Frågor man aldrig vågar ställa

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Har PRO ngn militant underavdelning vars syfte är att störa den allmänna ordningen?

Ibland känns det som gamlingarna sluter upp kl 04,15 för att planera dagens aktioner.

07,00-09,30 - Störa trafikrymten för förvärvsarbetande. Krockar ger bonuspoäng.
09,30-11,30 - Boule och kaffe hemma hos Bengt-Yngve
11,30-13,00 - Grupp1 belägrar Apoteket, Grupp 2 banken, Grupp 3 stör ut trafikrytmen, Grupp 4 agerar insatsstyrka där det behövs extra störande moment för dagen.
13,00-15,30 - Boulefinal
15,30-17,30 - Grupp 1 & 2 köar på matbutikerna medan grupp 3 & 4 återigen stör trafiken.
17,30- Denna vecka har Grupp 4 störningsjouren, den som lyckats ringa vaktbolagen samt satt upp flest arga lappar får ett extrakast på nästa veckas boule.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kolsyrad vodka finns ju annars att köpa sedan länge.
Det har jag blivit serverad på fester flera ggr.
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Varför refererar man alltid till gamla idrottsmeriter.
Ex: Leffe 45, överviktig, spelade korpforboll när han var 16 år.
Jobbarkompisarna: "Du vet Leffe e gammal forbollsspelare serru, med sådan grundkondition så kan man käka pizza varje dag".

Vore ju en sak om alla varit elitidrottsmän men varenda jävel omnämns ju som gammal boxare, fotbollsspelare........
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Va faen, gick du i fridhemsskolan i solna eller??
Vi fick dessutom sjunga en psalmjefvel innan lunch samt tacka Gud och fröken :va för lunchen... Samt skippa lite lektioner för bibelläsning..

Jodå.. Kommunalskola här också... Har läst bibeln 3 ggr från pärm till pärm.. *suck*

Haha, nä jag gick i Norrköping, orten där byäldsten sagt att ingen yrkesverksam lärare må vara under 60 år gammal.
 

EmiliosFantomen

Guest
Hur kan det vara olagligt att inte använda bilbälte men lagligt att köra mc?
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Suck. Det är för att du är högerhänt. Du håller saxen fel så att det blir ett mellanrum mellen de två eggarna. Därför blir nageln fnasig när du klipper den. Försöka att klämma ihop så att eggarna ligger an "mot" varandra när du klipper. (Det här räknade jag fö ut när jag var 10 eller nåt....)

Tack! Det var faktiskt en bra förklaring. Jag sa ju att tråden var för dumma frågor. Detta räknade du ut för att du var en väldigt smart tio-åring. Jag blev tappad som barn och är således en retard =(
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tack! Det var faktiskt en bra förklaring. Jag sa ju att tråden var för dumma frågor. Detta räknade du ut för att du var en väldigt smart tio-åring. Jag blev tappad som barn och är således en retard =(

Köp en nagelklippare och problemet är löst. Jag har alltid en i fickan och har bara klippt naglarna med sax en gång men det blev bara skit av dem.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Får jag ligga med dig. Kanske man skulle frågat lite oftare när man såg en snygg brud.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Ibland kan jag vara lite tankspridd och glömma självklarheter.
Flera ggr har det hänt att jag tagit ut pengar från bankomaten och tagit mitt kort och gått, men glömt att ta pengarna. :huvet

Detta har hänt 3 ggr till en sammmanlagd summa på 800 kr, kanske inte direkt überkatastrof men faktum är att en av gångerna så tog jag ut 500 kr
(detta var 2 dagar innan löning) och det var mina sista slantar (!) :(
stressad över att 4:ans buss precis anlänt rusade jag iväg utan mina slantar.

Så nu till fråga jag inte vågar ställa..
Var tar pengarna vägen?
Jo, nog dras de från mitt konto, men är "penga-luckan" öppen till nästa person kommer så att den såledels kan ta mina pengar eller stängs luckan direkt och att mina pengar hamnar i bankens system?

Fråga nr 2.
Jag har alltid undrat varför vissa killar kan lägga extremt mycket pengar, alltså över deras budget på en kärra, gärna en merca och samtidigt bo i skyffe lika najs som ett kellegos cornflakespaket...?!
Ofta är det också killar av utländsk härkomst som man kan se detta fenomen. Varför gör de på detta viset..? :confused:

Fråga nr. 3
(knappt att jag vågade skriva den faktiskt) :rolleyes:
Men varför förekommer det i 99,9% av porrfilmerna att killen i slutsecnen r*nkar ut sin sats i munnen/ansiktet på tjejen?
Har aldrig fattat meningen med denna procedur och varför den verkar så omåttligt populär? :va
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
När jag klipper mina naglar går det lättast att klippa med högerhand, det blir konstigt när jag håller saxen i vänsterhand. Inga problem so far tänker ni, men här kommer twisten, JAG ÄR VÄNSTERHÄNT! så varför är det lättare att klippa med högerhanden då för? :va
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ibland kan jag vara lite tankspridd och glömma självklarheter.
Flera ggr har det hänt att jag tagit ut pengar från bankomaten och tagit mitt kort och gått, men glömt att ta pengarna. :huvet

Detta har hänt 3 ggr till en sammmanlagd summa på 800 kr, kanske inte direkt überkatastrof men faktum är att en av gångerna så tog jag ut 500 kr
(detta var 2 dagar innan löning) och det var mina sista slantar (!) :(
stressad över att 4:ans buss precis anlänt rusade jag iväg utan mina slantar.

Så nu till fråga jag inte vågar ställa..
Var tar pengarna vägen?
Jo, nog dras de från mitt konto, men är "penga-luckan" öppen till nästa person kommer så att den såledels kan ta mina pengar eller stängs luckan direkt och att mina pengar hamnar i bankens system?

Fråga nr 2.
Jag har alltid undrat varför vissa killar kan lägga extremt mycket pengar, alltså över deras budget på en kärra, gärna en merca och samtidigt bo i skyffe lika najs som ett kellegos cornflakespaket...?!
Ofta är det också killar av utländsk härkomst som man kan se detta fenomen. Varför gör de på detta viset..? :confused:

Fråga nr. 3
(knappt att jag vågade skriva den faktiskt) :rolleyes:
Men varför förekommer det i 99,9% av porrfilmerna att killen i slutsecnen r*nkar ut sin sats i munnen/ansiktet på tjejen?
Har aldrig fattat meningen med denna procedur och varför den verkar så omåttligt populär? :va
Känner mig lite manad att svara på fråga 2 Då jag bor i en etta (som jag iof renoverar) i ystad för 1000 kr månaden och kör en bil som senast igår gjorde en billackerare avvundsjuk på skicket.

Det handlar om prioritering! Min lägenhet vill jag spendera så lite tid som möjligt i medans jag älskar att köra bil, så varför skulle jag lägga mer pengar än nödvändigt på lägenheten?


Samma med mat, min mat kostar oftast 10 kr måltiden, ägg, bönor och pasta är 80% av min diet. Varför? För att få pengar till intressen
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack! Det var faktiskt en bra förklaring. Jag sa ju att tråden var för dumma frågor. Detta räknade du ut för att du var en väldigt smart tio-åring. Jag blev tappad som barn och är således en retard =(

Jag vet, för jag är vänsterhänt. Klippte med vanlig högersax (i högerhanden). Min lärarinna tyckte synd om mig, så hon köpte nån specialsax för vänsterhänta (som jag alltså inte kunde hålla i höger). Sen blev det bara skit av det. Blev TVUNGEN att lösa problemet, för man klipper och pysslar ganska mycket med papper i den åldern.....

När jag klipper mina naglar går det lättast att klippa med högerhand, det blir konstigt när jag håller saxen i vänsterhand. Inga problem so far tänker ni, men här kommer twisten, JAG ÄR VÄNSTERHÄNT! så varför är det lättare att klippa med högerhanden då för? :va

Det jag skrev ovan gäller såklart åt andra hållet också.... Kläm ihop saxen så att eggarna verkligen skär mot varandra, inget space alltså (då viker sig pappret/nageln eller whatever.....)
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Fråga nr. 3
(knappt att jag vågade skriva den faktiskt) :rolleyes:
Men varför förekommer det i 99,9% av porrfilmerna att killen i slutsecnen r*nkar ut sin sats i munnen/ansiktet på tjejen?
Har aldrig fattat meningen med denna procedur och varför den verkar så omåttligt populär? :va

Vilken fråga! Det finns ett gammalt talesätt som är ganska träffande: Var ska sleven vara om inte i grytan?

För övrigt är det en dominanshandling. Nån gång ska väl män få göra nåt skoj? Plus att söta flickor blir så otroligt mycket sötare med geggamoja i fejset.

SÅ är det.

Edit: Var ska den annars vara? Pussy creampies är för riskabelt och analdito är mest skit. Liksom.

Får jag ligga med dig. Kanske man skulle frågat lite oftare när man såg en snygg brud.


FAIL! Man ska inte fråga, man ska meddela sin avsikt att ligga. Ett slick i örat så är det KG.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ibland kan jag vara lite tankspridd och glömma självklarheter.
Flera ggr har det hänt att jag tagit ut pengar från bankomaten och tagit mitt kort och gått, men glömt att ta pengarna. :huvet

Detta har hänt 3 ggr till en sammmanlagd summa på 800 kr, kanske inte direkt überkatastrof men faktum är att en av gångerna så tog jag ut 500 kr
(detta var 2 dagar innan löning) och det var mina sista slantar (!) :(
stressad över att 4:ans buss precis anlänt rusade jag iväg utan mina slantar.

Så nu till fråga jag inte vågar ställa..
Var tar pengarna vägen?
Jo, nog dras de från mitt konto, men är "penga-luckan" öppen till nästa person kommer så att den såledels kan ta mina pengar eller stängs luckan direkt och att mina pengar hamnar i bankens system?

Fråga nr 2.
Jag har alltid undrat varför vissa killar kan lägga extremt mycket pengar, alltså över deras budget på en kärra, gärna en merca och samtidigt bo i skyffe lika najs som ett kellegos cornflakespaket...?!
Ofta är det också killar av utländsk härkomst som man kan se detta fenomen. Varför gör de på detta viset..? :confused:

Fråga nr. 3
(knappt att jag vågade skriva den faktiskt) :rolleyes:
Men varför förekommer det i 99,9% av porrfilmerna att killen i slutsecnen r*nkar ut sin sats i munnen/ansiktet på tjejen?
Har aldrig fattat meningen med denna procedur och varför den verkar så omåttligt populär? :va

Nr1:
Nästa kund blir glad.

Nr2:

Personer av utländsk härkomst (främst Vietnameser) anser det oerhört viktigt att kunna fotografera en lyxig bil och skicka kortet till hembyn för att visa att man lyckats.
Emellanåt är det flera ägare på samma bil.
Samtliga ägare bor i samma etta med kokvrå.
Prioritering.
Unga killar resonerar ofta likadant.

Nr3:
Antagligen gillar amerikanska tittare detta.
De producerar och konsumerar gärna överdriven erotisk film.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Ibland kan jag vara lite tankspridd..

Fråga nr 2.
Jag har alltid undrat varför vissa killar kan lägga extremt mycket pengar, alltså över deras budget på en kärra, gärna en merca och samtidigt bo i skyffe lika najs som ett kellegos cornflakespaket...?!
Ofta är det också killar av utländsk härkomst som man kan se detta fenomen. Varför gör de på detta viset..? :confused:

Enkelt. Livsglädje kallas det. Sen om det är att lägga en helvetiskt massa pengar på saker man aldrig kommer få tillbaka, eller om man lägger 5k på ett par jeans spelar liksom ingen roll.
Vissa bor hellre simpelt och lägger pengarna på en fin bil, andra inte. :)

Sen om det är kopplat till annan härkomst låter jag vara osagt, för det har jag ingen som helst aning om. Som så mycket annat här i världen.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Det jag skrev ovan gäller såklart åt andra hållet också.... Kläm ihop saxen så att eggarna verkligen skär mot varandra, inget space alltså (då viker sig pappret/nageln eller whatever.....)

Aha, det ska jag prova. :D

Har en ny fråga.

Varför pirrar det i fingrar eller ben när kroppsdelen somnar, och vaknar igen. Vad är det som egentligen sker?!
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Känner mig lite manad att svara på fråga 2 Då jag bor i en etta (som jag iof renoverar) i ystad för 1000 kr månaden och kör en bil som senast igår gjorde en billackerare avvundsjuk på skicket.

Det handlar om prioritering! Min lägenhet vill jag spendera så lite tid som möjligt i medans jag älskar att köra bil, så varför skulle jag lägga mer pengar än nödvändigt på lägenheten?


Samma med mat, min mat kostar oftast 10 kr måltiden, ägg, bönor och pasta är 80% av min diet. Varför? För att få pengar till intressen

Det där kallar inte jag att unna sig nått, visst kan man prioritera men käka samma skit hele tiden för så lite pengar som möjligt och bo risigt för att ha råd att köra en fin bil håller ju inte.

Se över huset och maten först sen kan man köpa det man vill ha. Sen behöver man ju inte slösa för det.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Att du inte fattar det, och samtidigt ser så oerhört mycket porr har jag svårt att greppa.


Lycka till i bingen...

Var har jag skrivit att jag skulle "se på oerhört mycket porr"?! :va

Har dock alltid undrat varför just detta blivit en näst intill obligatorisk avslutning?
Vad är din förklaring för det hela iom att anledningen verkar vara så himla självklar för din del?

(jag dömer varken för eller emot den som gör så, men undrar helt enkelt varför just detta blivit så populärt att det förekommer hela tiden)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top