Frågor man aldrig vågar ställa

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jo, det är så här att jag har funderingar på att köpa en juicepress, typ http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1003845

Skulle det, rent hypotetiskt, gå att köra även mat i den?

Om jag tex. tycker väldigt mycket om fiskpinnar. Skulle man då kunna köra några stekta fiskpinnar i juicepressen och få någon form av dricka som smakar som fiskpinnar?

Min fru tyckte jag var sjuk i huvudet och vägrade svara på frågan.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Jo, det är så här att jag har funderingar på att köpa en juicepress, typ http://www.netonnet.se/index.asp?sid=1003845

Skulle det, rent hypotetiskt, gå att köra även mat i den?

Om jag tex. tycker väldigt mycket om fiskpinnar. Skulle man då kunna köra några stekta fiskpinnar i juicepressen och få någon form av dricka som smakar som fiskpinnar?

Min fru tyckte jag var sjuk i huvudet och vägrade svara på frågan.

Om du blandar piskfinnarna med vatten så borde du väl helt klart få vatten med fiskepinnesmak?
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Om du blandar piskfinnarna med vatten så borde du väl helt klart få vatten med fiskepinnesmak?

Mjo... Men säg att jag gillar grillad kyckling då. Kan man köra ett grillat kycklingbröst i juicepressen och få grillad kyckling-juice?

Att blanda ut något med vatten känns inte som att det är rätt väg att gå om man vill ha den genuina smaken.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Mjo... Men säg att jag gillar grillad kyckling då. Kan man köra ett grillat kycklingbröst i juicepressen och få grillad kyckling-juice?

Att blanda ut något med vatten känns inte som att det är rätt väg att gå om man vill ha den genuina smaken.

Du måste ju hursom få det någerlunda flytande, hur gör du om du gillar knäckebröd?

Jag tror det handlar om att få matens smakämnen, och överföra dessa till en vätska.

Att få en torr kyckling att bli drickbar blir kan nog innebära vissa problem, hur bra juicepress du än har :gnissla
 

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Malevik (GBG)
Hoj
Svart Kawa
Ngt som folk borde testa är att göra ful vin.

Man tar en liter kass å äcklig vodka å ett kilo vindruvor. Ta någon me rena fötter å be jäveln å trampa på vindruvorna, sen är de bara å blanda skiten och vips så har man ett chateau de la garage:tummenupp
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Du måste ju hursom få det någerlunda flytande, hur gör du om du gillar knäckebröd?

Jag tror det handlar om att få matens smakämnen, och överföra dessa till en vätska.

Att få en torr kyckling att bli drickbar blir kan nog innebära vissa problem, hur bra juicepress du än har :gnissla

Sant, sant...

Fast borde det inte funka om man tillsatte typ buljong under själva pressandet?

Jag har fått för mig att det skulle vara en kul grej med juice som har smak av olika maträtter. :banana

Typ:

-Vad dricker du, då?
-Blodpudding. :tummenupp
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Då har du bra dricksvatten.
Minsta partikel och det kokar.
Tror att de flesta här har komunalt, klorerat vatten och det borde inte gå.

Jodå...

Ingen skydd för halsen?

Fråga: Varför blir tjejer sura på killar när de har mens?
Visst de gör ont och suger o yadayada men sluta vara sur på mig för det? Jag uppfann inte mensen!

Du vet väl att allt som fruntimmer inte gillar MÅSTE vara mäns fel?
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Det här är ingen fråga jag inte vågar fråga egentligen, men för att hålla tråden vid liv.

Varför görs det ingen vidare bra musik längre? :confused:
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Varför står människor max 2 cm bakom en när man köar? Särskilt vanligt i matbutiker.

Jag brukar roa mig med att ge extra lucka till den framför bara för att få höra de otåliga grymtningarna från personen bakom mig. Tror ni att det kommer gå fortare om man står tätare?

Den frågan vill jag ha besvarad.

Jag brukar ställa min vagn eller korg bakom mig och vips så har man ett lagom space. :tummenupp

En fråga jag aldrig vågat fråga i samma tema, varför blir folk så sura när man inte lägger upp en sån där plastbit i kassan mellan mina varor och andras :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo fasen, det är ett riktigt ordentligt i-lands problem det där. Men skulle nog vilja påstå att det är ännu värre om man _är_ intresserad/föredrar en viss typ eller nivå av dominans :näsblod då får man i princip aldrig den nivå eller sort man "behöver" :hihi

Nåja, det finns ju alla möjliga siter specifikt just för de som är lite kinky av sig (och däribland finns det också en helvetes massa varianter av olika nivåer), men så fort ens fetisch går mot just det där "mesiga finsexet" så blir det väldigt svårt att hitta filmer som passar en som ahn den i handsken...:D
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
törs man säga till polarna att man vill kränga sin 1000cc till förmån för en 600 pga deras smidighet ?

kommer ju bli mobbad som satan !!!

Det beror på.
Om du tänkt montera turbo på 600an eller ej. För utan minst 180hk så kan man inte köra hoj.
Fatta hur långsam en 600 är!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
FAIL! Man ska inte fråga, man ska meddela sin avsikt att ligga. Ett slick i örat så är det KG.
Eftersom det här är tråden för dumma frågor så: Vad betyder KG i sammanhanget??? KunGjort? K*kGlans?

jag ska läsa vidare i tråden och får det säkert förklarat för det finns säkert fler som är lika förkortningsobegåvade som jag.

edit: inget svar i tråden så tydligen är det ingen som fattar vad :mattias menar :D

Fråga 2: Är mattias som jag citerade ursprunget till mattias-smileyn? :mattias

För att vara lite cynisk och tråkig finns det bara ett svar på porrfilmsfrågan, nämligen PENGAR! Om du vill tjäna pengar på en P-våffla ska den ju tilltala så många som möjligt för hur många kollar på mer än fem minuter av rullen innan det är klart? Alltså har varje respektabel scen ca fem minuter blåsjobb för dem som tänder mest på det, fem minuter ritt, fem minuter bakifrån etc etc. Ni fattar.
Givetvis finns det gott om folk som tänder på tjejer i pärlhalsband och det är ju mer synligt än ett muffskott så därav alla facials. Sen att det inte alls är lika skönt för nån av deltagarna är skit samma. Det är pure biznizz - but it works, doesn't it?
 
Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Sant, sant...

Fast borde det inte funka om man tillsatte typ buljong under själva pressandet?

Jag har fått för mig att det skulle vara en kul grej med juice som har smak av olika maträtter. :banana

Typ:

-Vad dricker du, då?
-Blodpudding. :tummenupp

Gör en blodpuddingsbuljong då! Koka blodpudding i vatten, använd sedan det vattnet när du pressar din blodpuddingsjuice :succé :tummenupp
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Gör en blodpuddingsbuljong då! Koka blodpudding i vatten, använd sedan det vattnet när du pressar din blodpuddingsjuice :succé :tummenupp
Låter ju kanon!

Ok, få sen nu: Blodpuddingsjuice, vad kan man blanda den med? Lingonlikör borde ju funka kalas på nästa fest.

Dagens drinktips: Blodpuddingsjuice blandat 50/50 med lingonlikör. :tummenupp

Borde ju gå att pressa pytt i panna-juice också. Blandat med rödbetssaft och hemkört blir det en äkta Husman!

Två nya drinkar har just sett dagens ljus. :yoparty
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming

För det hände inget när jag tryckte, så jag undrar va de skulle vara för kul med den? :va

Skall du ju inte. Så där står det bara på tråk-knappar. Alla de bra knapparna har "DO NOT PRESS!!!"" skrivet på sig.

Alternativt "PANIC!".

Såede.

Det låter som en sanning, efersom det inte var så jävla lajbans att trycka på knappen, den åkte ju inte ens in :näsblod :kocko
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Eftersom det här är tråden för dumma frågor så: Vad betyder KG i sammanhanget??? KunGjort? K*kGlans?

jag ska läsa vidare i tråden och får det säkert förklarat för det finns säkert fler som är lika förkortningsobegåvade som jag.

edit: inget svar i tråden så tydligen är det ingen som fattar vad :mattias menar :D

Fråga 2: Är mattias som jag citerade ursprunget till mattias-smileyn? :mattias

Knullgaranti och JA, respektive.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top