Man har ju inte direkt legar och dragit Bulten fram och tillbaka den senaste tidenmen den borde väl vara i ypperligt skick efter att ha blivit konstant spolad under ett par veckor...
![]()
Man har ju inte direkt legar och dragit Bulten fram och tillbaka den senaste tidenmen den borde väl vara i ypperligt skick efter att ha blivit konstant spolad under ett par veckor...
![]()
Först ser man Gud, sen bromsar man!
precis hemkommen efter en runda på nämnda bana :
Kanonskick - torrt,inget grus,nästan ingen trafik - mao : Kör Hårt
just det ja : GLAD MIDSOMMAR![]()
2012 blir det :
GotlandRing 25/6-28/6 m InteBaraFest
Gelleråsen 9-10/7 m Rapido
+ kanske en sväng till Kinnekulle....
Jahapp,onsdag och kalasväder.
Mellan vägen från Tullinge,branta backen vid stoppskylten alltså,och mot Rosenhill är det REJÄLT sandigt fram till grustagsinfarten.
Och då menar jag Gotland Grand National!!
Trilla inte.
Nån som va på bulten idag?
Jo jag undrar också :P Har pmat Zeki (A)
Vill se om min nya maskot Leffe Fyrkant kom med på bild![]()
Körde Sorunda vägen idag för första gången, skön känsla när man drog på lite extra över ett krön och framhjulet reste sig några dec![]()
Sista vänstern innan fotokurvan från VH hålet fullt med lera.
Stod en CBR 1000 RR och blev uppkörd på släp efter en avåkning nyss. Föraren verka okej, dom var några st där.
Streetfighters Stockholm MC
GI, AI & Resurs - SMC Stockholm
tog bulten imorse vid 11-tiden å det var inga probs,förutom vid grustaget där det var mkt skit på vägen...
2012 blir det :
GotlandRing 25/6-28/6 m InteBaraFest
Gelleråsen 9-10/7 m Rapido
+ kanske en sväng till Kinnekulle....
Va precis ute en sväng med grabben ... VÄLDIGT mycket mög i kurvorna vid grustaget så ta det lungt idag .. resten av bulten var helt ok och blir nog bättre bara den torkat upp. Sorundavägen hade lite smågrus i vissa kurvor men även den väldigt behaglig ..
Kör försiktigt .. nu är det kaffedax sen ska jag ut med nästa grabb![]()
Hemkommen med grabb nr 2 och nu var det sopat vid torvstället .. fortfarande lite kvar men mycket bättre än första vändan ...
nu borde bulten vara goo att åka på med tanke på skuren som kom tidigare idag..
inge kul at löda bulten i regn..![]()
Så i onsdags var både Bult och Sorundaväg mer eller mindre okörbara. Hur ser det ut idag, någon som varit där sedan dess?
RIP DUCATIS2R800 DUCATI748 DUCATI1098 TRIUMPH675 APRILIARS125 LONG LIVE KTMSXF250
Körde vägen vid Sorunda igår och det fanns grus i några kurvor, dock inte lika illa som Bulten i onsdags.
Vägen till Torö va grusfri.
Jag körde bulten i förmiddags, från rosen mot tungelsta, och det är fortfarande en hel del grus åt båda hållen.
-I see morons, walking around like ordinary people. They don´t know they are morons.
Bättre än i onsdags men ej bra.
RIP DUCATIS2R800 DUCATI748 DUCATI1098 TRIUMPH675 APRILIARS125 LONG LIVE KTMSXF250
Någon som har en färsk uppdatering hur bulten ser ut?
Uppdatering då!
Fortfarande en massa grus, kanske något bättre än i onsdags, men inte mycket.![]()
Fortfarande mycket grus på bulten, vägverket har löst det med att sätta upp lite fler varningsskyltar ...
Rally-Kalle med grusbilen har dessutom tömt halva lasset i kurvorna på Pålamalvsvägen. Inga skyltar där.
Harry Haffa på mc körde bulten och snittade strax under hundra.
http://www.bengtafoto.eu/files/mc.html
Egen kopia av någon bild? e-posta: 08an@vstar.se skriv bildens nummer.
Lite grus, men inga problem. 2 hojar mötte jag en onsdagkväll 11111!!!!!!!!!!!!1111111111111
Tog en liten tur på Bulten innan middag, åkte i riktning mot RH och i högerkurvan som kommer efter fotokurvan låg rejält med asfaltsten. Hjärtat hoppade upp ett par nivåer då det samtidigt kom en "kö" med bilar på motsatt sida, så se upp där då man gärna har lite god fart genom dessa sköna svängar.
|
Kan du tänka dig gå på en RR-tävling i Sverige? | |
|
|
|