Thundercat-klubben!

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Tips & Trix

Jäklars vilken aktivitet det har blivit här nu :)

Trineo: Det finns ju en hel uppsjö olika modifieringar man kan ge sig på. Åsikterna går säkert isär rätt mycket vad det gäller vad och hur mycket modifieras. Tycker man kan dela in modifierandet i tre kategorier: Prestanda höjande, kosmetiska och praktiska modifieringar. Tänkte att jag skulle lista lite olika grejer man kan överväga att fixa:

- Förhöjt kåpglas. Med ett högre kåpglas får man bort en del av belastningen på föraren samt att det blir lite tystare i hjälmen.
- Stålomspunna bromsslangar. Ger bättre bromsverkan och kännsla.
- Hugger. Håller bakpartiet på cykeln mycket renare och skyddar stötdämparen. Sitter monterat på de flesta.
- Smutsavvisare fram. Liten skärmförlängning fram som gör att framdelen på cykeln hålls renare.
- Lampskydd. Ser dels snyggt ut men skyddar också framlycktan från stenskott och smuts.
- Kraschpukar. Kan vara en räddande ängel om man ha ikull cykeln.

Vill man ha lite bättre prestanda ut Cat'en kan man med fördel byta till ett öppet luftfilter i kombination med ett effekt system. Därtill kan man ännu motera ett förgasarkitt.

Puttekock: Blev det något mc inköp idag? *nyfiken*

Pr0bz & Foxxen: Ingen dålig idé där. Har själv flera gånger funderat på saken. Kanske något för alla T-cat ägare att fundera på. Hur utspritt bor alla i landet? Man kanske kan komma fram till en plats som är en bra kompromiss för dom flesta. Vore ju kul att få se alls cyklar och utbyta ideér samt träffa ägarna till dem.

Och bara för att jag själv kör en silver/gul T-cat så måste jag ju säga att jag tycker just den är snyggast. Förutsatt man inte har svarta fälgar som jag är lite allergisk mot, om man då inte har lackerat och rimstripat dem.

Peace!

//Snowstorm
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Snowstorm: Tackar tackar. Det är lite sådana knep och tips jag är ute efter.
Hugger sitter det redan på, tänkte inte på att det är extra.
Öppet filter kommer jag garanterat att skaffa då jag vet vilken skillnad det gör på lite roligare bilar. (sitter redan effektavgas på)
Kraschpuckar kommer det med så småningom.
Däremot är jag inte så förtjust i förhöjt kåpglas, men om jag märker att jag verkligen vill ha det så kanske det kommer.
Stålomspunna bromsslangar kommer komma det med.
Lampskyddet har jag inte sett alls, någon som har länk kanske?
Smutsavvisare som förlänger skärmen fram låter ju inte särskilt sexigt, måste nog se det först.

En träff låter trevligt, dock kommer jag nog inte åka så långt för den men om den är i sthlm är jag på. Vi har nämligen en halvårskille här hemma som jag skall vara pappaledig åt under hela säsongen. (Mar-sep)
 

Puttekock

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Karlstad
Hoj
snart..
Jag bestämde mej idag:tummenupp
Betalar och hämtar den nästa vecka!
Såg jättefin ut, två ägare sen -98 och 1700 ärliga mil på mätaren!
Känns som ett klipp för 32000:-
Denna lågkonjunktur är en bra tid för investeringar verkar det som:yoparty
Jag lägger såklart ut bilder när köpet är genomfört
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Vinteruppdatering.

Halloj, Gratulerar alla ni som köpt en thundercat nu i vinter, det är en skoj hoj med helt okej prestanda. I Brist på vår så håller jag på fixar med min Thundercat.
På dagordningen står:
*Tvätt av luftfilter
*kontrollera ventilspel
*Byta tändstift
*installera 12v cigguttag (för gps:n)
*samt ev. målning av avgassystemet (då jag fått lite ytrost efter att ha kört i snöstorm med vägsalt.). Några tips på billiga färger som tål att målas där ni på bilden ser rosten?.

Sen angående trim till denna hoj som vissa har pratat om. Så har ett gäng amerikaner bromsat mindre effekt med K&N-filter än orginalet. Men visst ger säkert högre insugsljud och upplevelsen av "högre" effekt. Är det förresten någon som sett ifall det finns effekt-grenrör till våran hojmodell, samt ca pris för detta?. Krashpuckar köper man billigt på E-bay ca 200-300kr inkl frakt.

SnowstormAland: Och bara för att jag själv kör en silver/gul T-cat så måste jag ju säga att jag tycker just den är snyggast. Vi vet båda att Blå/svart thundercat är snyggast :arsele

PS!, vad gillar ni mitt Mekgarage?! :yoparty DS.

//Jocke
 

Bifogat

  • mcmek.jpg
    mcmek.jpg
    90 KB · Visningar: 109

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Falsterbo
Hoj
Aprilia RSV Mille
Får väl krypa fram igen och berätta att jag skriver på köpekontrakt & betalar en T-cat på lördag. Får den levererad under nästa vecka.
En helt original & oskruvad -00
Färg: Silver/gul
Bilder kommer efter helgen. Har bara annons bilden än så länge.
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Tjenix,

Trineo: Har inte själv skärmförlängare fram ännu och har inte heller sett hur det blir att se ut på just T-cat. Har dock sett lite bilder på andra cyklar och tycker det inte ser så farligt ut. Det blir bara en liten diskret kant som kommer ner lite. Dom jag sett på bild så är från Pyramid.

Vad gäller lampskyddet däremot så har jag ett sådant på min egen Cat. Har även förhöjt kåpglas. Finns ju i lite olika utföranden. Har själv ett dubble bubble kåpglas. Både lampskyddet och kåpglaset är från Powerbronze. Jag kan ta bilder på dem i morgon då jag är ledig.

Som en tilläggs notering kan jag nämna att jag själv använder S-Racing.se som hovleverantör.

Puttekock: Gratulerar! Låter som ett riktigt kap det där. Väntar med spänning på bilder.

jocke-j: Var tänkte du montera 12V uttaget? Har själv också planer på att montera ett, dock för att kunna ladda mobilen och min iPod. Är för envis för att köra med GPS.

Har sett nån gång på e-bay att dom säljer grenrör till T-Cat i rostfritt. Om jag inte minns helt fel låg priset på runt 200-300£.

Och okej, jag ger mig, det är inte bara den silver/gula som är snygg, finns flera andra med. Kanske till och med så att jag nog får ändra mig. Den finns ju i nån form av röd/vinröd också, inte speciellt vanlig men grymmt snygg då den är helt i samma färg.

Har du cykeln inne? Eller har du bara ett grymt fräsht garage ;)

//Snowstorm
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Halloj, Gratulerar alla ni som köpt en thundercat nu i vinter, det är en skoj hoj med helt okej prestanda. I Brist på vår så håller jag på fixar med min Thundercat.
På dagordningen står:
*Tvätt av luftfilter
*kontrollera ventilspel
*Byta tändstift
*installera 12v cigguttag (för gps:n)
*samt ev. målning av avgassystemet (då jag fått lite ytrost efter att ha kört i snöstorm med vägsalt.). Några tips på billiga färger som tål att målas där ni på bilden ser rosten?.

Sen angående trim till denna hoj som vissa har pratat om. Så har ett gäng amerikaner bromsat mindre effekt med K&N-filter än orginalet. Men visst ger säkert högre insugsljud och upplevelsen av "högre" effekt. Är det förresten någon som sett ifall det finns effekt-grenrör till våran hojmodell, samt ca pris för detta?. Krashpuckar köper man billigt på E-bay ca 200-300kr inkl frakt.

SnowstormAland: Och bara för att jag själv kör en silver/gul T-cat så måste jag ju säga att jag tycker just den är snyggast. Vi vet båda att Blå/svart thundercat är snyggast :arsele

PS!, vad gillar ni mitt Mekgarage?! :yoparty DS.

//Jocke


Du får jätte gärna med hjälp av flera bilder eller en liten video visa hur du gör med 12 v anslutningen och vart du placerar den , är inte så duktig på sånt själv , tänkte man kunde lära sig ngt nytt , då ajg själv tänkte ha med gps'en ibland :)

o grattis till er andra som har skaffat er katter..

har sett bilder på en som byggde om sin "kattrumpa" till r6'ans , förstog inte så mkt av den hemsidan , samt att dom inte förklarade jätte bra, är de någon som har gjort det eller funderar på att göra likadant ? sjukt snyggt är de.
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Bike%20Girl%2002%20_Yamaha%20Thundercat_.jpg
<<< Hittade denna bara till dig broder snowstorm:yoparty ( bara för att du tycker att den gula t-katten är finast) :yoparty
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
SnowstormAland: Jag kollar gärna lite foton på din katt för att se hur den ser ut med doublebubble, har nämligen funderat lite på det med.

JockeJ: Precis som de andra undrar jag hur du tänkt montera 12v... funderar på samma sak nämligen och har väl tänkt mig själv anslutningen under sadeln för att sedan dra en permanent laddkabel ditt fästet för GPS/iPod/iPhone skall vara. (får se vad jag kommer åka med)
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
R6 undertail på T-Cat

God afton,

Ferry-Redberry: Inte råkar du ha kvar länken till sidan du såg bilderna på? Vilken av R6'ans bakpartier var det? Den har ju fuinnits i lite olika utföranden.

En idé och troligen smidigaste sättet att bygga om bakpartiet till 'R6 look' är väl att köpa undertail avsett för just R6 och passa in det på Te-katten. Vet att det iaf finns en modell av undertray till R6 med runda sk. shotgun eller sharknose lycktor. Ser grymt snyggt ut. Man lär väl få kapa och justera R6'ans undertray en del för att få den att passa men borde inte vara allt för svårt.

Och tack för bilden. Nog måste ni ju hålla med om att den är lite snygg iaf ;) fast som jag skrev tidigare gillar jag inte riktigt de svarta fälgarna på just den färgsättningen. Flickan på bilden låter jag av säkerhets skäl bli att komentera.

//Snowstorm
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
God afton,

Ferry-Redberry: Inte råkar du ha kvar länken till sidan du såg bilderna på? Vilken av R6'ans bakpartier var det? Den har ju fuinnits i lite olika utföranden.

En idé och troligen smidigaste sättet att bygga om bakpartiet till 'R6 look' är väl att köpa undertail avsett för just R6 och passa in det på Te-katten. Vet att det iaf finns en modell av undertray till R6 med runda sk. shotgun eller sharknose lycktor. Ser grymt snyggt ut. Man lär väl få kapa och justera R6'ans undertray en del för att få den att passa men borde inte vara allt för svårt.

Och tack för bilden. Nog måste ni ju hålla med om att den är lite snygg iaf ;) fast som jag skrev tidigare gillar jag inte riktigt de svarta fälgarna på just den färgsättningen. Flickan på bilden låter jag av säkerhets skäl bli att komentera.

//Snowstorm


Tjena Snow !!!

De va längesedan jag såg den hemsidan , kommer inte ihåg nånting av den bara att de va några bilder o lite dåligt förklarat , jag ska kolla lite senare ikväll o se om jag hittar den , tror dom gjorde som du sa , med undertray'n från r6'an .. Sjukt snyggt va de , kanske nått ja ger mig i innan säsongen börjar , får se :)

mvh f
 

Puttekock

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Ort
Karlstad
Hoj
snart..
Hej allihopa!
Eftersom det finns en del cat ägare här tänkte jag ställa en liten fråga
Jag ska troligen köpa ett exemplar nu till veckan, men det är ju tyvärr inte säsong för att provköra superhårt.
Sitter och läser lite på saker man ska kolla på och överallt näms problemet med att 2:ans växel hoppar ur om man drar på för fullt samt att det är mycket dyrt att reparera.
Jag har tyvärr inte möjlighet att dra ut på högsta varv när jag ska provköra och undrar därför om man märker att lådan är dålig ändå...
:gnissla varför ska man vara så orolig inför alla inköp
hur vanligt upplever ni ägare att detta problem är?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Äsch, tjöööp!
Jag har köpt utan att provköra, det är en hoj för 30k typ... så du kan inte räkna med nya prylar direkt.
Själv vet jag att den är välskött och nöjer mig med det.
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
det e bara fd. kisse ägare som maxvarvat ur kissarna på ettans gear som slår sönder drevet elr iaf sliter ner det, därför det kan förekomma, man ska ALDRIG, varva ur på ettan, bara onödigt.. ajja min dunderkisse är iaf fortf till salu.. :p.. nu håller man bara på å kittar upp den nya :p
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
Hej allihopa!
Eftersom det finns en del cat ägare här tänkte jag ställa en liten fråga
Jag ska troligen köpa ett exemplar nu till veckan, men det är ju tyvärr inte säsong för att provköra superhårt.
Sitter och läser lite på saker man ska kolla på och överallt näms problemet med att 2:ans växel hoppar ur om man drar på för fullt samt att det är mycket dyrt att reparera.
Jag har tyvärr inte möjlighet att dra ut på högsta varv när jag ska provköra och undrar därför om man märker att lådan är dålig ändå...
:gnissla varför ska man vara så orolig inför alla inköp
hur vanligt upplever ni ägare att detta problem är?


Tjena Putte !

i sommras när ajg köpte min kisse , hade jag tur att det var bra väder och att jag kunde provköra den , Jag visste ingenting om de där med växeln , själv , Men som tur är så sa min bror som sj är kawa fanatiker att det är en bra sak o kolla på yamaha :D hehe, Jag testade o gasa på 2an , sen släppa , gasa på o släppa , på min verkade den fin , jag vet inte om jag gjorde rätt ,men de va ingenting som hoppade ut iallfall , om du får möjlighet o provköra din framtida cyckel , så be ägaren o ta med den till nått stort inomhus garage eller liknande , där du kanske kan provköra cykeln på ett annat sätt än ute i snön .

Lycka till och glöm inte att meddela oss hur det går med köpet , För övrigt så tror jag inte att det är ett vanligt fel , Kanske 1 av 10 cyklar som är sånna ?

Mvh F
 

Ferry-Redberry

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
GötheBurg
Hoj
Såld , Beslutsångest
God afton,

Ferry-Redberry: Inte råkar du ha kvar länken till sidan du såg bilderna på? Vilken av R6'ans bakpartier var det? Den har ju fuinnits i lite olika utföranden.

En idé och troligen smidigaste sättet att bygga om bakpartiet till 'R6 look' är väl att köpa undertail avsett för just R6 och passa in det på Te-katten. Vet att det iaf finns en modell av undertray till R6 med runda sk. shotgun eller sharknose lycktor. Ser grymt snyggt ut. Man lär väl få kapa och justera R6'ans undertray en del för att få den att passa men borde inte vara allt för svårt.

Och tack för bilden. Nog måste ni ju hålla med om att den är lite snygg iaf ;) fast som jag skrev tidigare gillar jag inte riktigt de svarta fälgarna på just den färgsättningen. Flickan på bilden låter jag av säkerhets skäl bli att komentera.

//Snowstorm



Tjena Snow !!

Jag har hittat sidan nu , http://www.yzf600r-usa.com/howto14.html man ser inte så bra på bilden efter att den är klar , men jag har sett på andra cyklar. Resultatet är sjukt snyggt :)

Här är bild på en annan som har bytt hela "rumpan" till R6

caposbike.JPG


capo2.jpg


tror de ser ut så här med r6 undertrayn (tror de heter så)

neilunderside5.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top