Frågor man aldrig vågar ställa

[MAnge]

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV Mille R 2002
En fråga i samma tema. Varför köper folk MP3 spelare när dagen mobiler fungerar som MP3 spelare? Man kan ju lägga in omkring 8-16 GB på en mobil, räcker inte det?

Jag använder min mp3 mest för att jag hatar min telefon.
plus att jag slipper bli störd av den när jag använder mp3 istället.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
POP3/IMAP mail i din nokia..
Skillnaden med blackberryn kommunicerar direkt med exhange servern så att det du skickar/läser osv även syns i datorn... Det du skicka med mobilen stannar i mobilen..
Hehe använder gmails egna klient i nokian skaffade en med trådlöst nät så man kunde surfa lite extra, alltid användbart. men där kommer en ovana in som du säger i tidigare inlägg, börjar morgonen med att slå av veckarklockan på mobilen öppnar gmail kollar mailen går till stationär startar den kollar mailen går till frukosten startar laptopen kollar mialen :p Sen går man under dagen och kollar mailen på mobilen på olika ställen och när man arbetar kollar man den allt för frekvent :p

Skulle nog gilla blackberry faktiskt tror jag men lyckats fått min telefon att synka med allt jag behöver just nu, kalender på telefon och google alltid synkat och man vet vad man ska göra osv :)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Det fungerar alldelens utmärkt med vanligt vatten också, ibland.

En bra grej att kasta i är tex en thépåse eller en sked för att få vattnet att stormkoka och omvandlas till ånga, det brukar leda till att man skållar sig och får torka upp i köket.

Finns det nåt samband med att jag tycker att om man kokar vatten i kastrull så blir vattnet varmt, och håller sig varmare längre. Och om man kör det i micron, så när man slänger i tepåsen så börjar det koka, sen kallnar det fortare än det vatten man kört i kastrullen.
:confused:
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Det problemet uppstår ju faktiskt med alla djur som slutar -et i bestämd form men det kanske bara är lejon som gör det?

Självklart uppstår samma problem med många substantiv, lejon tog jag bara som exempel eftersom det var det den första frågan gällde.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
POP3/IMAP mail i din nokia..
Skillnaden med blackberryn kommunicerar direkt med exhange servern så att det du skickar/läser osv även syns i datorn... Det du skicka med mobilen stannar i mobilen..

O en iPhone då?? Hur gör den?? För jag kan se de mailen jag skickar från den i min dator sen... Hmmm..
Fast å andra sidan brukar jag kalla den kalender jag kan ringa med så den klassas inte som telefon... *asg*
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Ush ja:zpy Ja, eller ännu bättre: Bli porrproducent!:yoparty Jag menar, man skulle kunna styra och ställa som man vill! Plocka väck allt äckel och fulsnusk och ersätta med bra grejer ända tills man skapat finporren, en helt ny genre inom porrfilmsindustrin!:D bort med allt spott och spe, bort med allt sprutande hit och sprutande dit, bort med allt vad gagging och dylikt heter och bort med allt vad de där jobbiga äckliga manliga stönen i stil med "Ooh yeah, spred dat ass fo' me baby!" heter:zpy Seriöst, är det bara jag som tycker att karljan ska hålla truten istället för att föra stönmonolog med sig själv??:va Jag vill lyssna på tjejen (så länge rullen inte bara är full med uppenbart fula fejkstön från hennes sida), inte nån brunstig grabb som inte ens har nåt vettigt att säga...:dummer Iallafall, bort med allt det där och in med fina grejer! Varför inte göra en film där ett: Båda har det skönt. Två: Killen håller käft. Tre: tjejen stönar på eget bevåg och inte sådär überfejkat på uppmaning av producenterna. Fyra: allt vad domination tagits bort och ersatts med något lite mer avslappnat. Ta det lugnt för helvete, sluta hatta och vålda er fram och tillbaka! Fem: tjejen ska få minst en äkta orgasm (om hon nu kan få det) och sex: Killen får på sin höjd komma i en kådis efteråt. Snyggt ska det hållas! Där har vi, i grova drag, en hygglig p-rulle:tummenupp

:Bugar
Låter bra hörrudu ,men hur får vi in äggen å dom elektriska fläktarna?

:gnissla
 

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sandsborg
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Ush ja:zpy Ja, eller ännu bättre: Bli porrproducent!:yoparty Jag menar, man skulle kunna styra och ställa som man vill! Plocka väck allt äckel och fulsnusk och ersätta med bra grejer ända tills man skapat finporren, en helt ny genre inom porrfilmsindustrin!:D bort med allt spott och spe, bort med allt sprutande hit och sprutande dit, bort med allt vad gagging och dylikt heter och bort med allt vad de där jobbiga äckliga manliga stönen i stil med "Ooh yeah, spred dat ass fo' me baby!" heter:zpy Seriöst, är det bara jag som tycker att karljan ska hålla truten istället för att föra stönmonolog med sig själv??:va Jag vill lyssna på tjejen (så länge rullen inte bara är full med uppenbart fula fejkstön från hennes sida), inte nån brunstig grabb som inte ens har nåt vettigt att säga...:dummer Iallafall, bort med allt det där och in med fina grejer! Varför inte göra en film där ett: Båda har det skönt. Två: Killen håller käft. Tre: tjejen stönar på eget bevåg och inte sådär überfejkat på uppmaning av producenterna. Fyra: allt vad domination tagits bort och ersatts med något lite mer avslappnat. Ta det lugnt för helvete, sluta hatta och vålda er fram och tillbaka! Fem: tjejen ska få minst en äkta orgasm (om hon nu kan få det) och sex: Killen får på sin höjd komma i en kådis efteråt. Snyggt ska det hållas! Där har vi, i grova drag, en hygglig p-rulle:tummenupp

Du har suttit och tänkt på det här ett tag va? :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Finns det nåt samband med att jag tycker att om man kokar vatten i kastrull så blir vattnet varmt, och håller sig varmare längre. Och om man kör det i micron, så när man slänger i tepåsen så börjar det koka, sen kallnar det fortare än det vatten man kört i kastrullen.
:confused:

Kanske.
När ett ämne byter form (i detta fallet från vatten till ånga) så förbrukar det eller fäller ut energi.
Den snabba kokningen i mikrothéet kan kyla omgivande vätska till några grader under kokpunkten.

Ett annat fenomen som inte många tänker på är fryspunkten.
Vatten fryser inte vid 0 grader celsius.
Det tinar.
För att omvandla vatten till is krävs några minusgrader.

Även detta är beroende av det atmosfäriska trycket.
Högre tryck ger lägre smältpunkt.

Tror jag.

Detta är saker som ingen någonsin kommer ha nytta av att veta.

Det problemet uppstår ju faktiskt med alla djur som slutar -et i bestämd form men det kanske bara är lejon som gör det?

Ormet.
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Kanske.
När ett ämne byter form (i detta fallet från vatten till ånga) så förbrukar det energi.
Den snabba kokningen i mikrothéet kan kyla omgivande vätska till några grader under kokpunkten.

Ett annat fenomen som inte många tänker på är fryspunkten.
[I]matten[/I] fryser inte vid 0 grader celsius.
Det tinar.
För att omvandla vatten till is krävs några minusgrader.

Även detta är beroende av det atmosfäriska trycket.
Högre tryck ger lägre smältpunkt.

Detta är saker som ingen någonsin kommer ha nytta av att veta.



Ormet.

Hur är det med maten då? är det andra lagar som gäller då?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Bushido skrev:
Varje gång man hittar en dålig rulle...:gnissla :D

Några gånger om dagen alltså :tungan ;)


Inte en fråga jag inte vågar fråga men: Varför blir man (lätt) förkyld när/om man blir kall (t.ex. Om man kör mc och det bara är fem gradigt i solen)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Inte en fråga jag inte vågar fråga men: Varför blir man (lätt) förkyld när/om man blir kall (t.ex. Om man kör mc och det bara är fem gradigt i solen)

Ingen skydd för halsen?

Fråga: Varför blir tjejer sura på killar när de har mens?
Visst de gör ont och suger o yadayada men sluta vara sur på mig för det? Jag uppfann inte mensen!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ingen skydd för halsen?

Jodå, det har jag, men låt säga då nåt så enkelt som om man är utomhus under vintern lite dåligt klädd, varför får kroppen för sig att börja snora och ha sig bara för att det är kallt!? Lägger ens försvar bara av till förmån för... Att skapa värme? Bakterier frodas väl knappast mer vid lägre temperatur än hög!?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Några gånger om dagen alltså :tungan ;)

Har som sagt mer eller mindre gett upp det där eftersom man ändå aldrig hittar något bra, men tidigare som stämde det väl ganska hyfsat iallafall...:hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har som sagt mer eller mindre gett upp det där eftersom man ändå aldrig hittar något bra, men tidigare som stämde det väl ganska hyfsat iallafall...:hihi

Jo fasen, det är ett riktigt ordentligt i-lands problem det där. Men skulle nog vilja påstå att det är ännu värre om man _är_ intresserad/föredrar en viss typ eller nivå av dominans :näsblod då får man i princip aldrig den nivå eller sort man "behöver" :hihi
 
Last edited:

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
Jodå, det har jag, men låt säga då nåt så enkelt som om man är utomhus under vintern lite dåligt klädd, varför får kroppen för sig att börja snora och ha sig bara för att det är kallt!? Lägger ens försvar bara av till förmån för... Att skapa värme? Bakterier frodas väl knappast mer vid lägre temperatur än hög!?

Att näsan rinner betyder ju inte att du är sjuk. Det är väl bara slemhinnorna som retas av den kalla luften. Vad jag har hört är anledningen till att man oftare blir förkyld på vintern att man är inomhus mycket mer, nära andra människor och med mindre ventilation (inga öppna fönster). Ev. smitta sprids därmed lättare från person till person.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
har nog den jobbigaste frågan som finns som jag undrar över

törs man säga till polarna att man vill kränga sin 1000cc till förmån för en 600 pga deras smidighet ?

kommer ju bli mobbad som satan !!!
 

RVFR

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2009
Ort
Brämhult
Hoj
Honda RVF400R
Sodastreama....?
Skulle behöva fråga någon om man kör bensin genom sodastreamern... blir bensinen syresatt då?...eller blir det bara kolsyra i soppan? He**ete kommer inte ihåg nåt från kemilektionerna öht...:huvet
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top