Frågor man aldrig vågar ställa

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Eller är det bara jag som börjar bli gammal och inte hänger med? Eller är vi flera? Det får i vilket fall få mej att tappa all sexlust och bara radera rullen direkt.

Vi är flera:tummenupp Grejen är ju att de få gånger man faktiskt bemödar sig med att försöka leta efter en bra rulle så är det så in i helvete svårt att hitta något så jag har mer eller mindre gett upp... Vad man än hittar så innehåller eländet alltid nån form av dylikt svineri, och oftast mer. Görs det ingen riktigt bra, erotisk och upphetsande porr utan äcklande moment över huvud taget eller vad är det frågan om???:va
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi är flera:tummenupp Grejen är ju att de få gånger man faktiskt bemödar sig med att försöka leta efter en bra rulle så är det så in i helvete svårt att hitta något så jag har mer eller mindre gett upp... Vad man än hittar så innehåller eländet alltid nån form av dylikt svineri, och oftast mer. Görs det ingen riktigt bra, erotisk och upphetsande porr utan äcklande moment över huvud taget eller vad är det frågan om???:va
Framtiden har redan varit.
[YOUTUBE-ID]VRsAfGP_PEQ[/YOUTUBE-ID]
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Vad exakt är motstyrning och hur funkar det?

Vad är det som är så speciellt med Blackberry? I filmer snackas det ofta som om det finns; mobiltelefoner, datorer och sedan Blackberry. Är inte Blackberry ett mobilmärke?
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vad exakt är motstyrning och hur funkar det?

Vad är det som är så speciellt med Blackberry? I filmer snackas det ofta som om det finns; mobiltelefoner, datorer och sedan Blackberry. Är inte Blackberry ett mobilmärke?
Jo, det är ett mobilmärke. Gör "mailtelefoner".
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Vad exakt är motstyrning och hur funkar det?

Vad är det som är så speciellt med Blackberry? I filmer snackas det ofta som om det finns; mobiltelefoner, datorer och sedan Blackberry. Är inte Blackberry ett mobilmärke?

Blackberryn har en pushmail klient vilket gör den snarlik outlook samt
att den kan sättas upp i mailservern så du får mail direkt dit...
mycket sync hit och dit...
Smidig lösning egentligen men endast Telenor som stödjer den samt
att de som har den i jobbet oftast har så dålig fritidsmoral att dom
inte kan låta bli att kolla mailen så fort det plingar och därmed aldrig
släpper jobbet... Har 15 såna på jobbet, blackberry alltså.. Råder delade meningar bland användarna om det är bra eller dåligt
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Men jag får alla mina mina hotmail, yahoo, och arbetsmail direkt till min nokia mobil. Så det kan ju inte vara unikt för Blackberry?

(vilket påminner mig om att jag ska ändra inställningarna här så jag inte får en massa "sporthoj XXX har svarat i ämnet..." mail.:))
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Om man skrämmer en tiger så blir det en rädd tiger.
Vad blir det om man skrämmer ett lejon?
Går det?

Detta har jag faktiskt undersökt under många år och fått en hel del olika svar!

Det är en liten "miss" från gammelsvenskan då man skrev det
Ett rädt lejon

Idag finns det egentligen inget ord som går att använda för att beskriva det bättre än just "rädt" eller "räddt", som dagens svenska tolkning av det bör vara. Många hävdar att man istället skall använda ett skrämt lejon, men det blir ju inte heller rätt eftersom lejonet inte nödvändigtvis behöver vara skrämt för att vara "räddt".

Alltså bör det enda rätta för att beskriva ett lejon som drabbats av rädsla vara ett räddt lejon. Jag har talat med svensklärare på högskola och gymnasie samt med min morbror som läser om just språk och språkutveckling. Han kan inte heller sätta fingret på hur meningen skall böjas eller användas, mer än att faktiskt använda ordet "räddt".

Frågan består dock obesvarad, men det anses inte vara fel att använda "räddt" då språkutvecklingen ständigt går framåt och är fylld av undantag.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men jag får alla mina mina hotmail, yahoo, och arbetsmail direkt till min nokia mobil. Så det kan ju inte vara unikt för Blackberry?

(vilket påminner mig om att jag ska ändra inställningarna här så jag inte får en massa "sporthoj XXX har svarat i ämnet..." mail.:))

POP3/IMAP mail i din nokia..
Skillnaden med blackberryn kommunicerar direkt med exhange servern så att det du skickar/läser osv även syns i datorn... Det du skicka med mobilen stannar i mobilen..
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om man skrämmer en tiger så blir det en rädd tiger.
Vad blir det om man skrämmer ett lejon?
Går det?

?


Hypotetisk fråga, är man överst i näringskedjan blir man inte rädd, man blir förbannad. Gå fram till valfritt lejon o visa bilden på malena ernmans överarmar
så får du se vad jag menar :joråsåattehh
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
En fråga i samma tema. Varför köper folk MP3 spelare när dagen mobiler fungerar som MP3 spelare? Man kan ju lägga in omkring 8-16 GB på en mobil, räcker inte det?
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Detta har jag faktiskt undersökt under många år och fått en hel del olika svar!

Det är en liten "miss" från gammelsvenskan då man skrev det
Ett rädt lejon

Idag finns det egentligen inget ord som går att använda för att beskriva det bättre än just "rädt" eller "räddt", som dagens svenska tolkning av det bör vara. Många hävdar att man istället skall använda ett skrämt lejon, men det blir ju inte heller rätt eftersom lejonet inte nödvändigtvis behöver vara skrämt för att vara "räddt".

Alltså bör det enda rätta för att beskriva ett lejon som drabbats av rädsla vara ett räddt lejon. Jag har talat med svensklärare på högskola och gymnasie samt med min morbror som läser om just språk och språkutveckling. Han kan inte heller sätta fingret på hur meningen skall böjas eller användas, mer än att faktiskt använda ordet "räddt".

Frågan består dock obesvarad, men det anses inte vara fel att använda "räddt" då språkutvecklingen ständigt går framåt och är fylld av undantag.


Min fråga är istället behöver man nånsin använda den meningen? Egentligen...
 

jumpsuit

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
nykoping
Hoj
en grön
Det har jag gjort länge.
Inte ovanligt att den efterblivne bakomvarande frågar huruvida man "står i kön" om man lämnar mer än 30cm till framförvarande.

Ännu värre är det att köra i Tjockhult med tungt ekipage.
Lämnar man en meter till framförvarande bil, så ses det som en lucka som måste fyllas.

haha, vad brukar du svara då är jag intresserad av att höra? :)
Vill ha tips på vad man ska säga. förutom ett tråkigt "ja" då!
 

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Detta har jag faktiskt undersökt under många år och fått en hel del olika svar!

Det är en liten "miss" från gammelsvenskan då man skrev det
Ett rädt lejon

Idag finns det egentligen inget ord som går att använda för att beskriva det bättre än just "rädt" eller "räddt", som dagens svenska tolkning av det bör vara. Många hävdar att man istället skall använda ett skrämt lejon, men det blir ju inte heller rätt eftersom lejonet inte nödvändigtvis behöver vara skrämt för att vara "räddt".

Alltså bör det enda rätta för att beskriva ett lejon som drabbats av rädsla vara ett räddt lejon. Jag har talat med svensklärare på högskola och gymnasie samt med min morbror som läser om just språk och språkutveckling. Han kan inte heller sätta fingret på hur meningen skall böjas eller användas, mer än att faktiskt använda ordet "räddt".

Frågan består dock obesvarad, men det anses inte vara fel att använda "räddt" då språkutvecklingen ständigt går framåt och är fylld av undantag.

Det problemet uppstår ju faktiskt med alla djur som slutar -et i bestämd form men det kanske bara är lejon som gör det?

On topic: "Tar du den i tvåan?"

Vi är flera:tummenupp Grejen är ju att de få gånger man faktiskt bemödar sig med att försöka leta efter en bra rulle så är det så in i helvete svårt att hitta något så jag har mer eller mindre gett upp... Vad man än hittar så innehåller eländet alltid nån form av dylikt svineri, och oftast mer. Görs det ingen riktigt bra, erotisk och upphetsande porr utan äcklande moment över huvud taget eller vad är det frågan om???:va

Ja, fy fan. Det ska gurglas, gaggas, dras isär och visas upp så att man lika gärna kunde läst en anatomibok. Bättre att göra sin egen porr.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, fy fan. Det ska gurglas, gaggas, dras isär och visas upp så att man lika gärna kunde läst en anatomibok. Bättre att göra sin egen porr.

Ush ja:zpy Ja, eller ännu bättre: Bli porrproducent!:yoparty Jag menar, man skulle kunna styra och ställa som man vill! Plocka väck allt äckel och fulsnusk och ersätta med bra grejer ända tills man skapat finporren, en helt ny genre inom porrfilmsindustrin!:D bort med allt spott och spe, bort med allt sprutande hit och sprutande dit, bort med allt vad gagging och dylikt heter och bort med allt vad de där jobbiga äckliga manliga stönen i stil med "Ooh yeah, spred dat ass fo' me baby!" heter:zpy Seriöst, är det bara jag som tycker att karljan ska hålla truten istället för att föra stönmonolog med sig själv??:va Jag vill lyssna på tjejen (så länge rullen inte bara är full med uppenbart fula fejkstön från hennes sida), inte nån brunstig grabb som inte ens har nåt vettigt att säga...:dummer Iallafall, bort med allt det där och in med fina grejer! Varför inte göra en film där ett: Båda har det skönt. Två: Killen håller käft. Tre: tjejen stönar på eget bevåg och inte sådär überfejkat på uppmaning av producenterna. Fyra: allt vad domination tagits bort och ersatts med något lite mer avslappnat. Ta det lugnt för helvete, sluta hatta och vålda er fram och tillbaka! Fem: tjejen ska få minst en äkta orgasm (om hon nu kan få det) och sex: Killen får på sin höjd komma i en kådis efteråt. Snyggt ska det hållas! Där har vi, i grova drag, en hygglig p-rulle:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top