Dagens status för Bulten (uppdateras fortlöpande)

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Perfekt, då kanske folk kan hålla sig på varsin sida av sprickan så slipper man möta gixxrar i sitt eget körfält. :yoparty
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
körde den vägen med survolvon igår ...fyfan vilket kasst skick den är i , vi kan nog vänta oss snabelbils lagningar hela jävla sommarn :näsblod
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
hahah tjälen lär väll släppa nån gång i slutet av september eller nått med denna jävla istidsvinter :huvet:4skrika
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Håller med Pisken, körde sjäkv samma sträcka med sur-Audin igår.

Fy satan vad tjälsprickor där var, aldrig att det här fixar till sig själv. Blir garanterat snabellagningar efter tjällossningen. Och det där torv-bryteriet strax öster om fotokurvan har ju inte legat på latsidan i vintern heller, fick känsla av off-roadkörning en stund där. Skulle behövas ett rejält monsunregn...
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Håller med Pisken, körde sjäkv samma sträcka med sur-Audin igår.

Fy satan vad tjälsprickor där var, aldrig att det här fixar till sig själv. Blir garanterat snabellagningar efter tjällossningen. Och det där torv-bryteriet strax öster om fotokurvan har ju inte legat på latsidan i vintern heller, fick känsla av off-roadkörning en stund där. Skulle behövas ett rejält monsunregn...

Oroa dig inte, det är snart sommar...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Håller med Pisken, körde sjäkv samma sträcka med sur-Audin igår.

Fy satan vad tjälsprickor där var, aldrig att det här fixar till sig själv. Blir garanterat snabellagningar efter tjällossningen.

Precis så där är det varje år. Vägen är mer en rekonstruktion av månens kratrar, sen kommer värmen och kvar blir 10-15% av skadorna, resten försvinner.

No worries. :tummenupp
 

fredrik_n

Sen
Gick med
27 Nov 2011
Ort
Haninge
Hoj
Triumph Daytona
Körde där i går tror jag blev 10 cm kortare, sporthoj i puckelpist är inget bra :tungan Och råga på allt så var caféet stängt :)
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Grus i många kurvor idag, speciellt fotokurvan, den mkt häst/koskit alt torkad lera lång sträckor mitt i vägbanan. Den tunga trafiken verkar inte hållt sig i körbanan direkt samt de dragit med sig skit från vart de nu kommer ifrån. Ta det lugnt om ni åker, enligt mig. :rofl
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Pålamalmsvägen efter stallet i riktning mot Rosenhill i början av backen så har en tankbil vält. Polis och bärgare är på plats. Ta det extra försiktigt i dom två fina kurvorna som är precis där.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Polusen stog precis före rondellen där man svänger vänster mot rosen när man kommer från stan via tullinge. Kan inte vägnamnet. Vet dock inte vad det var för kontroll, hann inte se. Sen kan jag säga att de nya lagningarna eller vad det är på bulten tydligen är ganska hala men rätt så lätta att hålla sig undan från. O en satans massa cyklistet där idag
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Många av lagningarna verkar dessutom bli halare ju varmare det är, ja, förutom lagningarna som består av grus då! Praktikantjobb..
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Många av lagningarna verkar dessutom bli halare ju varmare det är, ja, förutom lagningarna som består av grus då! Praktikantjobb..

Speciellt lagningarna där strax innan korsningen med 549'an (om man åker mot Rosenhill) är ruskigt snorhala, hade nästan en kalsongbytarupplevelse där förra veckan :näsblod
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
I torsdags när min vän körde en sväng på bulten så blev han omkörd av en fyrhjuling. Denne förare genade tydligen duktigt i kurvorna och drog upp en del grus på vägbanan. Tycker det är jävligt illa. Klart alla fordon ska få framföras på vägarna, men kan man inte utnyttja den faktiska vägbanan och måste ner i gruset så kanske man borde tänka om.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
I torsdags när min vän körde en sväng på bulten så blev han omkörd av en fyrhjuling. Denne förare genade tydligen duktigt i kurvorna och drog upp en del grus på vägbanan. Tycker det är jävligt illa. Klart alla fordon ska få framföras på vägarna, men kan man inte utnyttja den faktiska vägbanan och måste ner i gruset så kanske man borde tänka om.

Har varit ovanligt mycket grus på bulten i år tycker jag. Ena dagen kan det vara helt perfekt och sen nästa dag förjävligt, vad är det för töntar som inte kan hålla sig på vägen?
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Har varit ovanligt mycket grus på bulten i år tycker jag. Ena dagen kan det vara helt perfekt och sen nästa dag förjävligt, vad är det för töntar som inte kan hålla sig på vägen?

För varje säsong som går så tycker jag det blir fler och fler bilister som ska ut och pressa på bulten. Jag kanske har fel och det alltid varit så, men det är min uppfattning i alla fall, hänger fler bilar vid Rosenhill med (ett par japsturbobilar bland annat). Dessa har ju en förmåga att dra upp grus då de ska köra fort men inte håller sig på bara asfalten i kurvorna.

Alternativ #2 är ju att någon medvetet drar upp grus så fort det blivit sopat, bara för att förstöra för hojåkare och ev beröva någon livet.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top