BMW K1300S-tråden

Bosse Pf

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Partille
Hoj
10 BMW K1300S
Skivlåset

Köpte min K1300 förra veckan :banana, grym hoj, BMWs demo (i göteborg) orange, med full utrustning, så jävla bra :D:D:D.
Men var gör man med skivlåset ? Fäste den igår på väänstersidan på passagerar fotstället, kkörde en sväng och när jag kom hem var låset borta !!!!:mad: OK får la skaffa en ny med surt är det !!!
 

chaufför

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
2009 BMW K1300S
Köpte min K1300 förra veckan :banana, grym hoj, BMWs demo (i göteborg) orange, med full utrustning, så jävla bra :D:D:D.
Men var gör man med skivlåset ? Fäste den igår på väänstersidan på passagerar fotstället, kkörde en sväng och när jag kom hem var låset borta !!!!:mad: OK får la skaffa en ny med surt är det !!!

Grattis till hojen:D:tummenupp
 

MickeK1300S

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Ort
Sveg
Hoj
BMW K1300S -09
Ny medlem!

Hallå grabbar/tjejjer!

Var och provkörde en K1300S hos NorthBike i början på veckan, fy fan vilken underbar hojj!! Måste bara ha en sån tänkte jag=)
Kom hem och börja leta efter lite lätt begagnade K1300S på blocket och fick syn på en som jag ville ha!
En helt ny för 198.000kr så som jag vill ha den lät lite för mkt.
Hittade en exakt likadaan fast gått ca 565mil för 50.000kr billigare!=)

Så imorrn bär det av till Umä för att hämta min första blivande pärla!=)
En K1300S -09a från Two Wheels som är full smetad och packväskorna samt tankväska!

ska bli sååå underbart!=) men synd bara att vädret suger och snart är vintern här..=/

Får ta och kika lite på nätet efter godbitar som man kan beställa hem och trycka dit under vintern på hojjen=)

Ses ute på vägarna gott folk!=)
 

MickeK1300S

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2010
Ort
Sveg
Hoj
BMW K1300S -09
Fan va dött det var här inne..

Nåväl, vintern är snart här och inge mer körandes för min del=(
Nu står pärlan i garaget och väntar på godis som beställdes från Wounderlich.de..=)
Det vart Klarglas blinkers både fram och bak, Kolfiber bakstänkskärm från ilmberger och en Remus HexaCone slipon + lite annat smått och gott..=)

Finns det flera här på forumet som har ilmbergers bakskärm här inne? tänkte höra hur det var och montera den?
 

Göran K1200S

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Södertälje
Hoj
07 BMW K1200S
Hej!!

jag är nu oxå lycklig ägare av en -11 BMW K1300S Blå/Svart/Vit (101015)
Äger för tillfället oxå en -07 K1200S som jag var helt nöjd med tills jag lånade en K1300S hos BMW i Solna när jag lämmnade min på 3000 mils service, körde den ca: 35-40mil och blev tagen av hur mycket skillnad 100ccm, 7hk och 10Nm kan göra!?! Grymm skillnad!
Vintern's projekt blir att montera K&N filter flytta över Akrapovic EVO systemet från 1200:an och montera diverse kolfiber grejer!

Får nog byta namn till Göran K1300S nu :)

DSC_0233.1.jpgDSC_0109.jpg

Göran
 

Bosse Pf

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Partille
Hoj
10 BMW K1300S
Fan va dött det var här inne..

Nåväl, vintern är snart här och inge mer körandes för min del=(
Nu står pärlan i garaget och väntar på godis som beställdes från Wounderlich.de..=)
Det vart Klarglas blinkers både fram och bak, Kolfiber bakstänkskärm från ilmberger och en Remus HexaCone slipon + lite annat smått och gott..=)

Finns det flera här på forumet som har ilmbergers bakskärm här inne? tänkte höra hur det var och montera den?

Funderar själv på kolfiber skärm (bak), kanske blinkers med, får gå in på wounderlich å spana läget.
Som du tycker så hade de vart bra å veta hur svårt/lätt de är att få dit skärmen.
:yoparty
Nått måste man ju göra när vintern är här och snön har gjort sin första försök att stanna :va
 

peter69

Guest
Grymt dött i denna tråd!!!. Borde vara fler K1300S ägare här?
Har hunnit med knappt 200 mil själv och är fortfarande helnöjd.

Tja!
Jag kör oxå en ny K1300s...
Grymt kul hoj
Quickshiften är helt suverän..ESA likaså..
Har fått ihop 160 mil på den..
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Hur fungerar quickshiften? är det bara på högvarv/fullgas den fungerar eller behöver man aldrig använda koppling när man växlar upp?
 

Iller

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Ort
Piteå
Hoj
-11 K1300S
Hoppas jag inte vänjer mig....

Sedan 19/4 ägare till en ny 1300S.
Hunnit göra garantiservice - så nu har man tillgång till hela registret.
Som om det nu behövs.... Hoppas jag inte vänjer mig med detta på länge..:)

Hur fungerar quickshiften? är det bara på högvarv/fullgas den fungerar eller behöver man aldrig använda koppling när man växlar upp?

Håll i gasen och peta in nästa trissa - och håll i dig! :D
 
Last edited:

Marrezinho

Ser fram emot soliga dagar
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Järfälla
Hoj
BMW K1300S - 11
Är nybliven ägare till en K1300S! Grymt nöjd med hojen efter att ha ägt en F800S under en kortare period. Tänkte höra lite om ni har några förslag på vad man kan göra för modifieringar under vintern som inte kostar skjortan och kräver att man har mekat hela livet. Är ganska grön i hojvärlden än så länge...!
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag är nybliven ägare till en K1300R. Jag misstänker att denna hoj delar vissa komponenter med K1300S.

Är det någon som har ett tips på en bra tankväska som passar bra ihop med tankmonterad Navigator IV?
 

hcr

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
K 1300 R 2012
Jag är nybliven ägare till en K1300R. Jag misstänker att denna hoj delar vissa komponenter med K1300S.

Är det någon som har ett tips på en bra tankväska som passar bra ihop med tankmonterad Navigator IV?

Det enda jag tänker på är original tankväskan.Själv sätter jag min gps på spegeln.
Då kanske inte denna lösning passar.Jag har i stället den lilla bmw väskan på pakethållaren.
K1300R009Large.jpg
 

SYD 5

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2011
Ort
Bromölla
Hoj
2011 BMW K 1300 S
Hej, jag är också relativt nybliven ägare (köpte den i somras) till en K 1300 S, innan denna körde jag Harley-Davidson så en viss skillnad i prestanda kan jag lova. Det blev en blå-vit-svart med allt monterat utom larm, jag är mycket nöjd än så länge och hann med ca. 700 mil innan vinterdvalan.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Last edited:

JMB

Medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Utanför storstan
Hoj
HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
Då var man ägare till en vit K1300s, bytte in min gsx650 mot den betydligt starkare Bmwn, vid provkörningen tyckte jag att den var förvånansvärt lätthanterad trots den relativt långa hjulbasen, och kraft finns så det räcker och blir över! Är det någon som har moddat något med sin hoj? Ser fram emot lite tips rörande dessa hojar!
 

JMB

Medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Utanför storstan
Hoj
HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
Esa, quickshit, asc, däcktryckskontoll, färddator, tonad vindruta, pakethållare :p, helt orörd än sålänge men lär väl börja med ett slipon inom kort. Hur ser din spec ut Robban?
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Esa, quickshifter, asc, däcktryckskontoll, färddator, kolfiber-"vindruta", pakethållare, sporthjul, HP-fotpinnar, Navigator IV samt Remus Hexacone.
 
Last edited:

JMB

Medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Utanför storstan
Hoj
HD Night rod -16, XT660R -07 plus en massa ex. hojar :)
Är du nöjd med ditt remus slipon? Sitter och funderar på vad jag ska köpa, hur mkt fick du ge för det? Quickshift är galet najs, visst man kan växla utan koppling ändå men det går mkt smidigare med qs!
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top