Visby/Gotland

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Någon måste ju ta tag i saken. Har kört hoj i 6 år men tråkigt med onstagsåket med "Gubbarna" därav la jag in denna tråd.
Hoppas att det blir några fler iaf.

Tänk gärna ut en väg som man kan åka som gärna är kurvig mm.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon måste ju ta tag i saken. Har kört hoj i 6 år men tråkigt med onstagsåket med "Gubbarna" därav la jag in denna tråd.
Hoppas att det blir några fler iaf.

Tänk gärna ut en väg som man kan åka som gärna är kurvig mm.

Kannoners! Jag ska upp till Sthlm en sväng nu i maj men sen håller jag mig här på ön.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Jag kan/har kunnat en jävla massa bra mil med kul hoj vägar för sporthoj annars så är det ju bara att styra dit hjulet pekar.
Vi brukade säga ett bra fik att fika på så kunde dom snabba ta sin väg och dom inte snabba ta sin väg så kom man ändå fram samtidigt.
 

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
var med i onsdags... det var kul o köra. kommer nästa onsdag igen. glatt gäng var det. hoppas fler dyker upp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Någon som vet om det finns nån liten öde raka/större parkeringsplats på ön där man kan lajja lite ostört?
 

schizophrana

Guest
Någon som vet om det finns nån liten öde raka/större parkeringsplats på ön där man kan lajja lite ostört?


kanske ica maxi parkeringen efter stängningstid? Fast vid närmare eftertanke kanske det är massa stolpar och skit ivägen.

Annars har du ju brorakan, den är ju egentligen relativt öde med undantag för en och annan bil.

Fan det står helt still...

nu vet jag! Vid ishockeyhallen i visby! bakom rävhagens ridskola, ett helvete har jag haft där med att lära mig backa med hästtransport men där är du garanterat ensam såhär års iallafall!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
kanske ica maxi parkeringen efter stängningstid? Fast vid närmare eftertanke kanske det är massa stolpar och skit ivägen.

Annars har du ju brorakan, den är ju egentligen relativt öde med undantag för en och annan bil.

Fan det står helt still...

nu vet jag! Vid ishockeyhallen i visby! bakom rävhagens ridskola, ett helvete har jag haft där med att lära mig backa med hästtransport men där är du garanterat ensam såhär års iallafall!

Jan antar att man för lite mer oväsen med skrevraketer än med backa med släpövningar så Jag är ute efter en lite mer öde plats för allas trevnad.
 

schizophrana

Guest
Jan antar att man för lite mer oväsen med skrevraketer än med backa med släpövningar så Jag är ute efter en lite mer öde plats för allas trevnad.

Ja som jag sa, du är relativt ostörd därute, vad jag ville säga med att jag backövade där är att det finns gott om svängutrymme.
 

schizophrana

Guest
Fint. Får ta att kolla upp stället då.:tummenupp

ännu mer ostörd blir du där transportgymnasiet har sina backövningar ute vid skarphäll. Vet dock inte hur bommat det är där men det såg ut som att det fanns en sidoväg in på hitta.se

Lundbygatan!
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Varför inte köra ut på P18 och köra där. Finns gott om utrymme och inte någon som störs.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Kör ut vid bilcity rundellen mot tofta sedan svänger du av första avfarten till vänster. Kör sedan in höger när du innan du når husen, sedan bara rakt fram och då ser du hela planen du kan köra på.

Sedan finns det fler pnaner där nere med olika storlekar på. Plats för mycket lek....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kör ut vid bilcity rundellen mot tofta sedan svänger du av första avfarten till vänster. Kör sedan in höger när du innan du når husen, sedan bara rakt fram och då ser du hela planen du kan köra på.

Sedan finns det fler pnaner där nere med olika storlekar på. Plats för mycket lek....

Fan den här ön blir ju bara bättre och bättre! I förrgår låg Jag och polaren i solen uppe vid fåröraukarna och fes hela dagen!
 

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Visby
Hoj
Aprilia RS250r
Jag e på när jag kommer hem från cypern, ska bara köpa ny hoj men de går snabbt hoppas ja på! Borde va hemma till 10 maj, tror ja..
 

cbr600visby

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Ort
visby
Hoj
cbr600
hur många är (säkert) med på onsdag 6:e maj om vädret tillåter
jag är med, då är vi
1 hitills
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top