Frågor man aldrig vågar ställa

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
TukTuk skrev:
Varför smakar mat så förbannat mycket bättre ute i naturen än hemma även om det är samma skit man äter?

Jävligt bra fråga!
Senast förra helgen tyckte jag korv med bröd var så förbannat gott när jag var och fiskade med några polare. I veckan fick jag idén att göra korv med bröd hemma men det äcklade mig mest. Miljön påverkar nog mycket när man äter. Jag menar, en mör och fin köttbit med klyftpotatis och bearnaise-sås är ju fan så mycket godare på restaurangen än om man tar med den hem och äter den. Även om det är same shit.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kan man kolsyra vodka? har en Soda streamer och funderar på om det är någon idé eller blir det bara konstigt?
funkar på päron gin iaf, smakar illa innan och samma efter :hihi (och går skrämande fort ut i blodet)
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Det kanske är en affärsidé att hyra ut sig själv till bridgepartyn där dom saknar en spelare som kanske ramlat av pinnen. Hyra ut sig själv som sällskap och fikakompis, fast det blir inte direkt latte med brownies på stan. Blir 7 sorters torra kakor som man inte får doppa i kaffet för det dricker man från fatet.

Det är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?
därför att förr kokades kaffe i hederlig panna,och då var det varmt därför dracks det på fat.
morsan o farsan kokade alltid kaffe i panna förr.
/robin
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det måhända, men NÅGON här inne måste ju upplevt samma problem som jag? Det går fan inte att klippa naglarna på den högra handen. Jag köpte en ny nagelsax och var säker på att problemet var borta, men fan heller. Hjälp?

Suck. Det är för att du är högerhänt. Du håller saxen fel så att det blir ett mellanrum mellen de två eggarna. Därför blir nageln fnasig när du klipper den. Försöka att klämma ihop så att eggarna ligger an "mot" varandra när du klipper. (Det här räknade jag fö ut när jag var 10 eller nåt....)
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tokholmare med bil gillar att köra jättesakta jättenära varannn. Essingen i rusningstrafik är väldans poppis.

Till och med italienarna och fransmännen undviker att trycka sig in framför en fullastad, gammal lastbil med uppenbart ovan förare bakom ratten.
Missar jag bromsen så kostar placeringen 25 ton på takräcket.
Hur kul är det?
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Varför ser man så jävla mkt tjaffs hela tin om miljövänlighet på alla sätt och vis men aldrig är det någon som talar om att begränsa folkökningen?
 
  • Gilla
Reaktioner: eha

srixxo

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
En grön
Till och med italienarna och fransmännen undviker att trycka sig in framför en fullastad, gammal lastbil med uppenbart ovan förare bakom ratten.
Missar jag bromsen så kostar placeringen 25 ton på takräcket.
Hur kul är det?

Lasta så här så håller de sig på lagom avstånd.
 

Bifogat

  • indiatruck.jpg
    indiatruck.jpg
    27.7 KB · Visningar: 144

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Varför ser man så jävla mkt tjaffs hela tin om miljövänlighet på alla sätt och vis men aldrig är det någon som talar om att begränsa folkökningen?

Hela uppbyggnaden av den nuvarande världsekonomin förutsätter befolkningsökning. Tyvärr.
Ett I-land som inte ökar sin befolkning stannar upp i ekonomin och får en högre medelålder med färre arbetsföra än konkurrenade länder. Så jag tropr det är därför det inte är ett populärt samtalsämne på den politiska agendan.
Men jag tänker ofta samma sak som du. Mina gener lär dock inte föras vidare till ngn avkomma, så jag lever iaf som jag lär :D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Varför står människor max 2 cm bakom en när man köar? Särskilt vanligt i matbutiker.

Jag brukar roa mig med att ge extra lucka till den framför bara för att få höra de otåliga grymtningarna från personen bakom mig. Tror ni att det kommer gå fortare om man står tätare?

Den frågan vill jag ha besvarad.


Jag hatar sånt också.. Likadant när folk står för nära när man pratar med dem - GET THE F OUT OF MY FACE!!!! :mad:


Ang. matköer så har jag vänt mig om en gång och frågat:

"Vill du knulla eller kan du backa ett steg?"

Nästan lika illa som när folk ligger i bakluckan på en i trafiken.
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
Hela uppbyggnaden av den nuvarande världsekonomin förutsätter befolkningsökning. Tyvärr.
Ett I-land som inte ökar sin befolkning stannar upp i ekonomin och får en högre medelålder med färre arbetsföra än konkurrenade länder. Så jag tropr det är därför det inte är ett populärt samtalsämne på den politiska agendan.
Men jag tänker ofta samma sak som du. Mina gener lär dock inte föras vidare till ngn avkomma, så jag lever iaf som jag lär :D

Ett klasiskt fall av politiker som ser efter sig själva i första hand och folket i femhundrasjuttioelfte alltså. Man blir..... :mad:

Det är bra! Själv arbetar jag aktivt för att mina kaninvänner inte ska ha fler än två barn. :nicka
Kroniskt singel är man ju å så några egna yngel finns det itne så stor risk för. :hihi
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Vilka kvällar är det dans?

Tekniskt sätt är det dans vareviga kväll, det gäller bara att lokalisera platserna själva dansandet utförs. Hör du Sveningvars eller Arvingarna så kan det rätt ofta betyda att en dans äger rum. Om man blöter fingret och håller upp den i vinden för att få reda på vindriktningen kan man ofta misstänka att den lokala kampingen anordnar någon form av dans om hög musik spelas därifrån. Annars kan du alltid anordna dina egna danspartaj.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Kan man kolsyra vodka? har en Soda streamer och funderar på om det är någon idé eller blir det bara konstigt?

Det går utmärkt! Med fördel billig polsk importvodka. Dock kan man behöva köra den 2ggr i stremern för att få duktigt med kolsyra:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Varför är samhället uppbyggt för att fostra folk till värdelösa individer med ohälsosamma vanor?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
När jag gick på lågstadiet började alltid skoldagen med psalmsång + fader vår (OBS! Vanlig kommunal skola!) innan förtrycket satte fart på allvar.

Varför slipper dagens barn höra skolfrökens erbarmerliga orgelspel?

Va faen, gick du i fridhemsskolan i solna eller??
Vi fick dessutom sjunga en psalmjefvel innan lunch samt tacka Gud och fröken :va för lunchen... Samt skippa lite lektioner för bibelläsning..

Jodå.. Kommunalskola här också... Har läst bibeln 3 ggr från pärm till pärm.. *suck*
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top