Frågor man aldrig vågar ställa

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Separata kranar for varmt och kallt är ju ungefär så dumt det blir, ändå köper dom fortfarande det när dom renoverar hus?

Men engelsmän lärde sig ju att dricka ölen ljummen istället för att lära sig att kyla den...

Hörrö Öl SKA drickas rumstempererad!!! Får fram bästa smakerna då ;) Men jag ska inrömma att om man inte gillar öl så går den helt klart ner lättare när den är kall... Då är ju allt bedövat... ;)
 

sportbike

Guest
Varför färgar jättetjocka tjejer håret orange?
Dom syns ju ändå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hörrö Öl SKA drickas rumstempererad!!! Får fram bästa smakerna då ;) Men jag ska inrömma att om man inte gillar öl så går den helt klart ner lättare när den är kall... Då är ju allt bedövat... ;)

Det beror på vilken sorts öl det är. En del öl smakar illa ljummen, men är god kall. En del öl är tvärtom. Sedan finns det ju några få ölsorter som verkligen ska drickas varm. Varm som kaffe ungefär.
(Sedan finns ju öl som inte ska drickas alls, som heineken...)
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Varför färgar jättetjocka tjejer håret orange?
Dom syns ju ändå.
Klockren fråga, såg precis en sån idag på ikea, TOKrund, leopardklänning OCH orangefärgat hår, lite som ett slag i ansiktet när hon gick förbi faktiskt :)
 

sportbike

Guest
Klockren fråga, såg precis en sån idag på ikea, TOKrund, leopardklänning OCH orangefärgat hår, lite som ett slag i ansiktet när hon gick förbi faktiskt :)

På en busshållplats på Östermalm igår såg jag en kvinna i 50-årsåldern som var väldigt rund, med leopardjacka, mysbyxor med leopardmönster och pumps i leopard, OCH med orange hår !!!
Jag krektes när jag kom hem.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
finns det en anledning varför halvljuset släcks när man slå på helljus?

ibland har jag körd med ljustuta på (håller fast knappen) då där finns både hel och halv samtidigt. finns tillfällen där det vart skönt att kunna ser långt och just framför hojen.

nån nackdel? överhettas ljuset eller nåt annat skumt?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
finns det en anledning varför halvljuset släcks när man slå på helljus?

ibland har jag körd med ljustuta på (håller fast knappen) då där finns både hel och halv samtidigt. finns tillfällen där det vart skönt att kunna ser långt och just framför hojen.

nån nackdel? överhettas ljuset eller nåt annat skumt?
Överhettar både lampan och reflektorn.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
finns det en anledning varför halvljuset släcks när man slå på helljus?

ibland har jag körd med ljustuta på (håller fast knappen) då där finns både hel och halv samtidigt. finns tillfällen där det vart skönt att kunna ser långt och just framför hojen.

nån nackdel? överhettas ljuset eller nåt annat skumt?

På bilar med hell/halv i samma reflektor kan man överhetta reflektorn, på bilar med separata lykthus för hel/halv är det lagkrav i vissa länder.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
om jag nu har två olika lampor (dubbel mc ljus) som både klara sitt ljus de är tänkt för, borde det alltså inte vara nån problem.

hur lagen ser ut här vet jag inte men just de här ljusen är ändå inte e-godkänt. då koppla väl om...

ville mest kolla om det hade nån annan "störande" effekt fast när det kommer nån emot tar man ju ändå bort helljuset...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns det något trovärdig källa på det påståendet?

Att jag är det eller att manliga prostituerade är vanligare än kvinnliga i Sverige?
Inte för det spelar någon jättestor roll, för jag har inga referenser för något av påståendena. :D Läste på en hel del om skiten när feministerna marscherade på som värst i landet bara för att kunna trycka fakta i ansiktet på dem när de höll på och redde sin skit och stämplade mig som mindre värd bara för att jag hade en kuk.
 

PiHa

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2012
Ort
Salbohed
Hoj
Hoj nr 4: Honda CBR 600f 1994
Det beror på vilken sorts öl det är. En del öl smakar illa ljummen, men är god kall. En del öl är tvärtom. Sedan finns det ju några få ölsorter som verkligen ska drickas varm. Varm som kaffe ungefär.
(Sedan finns ju öl som inte ska drickas alls, som heineken...)

Njae er inte helt enig med dig där.. ;) All öl smakar olika du vet ju vad man säger : " Smaken är som baken.... "
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
OT:
Finns det något lim som är lättflytande ur tuben men som härdat har en flexibel konsistens som silikonlim?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
om jag nu har två olika lampor (dubbel mc ljus) som både klara sitt ljus de är tänkt för, borde det alltså inte vara nån problem.

hur lagen ser ut här vet jag inte men just de här ljusen är ändå inte e-godkänt. då koppla väl om...

ville mest kolla om det hade nån annan "störande" effekt fast när det kommer nån emot tar man ju ändå bort helljuset...

Dels har det väl med vilken lampsort. På nån sort är det ju en liten rörlig del som flyttar sej och därför lyser på en annan del av reflektorn och det är därför det verkar som halvljuset slocknar.

Sen kan jag tillägga att ögat söker sej automatiskt till den punkt det ser bäst och oftast är det ju nära bilen/hojen.
Så precis som att det är onödigt att köra med dimljusen på som ändå bara lyser precis framför nosen och ut i diket (om dom är korrekt inställda) så är det onödigt att ha ljuset så nära bilen/hojen.

Lite som att köra med helljus i tungt snöfall. Man blir ju dum i huvudet efter bara sekunder för ögonen vill ju titta på flingorna som lyser så mycket.

Det som helljuset inte lyser på är i regel för nära för att hinna stanna för ändå om man nu är ute och kör på en landsväg.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top