Visby/Gotland

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
får ja i ett par fräscha packboxar så är ja på,, gixxern hänger i taket utan gaffelben just nu men förhoppningsvis ska den va ihop till på onsdag.
 

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
det var väldigt dåligt väder den här gången. hoppas på bättre väder nästa onsdag nu.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ja det hoppas jag oxå. Men för min del blir det en tur så fort det är väder för det.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
nu är min ihopskruvad. men inge körning för mig förrän på måndag
 

Tobbers

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Visby
Hoj
5st
Samling vid Shell-rundellen kl 19.00 idag den 13maj. Alla är välkomna... (OBS ej mopeder eller TRX:er) :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Inte jag heller tydligen... Vad är det nu för fel på TRX?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
F-n.... Tyckte det gick lite väl fort idag därav jag vek av. Jag kommer iaf inte i fortsättningen köra så fort. Mer kurvor och lägre fart.
Bara så ni vet och jag hoppas att fler är med på samma linje. Hålla koll så att man kör i lite samlad grupp för annars kan man ut och åka ensam.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
F-n.... Tyckte det gick lite väl fort idag därav jag vek av. Jag kommer iaf inte i fortsättningen köra så fort. Mer kurvor och lägre fart.
Bara så ni vet och jag hoppas att fler är med på samma linje. Hålla koll så att man kör i lite samlad grupp för annars kan man ut och åka ensam.

vi får klura på lite mer vägar till nästa gång, fan gotland är lite litet:D
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
vi får klura på lite mer vägar till nästa gång, fan gotland är lite litet:D

Ta 142an. I Träkumla (vid Mickes) ta höger mot Stenkumla. I Stenkumla ta vänster mot Klinte (bara liten bit) och sedan höger mot Eskelhem
Ganska kurvig sträcka. Var den OLD eller?

Eller så blåser man fram och tillbaka över Hästnäs hela kvällen tills folk börjar kasta sten på en.
 
Last edited:

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Hej

Åkte lite hoj på Gotland i veckan + förra. hade dock svårt att hitta riktigt trevliga kurviga vägar. alla vägar är juh platta och raka. åkte blandannat Visby-Slite-Roma-Visby. och Visby-Klintehamn-Näs-Hemse-Visby. trevligaste var nog till Fröjel kyrka. var najs att pausa lite och att blicka ut över Karlsö ifrån kastalen. nån som har lite tips om vägar? kan tänka mig en grusbushoj är roligare på Gotland. massa små grusvägar överallt juh.

hade varit trevligt att joina på någon onsdagskörning när jag är nere igen. känner juh typ ingen på ön. men kör rätt lugnt har den jäkla jobbiga prövotiden kvar. ;)

/en med funderingar på att flytta till Gotland :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ligger en mängd fina vägar som är kurviga mm Blandannat går det några ute på östergarnslandet. Typ ljugarn till östergarn mm. Funderar på en dag då man packar en rygga (typ fika badkläder mm) och åker några timmar.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Gotland är ju asfalt tätast i landet........

Kör österut hela ost kusten är ju som racer bana eller över buttle och viklau ut mot när och burs och rone sen mot hablingbo via klinte och eskelhem in mot stan,,,borde ta en 3-4 timmar i bra tempo ink kiss paus.
eller kustvägen mot kappelshamn över till slite vidare mot kräklingbo och dalhem in mot stan,borde bli en 10 mil iallfall.

Ha så kul
 

zxoller

/olle
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Visby
Hoj
zx6r
Gotland är ju asfalt tätast i landet........

Kör österut hela ost kusten är ju som racer bana eller över buttle och viklau ut mot när och burs och rone sen mot hablingbo via klinte och eskelhem in mot stan,,,borde ta en 3-4 timmar i bra tempo ink kiss paus.
eller kustvägen mot kappelshamn över till slite vidare mot kräklingbo och dalhem in mot stan,borde bli en 10 mil iallfall.

Ha så kul

tunga gruppen har flyttat sig fram och tillbaka längs 147an och 148an i 3 dagar nu, så det borde ju vara fritt där snart.
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Lånar tråden lite.. Någon som vet hur det är med "allmänhetens körning" på ringen? Finns det någon? Vilka dagar? Vad kostar det?

Adam
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top