Frågor man aldrig vågar ställa

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Ibland får man en sån där jävla fundering i huvudet som man inte blir av med. En fundering/fråga som man aldrig riktigt får tillfälle att fråga eller reda ut. En fundering eller fråga som rent av kanske känns dum att fråga. Man tänker kanske "Är jag dum i huvudet eller varför fattar jag inte detta?"

Därför tänkte jag att vi kunde ställa dessa typer av frågor i denna tråden och spekulera lite tillsammans. Frågor du aldrig riktigt vågat ställa till någon och som bara legat kvar i bakhuvudet. Frågor man SKULLE kunna googla fram men som är roligare att diskutera på SH. Dags att kliva fram ur mörkret och bekänna idioti!

Jag börjar:

När jag klipper mina naglar på fingrarna så går det alltid jävligt bra när jag klipper den vänstra handen (alltså håller saxen med den högra handen), men när jag ska klippa den högra handen och således tar saxen i den vänstra handen så går det åt helvete. Varför är det så? Den vill prompt inte klippa ordentligt när jag håller saxen i den vänstra handen. Har det med vinkeln att göra eller hur saxen är slipad? Jag förstår inte.
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Ibland får man en sån där jävla fundering i huvudet som man inte blir av med. En fundering/fråga som man aldrig riktigt får tillfälle att fråga eller reda ut. En fundering eller fråga som rent av kanske känns dum att fråga. Man tänker kanske "Är jag dum i huvudet eller varför fattar jag inte detta?"

Därför tänkte jag att vi kunde ställa dessa typer av frågor i denna tråden och spekulera lite tillsammans. Frågor du aldrig riktigt vågat ställa till någon och som bara legat kvar i bakhuvudet. Frågor man SKULLE kunna googla fram men som är roligare att diskutera på SH. Dags att kliva fram ur mörkret och bekänna idioti!

Jag börjar:

När jag klipper mina naglar på fingrarna så går det alltid jävligt bra när jag klipper den vänstra handen (alltså håller saxen med den högra handen), men när jag ska klippa den högra handen och således tar saxen i den vänstra handen så går det åt helvete. Varför är det så? Den vill prompt inte klippa ordentligt när jag håller saxen i den vänstra handen. Har det med vinkeln att göra eller hur saxen är slipad? Jag förstår inte.

haha du kanske e högerhänt:tummenupp
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
haha du kanske e högerhänt:tummenupp

Det måhända, men NÅGON här inne måste ju upplevt samma problem som jag? Det går fan inte att klippa naglarna på den högra handen. Jag köpte en ny nagelsax och var säker på att problemet var borta, men fan heller. Hjälp?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Det måhända, men NÅGON här inne måste ju upplevt samma problem som jag? Det går fan inte att klippa naglarna på den högra handen. Jag köpte en ny nagelsax och var säker på att problemet var borta, men fan heller. Hjälp?
Det är ju för att du är högerhänt. Dooohh!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Som de andra säger, du är högerhänt;) Har samma problem själv, även om kanske inte riktigt lika illa som du. Men nog fan blir det alltid sämre klippt på högerhanden än på vänsterhanden.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Hur ska man kunna säga till någon hur roligt en snabbspolad porrfilm med upp-pitchat ljud låter, utan att avslöja att man ser på porrfilm? :va
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
How come a carrot is more orange then an orange?
 

sportbike

Guest
En fråga jag aldrig vågar ställa,utan går och funderar på länge är när någon som uppenbarligen känner mig kommer fram och pratar länge och väl om allt möjligt utan att ge någon som helst ledtråd.
Eftersom det brukar ta en bra stund att försöka lista ut vem personen är,vågar jag inte säga -Vem är du.
Eller ska man det efter en halvtimmes babbel?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är själv vänsterhänt och kan påpeka att har jag en normal sax så på något jävla sätt fungerar det knappt att klippa sönder ett simpelt A4-ark.....
man tycker det inte borde vara något skillnad, men det blir ett jäkla arbete för att lyckas klippa av eller sönder något med sax för oss vänsterhänta, skiten bara viker sig istället för att gå i delar.
 

Smagatusk

Guest
Det måhända, men NÅGON här inne måste ju upplevt samma problem som jag? Det går fan inte att klippa naglarna på den högra handen. Jag köpte en ny nagelsax och var säker på att problemet var borta, men fan heller. Hjälp?

Kanske dags att ge upp saxen och införskaffa en nagelklippare?:confused:
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Varför står människor max 2 cm bakom en när man köar? Särskilt vanligt i matbutiker.

Jag brukar roa mig med att ge extra lucka till den framför bara för att få höra de otåliga grymtningarna från personen bakom mig. Tror ni att det kommer gå fortare om man står tätare?

Den frågan vill jag ha besvarad.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Varför står människor max 2 cm bakom en när man köar? Särskilt vanligt i matbutiker.

Jag brukar roa mig med att ge extra lucka till den framför bara för att få höra de otåliga grymtningarna från personen bakom mig. Tror ni att det kommer gå fortare om man står tätare?

Den frågan vill jag ha besvarad.

Jag HATAR när pensionärer försöker trasa sönder hälsenan med kundvagnen i matkön. Jag har starkt funderat på att vända mig och och sparka skiten genom benranglet bakom mig ibland.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag HATAR när pensionärer försöker trasa sönder hälsenan med kundvagnen i matkön. Jag har starkt funderat på att vända mig och och sparka skiten genom benranglet bakom mig ibland.

Man ser dom ju i ögonvrån, för när man lämnar en socialt icke accepterat stor lucka till den framför börjar den bakom kryssa ut på flankerna och sucka och pusta. I love it... :hihi
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
asså, jag har en kompis som undrar varför hans flickvän alltid blir sur när han frågar om hennes snygga kompisar kan vara med på trekanter, sen blir hon ännu surare när han påpekar att hon är hämmad!
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
asså, jag har en kompis som undrar varför hans flickvän alltid blir sur när han frågar om hennes snygga kompisar kan vara med på trekanter, sen blir hon ännu surare när han påpekar att hon är hämmad!

Din kompis flickvän är antagligen en s.k. beauty-booster, alltså en fuling som används av snyggare tjejer som sällskap på krogen för att själva framstå som snyggare än de är (objektiv skönhet).

Vitsen med en beauty-booster är att vara jävligt trevlig, men framför allt - evig singel. Sån är naturbalansen.

Din kompis har nu ruckat denna balans och får ta konsekvenserna.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Din kompis flickvän är antagligen en s.k. beauty-booster, alltså en fuling som används av snyggare tjejer som sällskap på krogen för att själva framstå som snyggare än de är (objektiv skönhet).

Vitsen med en beauty-booster är att vara jävligt trevlig, men framför allt - evig singel. Sån är naturbalansen.

Din kompis har nu ruckat denna balans och får ta konsekvenserna.

Jahaa nice tror hanblir glad av att äntligen förstå sig på denna grund för ilska!:tummenupp


Okej annan fråga då.

Varför blir kompisens tjej lika sur när han ber om att få ta henne i röven?
Då är det ju bara hon inblandad.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Man ser dom ju i ögonvrån, för när man lämnar en socialt icke accepterat stor lucka till den framför börjar den bakom kryssa ut på flankerna och sucka och pusta. I love it... :hihi

Jag har min intigritetsruta i den vill jag inte ha människor jag inte känner eller som luktar illa. Gamla människor luktar illa, ungefär som gympapåsen man hade i 1:an.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top