Frågor man aldrig vågar ställa

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Precis!

Man provk***lar alla kondomer och efter nio månader är de som klarat
testet färdiga att skickas ut till kunderna.

Jepp, 3 man testar varje gummi och sedan tvättas det innan det paketeras för åf. Nu kan man tycka att man 2 och 3 har dragit det korta strået men ett jobb är ett jobb.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Aha, det ska jag prova. :D

Har en ny fråga.

Varför pirrar det i fingrar eller ben när kroppsdelen somnar, och vaknar igen. Vad är det som egentligen sker?!
Följdfråga varför pirrar det i kuken om man blundar när man är riktigt plackat?
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Hur testar man kondomer, egentligen, och hur vet man att de man inte har testat uppfyller de krav som de testade gör?

Har för mig att man i Umeå/Luleå testar urval från varje batch som kommer till Sverige, det bar ungefär det jag lärde min på naturkunskapen i nian jallafall:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där kan jag inte minnas att jag sagt eller ens diskuterat. :va P -rullar är inte min påse.

Häum?:va Jag var iallafall 100 på att jag hört det här, och ganska säker på att det var du som sagt det...:va Men jag kan mycket väl ha fel... Det var inte alls meningen att försöka utmåla dig som porrfilmsexpert på något vis, jag ber om ursäkt. Bara fick för mig att några pratat om det i en tråd här och att du kommit med sagda förklaring...:va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Häum?:va Jag var iallafall 100 på att jag hört det här, och ganska säker på att det var du som sagt det...:va Men jag kan mycket väl ha fel... Det var inte alls meningen att försöka utmåla dig som porrfilmsexpert på något vis, jag ber om ursäkt. Bara fick för mig att några pratat om det i en tråd här och att du kommit med sagda förklaring...:va

Om du lyckas googla upp det, vilket bore vara ganska lätt, så får jag bita mig i läppen. Men jag har då inget minne av att jag sagt ngt sådant.

/J
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du lyckas googla upp det, vilket bore vara ganska lätt, så får jag bita mig i läppen. Men jag har då inget minne av att jag sagt ngt sådant.

/J

Som sagt, jag kan mycket väl ha fel... Bara nåt jag fick för mig. Testade att googla lite men hittar ingenting så du har antagligen rätt:)
 

Dr.Bike

Guest
Ingen fråga kanske, men varför säger man alltid att en TJOCK person är kraftig? :va

I min värld är kraft något som utvecklas ur muskler, dvs man kan lyfta nåt, eller förflytta sig osv

Fett utvecklar inte kraft.

En fet människa är inte kraftig.

En fet människa är fet. :fakta

Har för mig att man i Umeå/Luleå testar urval från varje batch som kommer till Sverige, det bar ungefär det jag lärde min på naturkunskapen i nian jallafall:tummenupp

Det förklarar den onormalt höga frekvensen av ofrivilliga graviditeter man har på dessa orter jue! :tummenupp
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Ingen fråga kanske, men varför säger man alltid att en TJOCK person är kraftig? :va

I min värld är kraft något som utvecklas ur muskler, dvs man kan lyfta nåt, eller förflytta sig osv

Fett utvecklar inte kraft.

En fet människa är inte kraftig.

En fet människa är fet. :fakta

Det hade du kanske vetat om du jobbat på din sociala kompetens istället för att läsa på om oljor... :tungan

Följdfråga - varför blir folk snyggare när man dricker? Eller är det bara solljuset på morgonen som är så oförlåtande?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ingen fråga kanske, men varför säger man alltid att en TJOCK person är kraftig? :va

I min värld är kraft något som utvecklas ur muskler, dvs man kan lyfta nåt, eller förflytta sig osv

Fett utvecklar inte kraft.

En fet människa är inte kraftig.

En fet människa är fet. :fakta



Det förklarar den onormalt höga frekvensen av ofrivilliga graviditeter man har på dessa orter jue! :tummenupp
jag kallar dom fläskberg, värre är alla tjejer som var/egentligen är snygga men dom har lagt på sig 10-15 kg späck:gråta Jag menar hur kan man göra så mot sig själv? Lägga massa tid och pengar på kläder smink och andra associerar men missa det viktiga.
Nu snackar vi inte 30 åriga småbarnsföreldrar utan 20 åriga singel tjejer.
Fysisk aktivitet dödar inte jag lovar!
 

Dr.Bike

Guest
Det hade du kanske vetat om du jobbat på din sociala kompetens istället för att läsa på om oljor... :tungan

Följdfråga - varför blir folk snyggare när man dricker? Eller är det bara solljuset på morgonen som är så oförlåtande?

1. Svara på frågan! Trähatt! :D

2. Jadu...dricker vad? Mjölk? Eller menar du alkohol? Svaret är att alkohol fungerar som framkallningsvätska... och dem man tittar på framstår helt plötsligt i sin fulla prakt! ;)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Ingen fråga kanske, men varför säger man alltid att en TJOCK person är kraftig? :va

I min värld är kraft något som utvecklas ur muskler, dvs man kan lyfta nåt, eller förflytta sig osv

Fett utvecklar inte kraft.

En fet människa är inte kraftig.

En fet människa är fet. :fakta



Det förklarar den onormalt höga frekvensen av ofrivilliga graviditeter man har på dessa orter jue! :tummenupp

Tjock och tjock....En jacka är tjock, en människa är fet......
Och varför säger alltid feta människor att de har någon meduzinsk åkomma som gör att de är feta....

I så fall lider halva västvärlden av denna åkomma...

T.Jurig Tant
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Aha, det ska jag prova. :D

Har en ny fråga.

Varför pirrar det i fingrar eller ben när kroppsdelen somnar, och vaknar igen. Vad är det som egentligen sker?!

Det har att göra med att nervändarna (som är dom som registrerar känselintryck) är beroende av att ha ett bra blodflöde för att fungera normalt.
Kroppsdelar somnar på grund av att blodomloppet stryps så att cirkulationen blir otillräcklig. Det blir då syrebrist i den kroppsdelen och det uppstår en kemisk obalans kring nervändarna.
När blodflödet återställs så återställs också den kemiska balansen och syrenivån kring nerverna och dom reagerar på det med att sända ut lite slumpvisa impulser och det upplevs som pirrningar (Brukar också kunna benämnas myrkrypningar, kolsyra osv)

Tjock och tjock....En jacka är tjock, en människa är fet......
Och varför säger alltid feta människor att de har någon meduzinsk åkomma som gör att de är feta....

I så fall lider halva västvärlden av denna åkomma...

T.Jurig Tant

Just det är klart instressant. En del brukar skylla på att dom har kraftig benstomme. Detta trots att skillnaden i vikt på skelettet på en person med vek och en med kraftig benstomme är maximalt 0,5-1 kg.

Varför har många människor så svårt att fatta att det som gör att man blir fet är att man äter fler kalorier än man gör av med.
Låt gå att det faktiskt finns människor som har störningar i sköldkörteln och liknande som gör att dom får svårare att reglera sin vikt men i slutänden är det fortfarande en fråga om hur mycket man äter jämfört med hur mycket man rör på sig.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Aaah Ok Rapport tack,,,( från en som INTe har såna moderniteter)

Gick det att bli lika "snygg" som utan bubblig sprit?? Är sån Vodka bra att blanda sommardrinkar med ? :va

Återrapporterar efter lördagens grillning, men jag har kolsyrat "dunkvodka" som en papptratt gav mig, lagt till lite päronessens och tänkte helt enkelt dricka som den är. Väl kyld!
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Återrapporterar efter lördagens grillning, men jag har kolsyrat "dunkvodka" som en papptratt gav mig, lagt till lite päronessens och tänkte helt enkelt dricka som den är. Väl kyld!

Ok
Väntar med Spänning på nästa rapport...:krama
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ok
Väntar med Spänning på nästa rapport...:krama
För att göra din väntan kortare, ja du kan bli riktigt snygg dock risk att bli för snygg, lite som champange.

kolsyrad vodka/flädersaft funkar, är misstänkt likt vodka/flädercider fast ändå inte vet inte om det är soda stremer "smaken" eller de fakto att fel del är kolsyrad som gör det.

Frågan är vad som händer om man kolsyrar hela drinken på engång (kanske det du menade?) om det blir nån skilnad? så fort man blandar i något icke kolsyrat blir det ju lite avslaget.

Ska prova att kolsyra "dagens" nån gång i sommar Borde bli farligt fräscht
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
kolsyrade oboy i min ungdom när sodastreamern var batteridriven och flaskorna var i glas, det var dumt.
Hade bruna oboyprickar och glassplitter i hela köket, tur det inte var hemma hos mig
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Varför får jag aldrig ligga längre? :(
Är det för att jag kör 125a!?!? VA VA VA!?!?! ÄR DET BARA DÄRFÖR!?!? :huvet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top