Kawasaki ZXR750

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Ja, då tänkte jag att vi kunde dra ihop en tråd för oss med ZXR750-hojar!

Hur många är vi här på SH? Är det några vanligt förekommande problem (lösningar?) med just denna modell? Tips på modifieringar, m.m?
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........

Bifogat

  • IMG_3449 sh.jpg
    IMG_3449 sh.jpg
    99.6 KB · Visningar: 310
  • IMG_3450 sh.jpg
    IMG_3450 sh.jpg
    120.4 KB · Visningar: 333
  • IMG_3460 sh.jpg
    IMG_3460 sh.jpg
    130.8 KB · Visningar: 362
  • IMG_3454 sh.jpg
    IMG_3454 sh.jpg
    126.9 KB · Visningar: 304

DubbelR

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Grimsås
Hoj
ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Hallå.....en grym hoj denna kawa.....

Se ovan för en som jag sålde till toyman

En som jag har nu....ooooo den är en fröjd när man rullar igång den...klapprande FCR 39: or...lukten av VP soppa.......ljuden som är så där lagon dovt & raspigt men som ändrar karaktär till det mer ylande över 11000 rpm.......

Stabil, förtoendeingivande & med en tidlös design....Muzzy, Scott Russell, Doug Chandler, Rob Phillis....vas säger man världsklass !

Detta ex väger ca 180 kg & har ca 140 hk vilket gör att den reser sig långt ut på treansväxel om mn ger fullt....härligt.

mvh H
 

Bifogat

  • 26982_zxrannons1.jpg
    26982_zxrannons1.jpg
    26.9 KB · Visningar: 308
  • 26982_zxrannons2.jpg
    26982_zxrannons2.jpg
    57.9 KB · Visningar: 370

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag är på G att köpa en ZXR för jag tycker dom är för jävla feta.
Älskar dom runda ljusen i fram. Finns det några kända fel på dessa bågar som man bör se upp för?
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Oj här var det inte mycket. Har flickan min köpt fel hoj? zx -89a streetfajtad.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Min street fightade ZXR kommer nästa vecka! :) Hur är det med strypning i 92:eek:rna? Är det kammar ock skit som är själva strypningen?
 

JerryZxr

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
Storuman
Hoj
-92 Kawasaki Zxr 750
Zxr750-tråden

JA!! Jag hittade mastertråden!! Hämtar min precious nästa vecka så jag är gärna med här och diskuterar dessa underbara tvåhjulingar!!

Vad finns det att hata i en ZXR...??
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
min gammling. skön motor.
 

Bifogat

  • DSCN0159hsida.JPG
    DSCN0159hsida.JPG
    116.6 KB · Visningar: 351

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag var såååå sugen på att köpa den när den låg ute på annons på blocket.
Nu kommer ju jag bli ägare till Puckens gamla ZXR. Nybänkad med 90hk på slangen.
Räcker väll till en början med nytaget A kort inom kort ;)

En annan fråga. 90hk verkar lite, men för dessa kanske det är standard?
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Tag det GRÖNA gänget

torsdag 3 juni.

Har ej fått igång 96an ännu, får se till helgen.

Lite text i min mcdagbok blogg nedan
Söndag 3 maj: 2326

Dåligt väder är på g, gick upp tidigt och hade ingen större lust att åka ner till garaget men hade ingen större lust att sova mera heller. Planen är väl att få kört några mil Kawasaki, 96an är det många år sedan jag körde, tror det var 2003 den hösten när jag köpte den. 93an körde jag en runda med förra året. 91an har jag ej kört. På öppet hus hos Bilprovningen förra helgen lyckades jag ju inte få med 96an för ena förgasaren flödade över.

En enkel liten frukost, på med Eddie Lawson skinnet och överdragsjacka. CB750 familjens allt i allo bruksmaskin blir det ner till garaget. Baxar fram 96an, det läcker ej ur någon förgasare så jag startar upp den. Den knallade igång direkt.... men inte på alla fyra, håller igång maskin i tanken att den ska komma igång i tackt med att värmen stiger i motorblocket. Den går pissigt på låga varv känns som den går som en misil på högre varvtal men vet ochså att det kan vara en hörselvilla, den baktänder och eldar ur kolfiberburken. Jag kommer nog inte undan, måste se över stiften och kanske ge mig på lågfartssystemen i förgasarna tror jag ska försöka få i lite kemikalier!

Klockan tickar på och det känns som att tiden går ut för en f-l-körning. Jag rullar ut de andra och varmkör dom, kalla hårda racingstift kräver ju en ordentlig uppvärmning annars är changsen stor att de bråkar vid nästa startförsök. Vi rullar runt lite på bakgården. Jag bestämmer mig för att ta ut 91an på gatan. Rullar in de andra och klär på mig utrustningen.

Klockan är nu över 07.00 och lilla staden Kungsbacka vaknar så sakta upp, jag åker upp till Statoil för att kolla luften och se om de ska i lite fräsch bensin. Ser att det skvimpar omkring bensin och tänker det verkar vara halvfullt. 91an är tjurig som fan när den e kall så fort jag rör gasen tjöver den sig men med genomvarm motor går den klockrent. Kör ut mot Tölö, Hjälm och Rossared, stannar och tar lite kort det är mulet och då funkar lilla digitalkameran bäst, bilder i fullt solsken blir ju alldrig helt ok. Kosserna har släppts ut och de rusar i hagen emot mig, de är ruskigt nyfikna på grön maskin och gubbe i rött! Kör vidare upp mot Fjärås och tänker att jag lägger ett varv runt Lygnern Ring, prupp prupp pruppp så stannar maskin......... va nu då. Jag kollade ju soppanivån, slår över till reserven och ber till någon (kawaguru) och startar hojen. Det blev inge varv runt Lygnern, shit jag kände riktigt för detta nu. Tillbaka till garaget: Half Mission Completed and the rest to be done later! 22km på Kawan blev det. Lite värme i däcken blev det men de är troligsvis ifrån sent 90tal, jag köpte hojen hösten 2002 och detta är premiärturen? Det är till att hålla på sig!!!

Åker långa vägen hem och kommer lagom till frukost. Tänker kanske åka ner till garaget senare till kvällen. Dagen.... solar lite mellan molnen och gräver upp en hink Maskrosor. Det börjar regna och jag tappar lusten för en garagekväll. Det blir Van Veeteren istället, te och lite tilltugg. Toyman

Har tappat en svart knäpuck..... någon hjälpa!

Det blev ca 5 mil idag
 

Bifogat

  • IMG_4261 sh.jpg
    IMG_4261 sh.jpg
    182.8 KB · Visningar: 418
  • IMG_4266 sh.jpg
    IMG_4266 sh.jpg
    155.2 KB · Visningar: 321
  • IMG_4262 sh.jpg
    IMG_4262 sh.jpg
    162.9 KB · Visningar: 302

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jag var såååå sugen på att köpa den när den låg ute på annons på blocket.
Nu kommer ju jag bli ägare till Puckens gamla ZXR. Nybänkad med 90hk på slangen.
Räcker väll till en början med nytaget A kort inom kort ;)

En annan fråga. 90hk verkar lite, men för dessa kanske det är standard?

90 på slangen är ok.. sen är dom väldigt starka så de känns inte så klena.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Ja men då så. Snart kommer den hoppas jag. Och kortet med.
Någon som vet vart man hittar krashkåpor till dessa? Tänkte ge mig på en egen design i vinter eventuellt. Fortfarande Streetfighter.
 

JerryZxr

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
Storuman
Hoj
-92 Kawasaki Zxr 750
Roligt att se att ni tar hand om era bågar och luftar dom :) Ska väl till att ta premiärturen snart :) Ja ja....jag vet att jag är oerhört sen, men iom att jag övningskör, och det tagit en massa tid att få kläderna och hjälmen så har det blivit så tyvärr...

Ha det bra ni andra Zxr-ägare!!!

//JerryZxr
 

Topchop

Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
RD 350 -84/ -85-86 / Z1000 -79 / ZXR 750 -89 / GSXrB12 -91-96
Trådskaparen ville ju ha tips om fel och brister samt förmodligen lösningar.
Vi har nu besiktigat pumans älskling... Så nu har hon provat på övningsbanan. Hojen köptes pga att banan klarades inte med min Suzyslyna och gissa om hon blev besviken när hon upptäckten att Kawan svänger som en atlantångare :( Den har alltså nära på obefintlig svängradie.
Enkel lösning blev att köra av ett par mm på var sida på styrstoppet. Nu tycker hon teknikbanan är jättelätt ;)
Tja, det var ett 5 cents tips.

Jo just det, inför besiktning så stoppade jag i en liten hemgjord db-killer och jösses vad den ströp effekten. Moppen gick inte över 5k!!! Gjorde så med min slyna åxå när hon skulle besiktigas och där blev det ingen skillnad. Kan det möjligen bero på att Kawan har ganska liten avgasrörsvolym (kort rör)

Mvh Topchop
 

Ms C Hook

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -89
Här kommer den omtalade flickan, med den omtalade hojen! Vad sägs om denna fighter?
 

Bifogat

  • 005.jpg
    005.jpg
    258.2 KB · Visningar: 608

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Här är några bilder på min gamla...

Gjorde en Ozeo-style stjärt då jag inte gillade originalet. :tummenupp

Bra cykel helt klart, men växellådan kändes jäkligt 80-tal. :)
 

Bifogat

  • 20090503023.jpg
    20090503023.jpg
    239.3 KB · Visningar: 281
  • 20090503025.jpg
    20090503025.jpg
    230.3 KB · Visningar: 225
  • 20090503024.jpg
    20090503024.jpg
    241.3 KB · Visningar: 260
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top