Kawasaki ZXR750

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
fråga, vart sitter oljefiltret om man kanske skulle ge sig på att byta detta i samma veva som man byter olja liksom. Ska ju vara bra har jag hört :D

Stillastående med motorn avslagen så har jag olja i tittgluggen, med hojen igång så är där väldigt lite. Sen så händer det ibland att den trycker ur sig lite olja ur den slang som sitter på vänstersida (om du sitter på hojen) som går parallellt med grenröret. Vart får man tag på en sådan ny slang?
 

slezi

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Vellinge
Hoj
BMW K1200R
Oljefilter

På min sitter oljefiltret bakom kylaren,under grenröret på vänster sidan.
Hur laddar man upp bilder, har några bilder på vingen som jag tänkte ladda upp?
Slezi
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Sitter och tittar på hojar nu.. har två olika som jag tittat på. En från 89 och en från 90.
Är det stor skillnad mellan årsmodellerna? Vad ska man tänka/titta på vid ev köp? Några särskilda fel som brukar komma runt 5-6k mil?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Hej !

Jag undrar vilka ZXR modeller som har den dära lilla "Vingen" original på bak partiet ?
Jag har sett minst 2 olika modeller som har dem..
finns det fler ZXR modeller ?
Vilka årsmodeller ?

Bilder ?



.

Det är väl bara 91-92 som hade vinge? Jag började min karriär på en ZXR 750, har aldrig haft så mycket strul med en hoj nån gång. Frågan är väl om den eller jag var problemet?
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Asså, jag måste vara dum. Jag hittar fan inte oljefiltret.
Men när jag väl gör det så är det väll bara att fylla på i gluggen som sitter lite högre till vänster än tittglaset?
Måste ju få ut all gammal olja också förstås.

Sen, vart hittar jag drivpaket till dessa och hur svårt är det att byta?
 

Blomdahl

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
DR600S
Hejsan!

Jag är på väg att köpa en 25 Kw-strypt 89:a och ta bort strypningen på den, är det någon som vet hur man går tillväga då? Är alla strypta på samma sätt? Har sökt info på nätet utan framgång.

Tack på förhand!
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Om den är strypt till 25KW så lär det väll sitta strypbrickor i insuget till fuggarna?

Någon som vet vart man kan köpa nyare fotpinnar, kopplings/bromsgrepp till dessa förresten?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
De är stentuffa. Ikonhoj och utsedd till snyggaste genom tiderna på flera sidor liksom tidningar.
Vissa kommer fram till en på bensinmackarna och säger att det var deras drömhoj när de var yngre.

Det var min drömhoj och efter ett tag fick man tag på ett par fina exemplar.
Här, en ZXR750 i nyskick från 1992. Så gott som orörd. Står i vardagsrummet med racereplikan av lillebror ZXR400, ZXR400R.

Har även racereplikan av ZXR750, alltså ZXR750R i perfekt utförande vars kåpor inte sett solljuset sen lackeringen =)
 

Bifogat

  • 1 010.JPG
    1 010.JPG
    227.5 KB · Visningar: 142
  • 1 020.JPG
    1 020.JPG
    230 KB · Visningar: 129
  • 1 026.JPG
    1 026.JPG
    232 KB · Visningar: 140

Vinne

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
KTM 660 / ER6-N
När ni ändå är inne på "ämnet" lite här så tänkte jag ställa en fråga.

Min pappa och jag har en zxr750 (1989) tillsammans och det är så att om man är ute och kör med den och stannar och stänger av den och inte startar den inom fem minuter igen så vill den inte starta på ungefär 30 minuter. Någon som känner igen detta och kan komma med något tips? :)

Elen fungerar hela tiden så de har inte med det att göra. Startmotorn går men den går inte igång under de 30 minuterna. Sen startar den direkt och fungerar hur bra som helst :confused:
 

juffelino

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki zxr 750 -92 (med vinge)
De är stentuffa. Ikonhoj och utsedd till snyggaste genom tiderna på flera sidor liksom tidningar.
Vissa kommer fram till en på bensinmackarna och säger att det var deras drömhoj när de var yngre.

Det var min drömhoj och efter ett tag fick man tag på ett par fina exemplar.
Här, en ZXR750 i nyskick från 1992. Så gott som orörd. Står i vardagsrummet med racereplikan av lillebror ZXR400, ZXR400R.

Har även racereplikan av ZXR750, alltså ZXR750R i perfekt utförande vars kåpor inte sett solljuset sen lackeringen =)

helt klart de görfinaste!

oxå min drömhoj sen tidigt 90 . eurosport sände ofta hur dom smiskade de mesta å flesta :tummenupp

så nu 2010 så blev de då äntligen EN efter många år på harley :banana

nån som vet hur många 90-92 som fortfarande rullar?

/juffelino
 

jojje

popo
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Upplands väsby
Hoj
ZXR-750 1992
Hej min rullar fortfarande.. och det är en 92...
har gått 4200 mil...
helt nöjd..... förresten någon som har tips på vart man kan köpa kamkedjesträckaren på nätet helst jag har letat som en dåre men lyckas inte hitta det..... (svårt hitta vissa delar till de här underbara hojar)

mvh jojje....
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
De är stentuffa. Ikonhoj och utsedd till snyggaste genom tiderna på flera sidor liksom tidningar.
Vissa kommer fram till en på bensinmackarna och säger att det var deras drömhoj när de var yngre.

Det var min drömhoj och efter ett tag fick man tag på ett par fina exemplar.
Här, en ZXR750 i nyskick från 1992. Så gott som orörd. Står i vardagsrummet med racereplikan av lillebror ZXR400, ZXR400R.

Har även racereplikan av ZXR750, alltså ZXR750R i perfekt utförande vars kåpor inte sett solljuset sen lackeringen =)

Väldigt fräscha. Min är en 89.a Gått 3800 mil. Jag är väldigt nöjd med
den.
 

Bifogat

  • Kawasaki zxr 750 031.jpg
    Kawasaki zxr 750 031.jpg
    275.1 KB · Visningar: 189

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
Tjena jag fick problem med hojen igår. Den sluta tvärt att ladda. Förmodligen laddregulatorn. Har nån haft samma fel. I så fall är det svårt att byta den.
Tacksam för fedd back.
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Tjena jag fick problem med hojen igår. Den sluta tvärt att ladda. Förmodligen laddregulatorn. Har nån haft samma fel. I så fall är det svårt att byta den.
Tacksam för fedd back.

har precis råkat ut fär samma problen, hojen bara dog mitt ute på 90 väg när batteriet hade slut på ladd :( Ska mecka på det i helgen och kommande vecka, så jag kan återkomma med rapport om du önskar!
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
har precis råkat ut fär samma problen, hojen bara dog mitt ute på 90 väg när batteriet hade slut på ladd :( Ska mecka på det i helgen och kommande vecka, så jag kan återkomma med rapport om du önskar!

Har hittat felet på min. Det var generator remmen som hade gått av. Ja
det sitter en kort liten djävla rem bakom generaton. Man måste plocka
bort, tank, förgasarna,slavcylindern,generatorn med mera. Checka remmen du med.
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Har hittat felet på min. Det var generator remmen som hade gått av. Ja
det sitter en kort liten djävla rem bakom generaton. Man måste plocka
bort, tank, förgasarna,slavcylindern,generatorn med mera. Checka remmen du med.

tack för tipset. Ska kolla under helgen!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top