMG_0164.jpg
    IMG_0164.jpg
    237.6 KB · Visningar: 124

stehne

Stehne
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer1000k7
Hur mkt väger den??
det går ju säkert men det blir nog bökigt å tungt i skogen..

Är man skit duktigt så går det säkert bra..

Den väger lika mycket som jag vill väga= 149 kg torr och ca 160 fulltankad;)

Jag är skit dålig, druttade ett par gånger på 250 cross i Thailand för ett par somrar sedan;)
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Sådär då fick man en KUKskruv i däcket. Två o en halv mil med platt däck, kul som fan.
Men det gick förvånansvärt bra att köra, även om jag kröp i typ 50.
Jag som hade tänkt börna upp skiten men IckE.

Kan för övrigt berätta att jag sålde min lilla traja idag
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Sådär då fick man en KUKskruv i däcket. Två o en halv mil med platt däck, kul som fan.
Men det gick förvånansvärt bra att köra, även om jag kröp i typ 50.
Jag som hade tänkt börna upp skiten men IckE.

ah fan vad tråkigt! köp dessa sjukt billigt!
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30131

edit: glömde att du har 16" fram. men bra pris så nån annan kanske är sugen.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vart håller ni hus? det har inte varit så aktiv här på ett par dagar!
Hoppas ni dricker lagom ;)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vet inte! blir ju grillfest hos Zid på fredag så man får se vilka som är bakis osv. annars är söndag en skön dag att åka
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Vart håller ni hus? det har inte varit så aktiv här på ett par dagar!
Hoppas ni dricker lagom ;)

Dricker??? Nej du, det e det bara Zid som har tid med:arsele En annan jobbar o står i, drar till Skåneland på söndag för begravning o kommer tillbaka på tisdagkväll, sen e det fulle rulle tills nästa helg igen. Så för min del blir det inte mycket åka förräns då:(


Nåt helt annat förresten.. Skulle ställa om min försäkring på Rettan häromdagen till Smc-försäkringen, hel/hel skulle då kosta mig 16800 kr. Men då ligger självrisken på 25%, oavsett om det e vagnskada, stöld eller brand.

Försäkringen jag har idag kostar mig 33000 kr hel/hel:näsblod men då är självrisken "bara" 6000 kr + att den är avställningsbar, och garageförsäkringen kostar mig 350 kr/mån...

Så jag ställde aldrig om försäkringen, utan suger liksom lite på karamellen angåendes vilket som är mest fördelaktigt:confused:

Det som talar emot: 25% på en stulen eller kraschad hoj med ett värde på 75-80 lax blir rätt kännbart, typ 50 lax tillbaka o förlust på 25 lax. Men där blir min månadskostnad ca 1500 kr..

Det som talar för: 6000 kr i självrisk är ju fan så mycket bättre än 25000, jag kan ställa av den på vintern o bara betala garageförsäkring. Sen om jag orkar kan jag ju faktiskt köra den gamla klassiska ställa av/ställa på enbart när jag ska köra. Men den aktuella månadskostnaden på denna försäkringen kostar mig ca 3200 kr/mån.

Totalt om man slår ut det på vanlig försäkring, så blir årskostnaden ca 18700 kr om jag ställer av på vintern. Medans Smc-försäkringen kostar mig 16800 kr ej avställningsbar..

:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Så hur göra liksom? Tror faktiskt jag stannar kvar på vanlig försäkring, detta mest pga den lägre självrisken + möjligheten att kunna ställa av.

Nån som har koll på det där med att ställa av/på, att ställa av på vägverkets hemsida fattar jag, o att det kostar ca 30-35 kr varje gång man gör detta.
Men kan man ställa av/på hur mycket som helst? Borde ju bli grinigt som fan hos FB om man håller på o ställer av/på 7-8 ggr/månad??

Jaja, där var det mycket på en gång.. Men jag jobbar o e uttråkad, lika bra o skriva lite när man har chansen:)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hellre betala mindre månads kostnad och ifall man klotar punga ut lite extra än betala dyrt och även om man inte klotar har man ändå betalat in dessa pengar.

Ta SMC försäkringen, ta summan du betalar idag för din försäkring minus det du kommer betala med SMC och mellan kostnaden lägger du på banken, så du har lite ifall det skulle hända nåt. Och skulle det inte hända nåt på 1 år får du se det som en bonus som du för ha nöje själv att spendera än FB som redan rövknullar oss + många fler.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Hellre betala mindre månads kostnad och ifall man klotar punga ut lite extra än betala dyrt och även om man inte klotar har man ändå betalat in dessa pengar.

Ta SMC försäkringen, ta summan du betalar idag för din försäkring minus det du kommer betala med SMC och mellan kostnaden lägger du på banken, så du har lite ifall det skulle hända nåt. Och skulle det inte hända nåt på 1 år får du se det som en bonus som du för ha nöje själv att spendera än FB som redan rövknullar oss + många fler.


Visst låter det vettigt, men å andra sidan så blir summan av kardemumman att den vanliga försäkringen totalt bara blir ca 1200 kr dyrare/år..
Visst suger det att ha en hög månadskostnad på sin hoj o försäkring, men som läget e så tillåter min ekonomi att ha det..
Tror att just grejen med den lägre självrisken talar för den vanliga försäkringen ändå:va
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Visst låter det vettigt, men å andra sidan så blir summan av kardemumman att den vanliga försäkringen totalt bara blir ca 1200 kr dyrare/år..
Visst suger det att ha en hög månadskostnad på sin hoj o försäkring, men som läget e så tillåter min ekonomi att ha det..
Tror att just grejen med den lägre självrisken talar för den vanliga försäkringen ändå:va



ah då hade jag haft kvar den vanliga om den inte kostar mer än 1200kr mer per år.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top