Frågor man aldrig vågar ställa

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Jag har min intigritetsruta i den vill jag inte ha människor jag inte känner eller som luktar illa. Gamla människor luktar illa, ungefär som gympapåsen man hade i 1:an.

men de kanske tycker du är söt o vill känna din närhet?!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag har min intigritetsruta i den vill jag inte ha människor jag inte känner eller som luktar illa. Gamla människor luktar illa, ungefär som gympapåsen man hade i 1:an.

Nja, nu far du allt med osanning. När man är 7 år luktar man inte svett. Då återstår bara alternativet att du hade ett osunt förhållande till din gympapåse. :eek:
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Ibland får man en sån där jävla fundering i huvudet som man inte blir av med. En fundering/fråga som man aldrig riktigt får tillfälle att fråga eller reda ut. En fundering eller fråga som rent av kanske känns dum att fråga. Man tänker kanske "Är jag dum i huvudet eller varför fattar jag inte detta?"

Därför tänkte jag att vi kunde ställa dessa typer av frågor i denna tråden och spekulera lite tillsammans. Frågor du aldrig riktigt vågat ställa till någon och som bara legat kvar i bakhuvudet. Frågor man SKULLE kunna googla fram men som är roligare att diskutera på SH. Dags att kliva fram ur mörkret och bekänna idioti!

Jag börjar:

När jag klipper mina naglar på fingrarna så går det alltid jävligt bra när jag klipper den vänstra handen (alltså håller saxen med den högra handen), men när jag ska klippa den högra handen och således tar saxen i den vänstra handen så går det åt helvete. Varför är det så? Den vill prompt inte klippa ordentligt när jag håller saxen i den vänstra handen. Har det med vinkeln att göra eller hur saxen är slipad? Jag förstår inte.

He,he, testa att prova med en sax som är till för vänsterhänta! Då skall du nog se att det går bättre! :tummenupp
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Nja, nu far du allt med osanning. När man är 7 år luktar man inte svett. Då återstår bara alternativet att du hade ett osunt förhållande till din gympapåse. :eek:

Ärligt talat jag minns faktiskt inte om det luktade illa, men vissa hade duschhjälm. Jag tyckte det var coolt men hade ingen själv, man luktade nog inte illa men tanken av att gympapåsen hängde i klassrummet hela terminen (ja så var det förr i tiden) så får man den uppfattningen att det ska ha luktat illla men det gjorde det säkert inte. Sockiplast hade man också och drack oboy och spelade 8-bit när man kom hem från skolan. På den tiden var det skola man lärde sig skrivstil, ungar får inte lära sig skrivstil i skolan längre. Så då kan jag ställa den frågan varför ska dom sluta med det ?
Inte för att man använder det idag men...
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Jag är själv vänsterhänt och kan påpeka att har jag en normal sax så på något jävla sätt fungerar det knappt att klippa sönder ett simpelt A4-ark.....
man tycker det inte borde vara något skillnad, men det blir ett jäkla arbete för att lyckas klippa av eller sönder något med sax för oss vänsterhänta, skiten bara viker sig istället för att gå i delar.

Tack! Här har vi precis det jag pratar om. Borde inte saxen fungera på båda hållen? Är det så att saxen är slipad olika eller vad? Det är ju trots allt två vassa kanter som möter varandra och således dekapiterar valfritt tingest.

LJ Lundmark skrev:
He,he, testa att prova med en sax som är till för vänsterhänta! Då skall du nog se att det går bättre!

Men kommer jag då inte att kunna klippa min vänstra hand?

sledgehammer skrev:
Kanske dags att ge upp saxen och införskaffa en nagelklippare?

Jag har redan skaffat en nagelklippare och nagelklippandet går mycket bättre nu. Min fråga kvarstår dock varför en sax inte kan klippa ordentligt på båda hållen. Vad skiljer en vänstersax från en högersax?

Jörgen Karlsson skrev:
"Fan vad nice du är, eru bög LR?"

/J

SLUTA JAG ÄR INTE GHEI!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Ärligt talat jag minns faktiskt inte om det luktade illa, men vissa hade duschhjälm. Jag tyckte det var coolt men hade ingen själv, man luktade nog inte illa men tanken av att gympapåsen hängde i klassrummet hela terminen (ja så var det förr i tiden) så får man den uppfattningen att det ska ha luktat illla men det gjorde det säkert inte. Sockiplast hade man också och drack oboy och spelade 8-bit när man kom hem från skolan. På den tiden var det skola man lärde sig skrivstil, ungar får inte lära sig skrivstil i skolan längre. Så då kan jag ställa den frågan varför ska dom sluta med det ?
Inte för att man använder det idag men...

Det är en högst relevant fråga. Jag får intrycket att vi är ungefär jämngamla och då kommer ju frågor som "Vart tog Top Kvick vägen?" upp.

När jag gick på lågstadiet började alltid skoldagen med psalmsång + fader vår (OBS! Vanlig kommunal skola!) innan förtrycket satte fart på allvar.

Varför slipper dagens barn höra skolfrökens erbarmerliga orgelspel?
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Det är en högst relevant fråga. Jag får intrycket att vi är ungefär jämngamla och då kommer ju frågor som "Vart tog Top Kvick vägen?" upp.

När jag gick på lågstadiet började alltid skoldagen med psalmsång + fader vår (OBS! Vanlig kommunal skola!) innan förtrycket satte fart på allvar.

Varför slipper dagens barn höra skolfrökens erbarmerliga orgelspel?

Jag satt precis och tänkte ta upp tramporgeln !
Jag är lite yngre är nog bland dom sista generationerna som vart tvättad på det där sättet.
Jag kan fortfarande en afrikansk sång som vi sjöng varje dag innan vi gick hem, den handlade om att man inte ville bli uppäten av lejon.

Det skrämmande är att man har många jämnåriga som kan "för han har öppnat pärleporten" :gnissla
 
Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
...
På den tiden var det skola man lärde sig skrivstil, ungar får inte lära sig skrivstil i skolan längre. Så då kan jag ställa den frågan varför ska dom sluta med det ?
Inte för att man använder det idag men...

VA?! Lär sig inte ungjävlarna skrivstil längre?! Undra på att det ser ut som det gör i världen. Annat var det på min tid...

Men vadå "inte använder det idag"? Jag använder det alltid när jag antecknar saker som ingen annan behöver läsa. (Min handstil är för övrigt en mycket effektiv krypteringsalgoritm :D )
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
VA?! Lär sig inte ungjävlarna skrivstil längre?! Undra på att det ser ut som det gör i världen. Annat var det på min tid...

Men vadå "inte använder det idag"? Jag använder det alltid när jag antecknar saker som ingen annan behöver läsa. (Min handstil är för övrigt en mycket effektiv krypteringsalgoritm :D )

Jag har en kompis som är lärarinna hon pratar så mycket och jag registrerar bara hälften. Så jag minns inte om dom tagit bort det eller ska ta bort det.

Jag tillhör även den generationen som hade coola papper på böckerna, då var man rädd om dom. Dagens ungdomar skriver könsord och är inte alls brydd om skolverkets material.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag satt precis och tänkte ta upp tramporgeln !
Jag är lite yngre är nog bland dom sista generationerna som vart tvättad på det där sättet.
Jag kan fortfarande en afrikansk sång som vi sjöng varje dag innan vi gick hem, den handlade om att man inte ville bli uppäten av lejon.

Det skrämmande är att man har många jämnåriga som kan "för han har öppnat pärleporten" :gnissla

Kumba yaah yaah kumba yaa?

Ni hade det bra, vi hade uteslutande lärare från det suspekta spektrat av vänsterkanten, så vi fick sjunga kampsånger istället.

För det kan väl inte vara så att "Svarte tupp röde tupp" bara handlade om grym tuppfäktning?

IOFS skulle det väl uppröra dagen vegan-generation mera...
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
men de kanske tycker du är söt o vill känna din närhet?!

Det kanske är en affärsidé att hyra ut sig själv till bridgepartyn där dom saknar en spelare som kanske ramlat av pinnen. Hyra ut sig själv som sällskap och fikakompis, fast det blir inte direkt latte med brownies på stan. Blir 7 sorters torra kakor som man inte får doppa i kaffet för det dricker man från fatet.

Det är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Det är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?
För att inte slösa på kaffe förstås ;)

Gamlingar växte ju upp i tider före det materiella överflöd vi ser idag och då var det till att ta vara på lyx som mat och dryck.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det kanske är en affärsidé att hyra ut sig själv till bridgepartyn där dom saknar en spelare som kanske ramlat av pinnen. Hyra ut sig själv som sällskap och fikakompis, fast det blir inte direkt latte med brownies på stan. Blir 7 sorters torra kakor som man inte får doppa i kaffet för det dricker man från fatet.

Det är nästa fråga jag har, varför dricker gamlingar kaffe från fatet ?

För att förr i tiden kokade man kaffet och drack det svart, då blev det varmt.

Dagen kaffebryggare lämmnar en fesljummen smörja som det dessutom hälls mjölk i, så då kan man bälga i sig direkt ur koppen.

Dessutom frigörs mer arom om man sörplar från fat, prova vetja!
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
För att inte slösa på kaffe förstås ;)

Gamlingar växte ju upp i tider före det materiella överflöd vi ser idag och då var det till att ta vara på lyx som mat och dryck.

Jamen dom kan ju spilla upp ett fat och dricka ifrån, det gamlingar faktiskt är bra på är att släcka lyset då dom går ut ur rummet det spar på våra resurser.
Det där är oftast en diskussionsfråga i mina kamraters hem, dvs dom som har sambo. Hon tänder lampor och han går och släcker efter henne, jag kommer aldrig att fälla in 100st spotlights i taket fan och ha 10st 50w spotlights som steker, nog för att det finns dimmer men ändå.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
som sagt :fakta
 

Bifogat

  • 2000005_picture_2596_3.jpg
    2000005_picture_2596_3.jpg
    26.9 KB · Visningar: 154

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
För att förr i tiden kokade man kaffet och drack det svart, då blev det varmt.

Dagen kaffebryggare lämmnar en fesljummen smörja som det dessutom hälls mjölk i, så då kan man bälga i sig direkt ur koppen.

Dessutom frigörs mer arom om man sörplar från fat, prova vetja!

Du måste vara en hejjare på Trivial Pursuit! :Bugar
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
He,he, testa att prova med en sax som är till för vänsterhänta! Då skall du nog se att det går bättre! :tummenupp


Exakt, det har inte bara med höger-/vänsterhänthet att göra. Fel blad hamnar inåt om man byter hand. Det går ju att klippa så också men det är svårare, särskilt om man är högerhänt.
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
..men vissa hade duschhjälm.
Duschhjälm, vad är det? Hade nån kommit in i duschen i hjälm hade vi spöat upp ufot. :näsblod

Ang. köproblematiken: Det finns människor som saknar känsla för det här med personlig sfär, vanligtvis säljare men det kan vara vem som helst. Vissa kryper in i ansiktet när de talar till en och invaderar mitt territorium. Min naturliga reaktion är då att rygga tillbaka, och om personen då avancerar vidare och fortsätter befinna sig i uppercut-avstånd är frågan jag vill ställa; "är du dum i huvvet?"
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
SLUTA JAG ÄR INTE GHEI!

Är Daphi ghei?

Sedan undrar jag även om styrlåset på 2-hjulingar är på andra hållet i vänsterkörande länder?

Och varför är det på fel sida man lutar/låser hojen i våra länder? Urdumt att hoppa på hojen från trafikens sida och ha hjulet riktat det hållet istället för kanten.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
dn-L: jag ryggade tillbaka tidigare också, men har ändrat mig på den punkten, jag placerar en eller två händer på deras axlar eller bröstkorg, sen trycker bort dom en bit. Får dom att fatta vinken lite mer än om man bara går undan :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top