Yamaha XJ6-Tråden

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Humm.. var inne på Arrow's hemsida men hittar inga priser alls där inne :S någon som vet?

De hänvisar väl till andra återförsäljare? Har för mig att ett helsystem med Arrow till xj6 kostar ca 8-9000kr (med frakt)

Är det någon som vet när XJ6 ska på service? Hittar fan inget i böckerna? Första är ju 100mil, som på alla andra hojar. Men när fan är nästa?
 
Last edited:

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
De hänvisar väl till andra återförsäljare? Har för mig att ett helsystem med Arrow till xj6 kostar ca 8-9000kr (med frakt)

Är det någon som vet när XJ6 ska på service? Hittar fan inget i böckerna? Första är ju 100mil, som på alla andra hojar. Men när fan är nästa?

1000 mil :)
 

SannaYamma

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Yamaha XJ6 -2009
Väskbyglar

Har precis köpt en XJ6 2009. Någon som åkt på semester med den? Ska på semester i sommar och undrar om någon vet om det finns väskbyglar att köpa till den hojen? Har provat lite sadelväskor, men de sitter ju inget vidare. Kanske är jag på fel ställe och frågar också hehe
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jag är jävligt sugen, har spanat in den på blocket.. :)

Men hör av dig då, jävla fin hoj till ett bra pris! Har ju lägenhet i både Göteborg och Malmö så pendlar mellan där ibland (kommer nog inte köra på ett bra tag), Helsingborg är ju på vägen. Enda problemet är att jag inte kan ta med alla originaldelar ;)
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
En bekant har precis köpt en xj6:a 2009:a, har den samma gamla motor som fz-6:an ? Den fanns ju i två versioner en med 78hk och en med 100 och 78hk modellen kunde man ju lätt modda så man fick 100.
Funkar detta på xj6:an också ?

Ädit: skummade lite i tråden och kom fram till att det inte var så
 
Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
En bekant har precis köpt en xj6:a 2009:a, har den samma gamla motor som fz-6:an ? Den fanns ju i två versioner en med 78hk och en med 100 och 78hk modellen kunde man ju lätt modda så man fick 100.
Funkar detta på xj6:an också ?

Ädit: skummade lite i tråden och kom fram till att det inte var så

Yamaha XJ6 har endast en motor och den levererar 80hk. Det enda sättet att "modda" så är det helsystem, pc och mappning. Att man själv skulle kunna trimma den genom att "förlänga gasen" är självklart bara skitsnack
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Diligt vägggrepp i regn!

Hello,

Är det bara jag som tycker att det är dåligt grepp på våra däck(orginaldäcken) när det regnar? Eftersom jag inte kört så många mil i regn totalt så vet jag ju inte riktigt hur bra greppet bör /ska vara på mc i allmänhet gällande regn.körning

Men jag upplever ofta släpp i kurvor och dåligt grepp vi inbromsningar. Vad säger ni? Jag vet inte om det är några jättebra däck som sitter på men märket är väll ändå hyfsat välkänt.
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Hello,

Är det bara jag som tycker att det är dåligt grepp på våra däck(orginaldäcken) när det regnar? Eftersom jag inte kört så många mil i regn totalt så vet jag ju inte riktigt hur bra greppet bör /ska vara på mc i allmänhet gällande regn.körning

Men jag upplever ofta släpp i kurvor och dåligt grepp vi inbromsningar. Vad säger ni? Jag vet inte om det är några jättebra däck som sitter på men märket är väll ändå hyfsat välkänt.

Nää däcken är det inget större fel på men det finns ju bättre för blött väder. Går ju inte precis att jämföra med en bil som har 4 fästpunkter i backen. Kör lugnare i regn, speciellt i rondeller, vita streck och metallplattor vid vägarbete. :tummenupp
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag bytte försäkringsbolag idag från Folksam till Svedea. Folksam vill ha 17800/år för en helförsäkring, avställningsbar, ej garage.
Svedea tog ca 8000. :)

Hello,

Är det bara jag som tycker att det är dåligt grepp på våra däck(orginaldäcken) när det regnar? Eftersom jag inte kört så många mil i regn totalt så vet jag ju inte riktigt hur bra greppet bör /ska vara på mc i allmänhet gällande regn.körning

Men jag upplever ofta släpp i kurvor och dåligt grepp vi inbromsningar. Vad säger ni? Jag vet inte om det är några jättebra däck som sitter på men märket är väll ändå hyfsat välkänt.

Märket är känt men modellen en lowprice. Jag satte på Dunlop Sportsmart för några veckor sen och det är stor skillnad! :banana
 
Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jag bytte försäkringsbolag idag från Folksam till Svedea. Folksam vill ha 17800/år för en helförsäkring, avställningsbar, ej garage.
Svedea tog ca 8000. :)



Märket är känt men modellen en lowprice. Jag satte på Dunlop Sportsmart för några veckor sen och det är stor skillnad! :banana

BusAnna, är inte bilsportmc billigast för dig? (Gäller killar/herrar iallafall)

Ljungqvist86, däcken är ett "vanligt" märke. Inte det billigaste skitet men heller inte det bästa. Tycker du ska köra slut däcken och sen köpa nya. Men du lär inte komma undan att du får sämre grepp när det är blött, men du kan få ett par bättre. Ge fan i kullersten som är blöta, kan leda till brutet nyckelben och en kvaddad hoj! ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top