MC-kläder örebro

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Tjena.
Nån som kan tipsa om bra och prisvärda MC-kläder för en nybörjare i Örebro? Har inte tänkt köpa de allra dyraste o modernaste ställ, utan bra kvalitet utan att kosta skjortan. I dagsläget är det främst ställ (åtminstone jacka) då jag behöver ryggskydd till intensivkurs och tyckte det va lika bra att köpa hela jackan eller stället själv och inte bara ryggskydd.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Är det skinnställ du är intresserad av eller allväder? Mest ekonomiska är att titta på blocket/sporthoj efter begagnat, eller att du åker ut till Carlbarks och tittar om de har fjolårets modeller kvar då kan du fynda. Är det ställ du är ute efter hade ialf eracing ett riktigt prisvärt ställ med bra kvalite.
Annars beställer du från fcmoto.de och tar fjolårets modeller, annars är det nog bara att söka på eniro efter mc-tillbehör eller dylikt ringa runt eller åka runt.
Men sen för att köra upp behöver du ändå komplett utrusting, handskar, ryggplatta, skor, hjälm och ryggplatta.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Breedställen är snygga å bra... men slut tror jag?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Kan absolut tänka mig att beställa över nätet, men vill testa lite först då jag aldrig använt ställ innan. Därför vet jag inte om det är skinnställ eller allväder jag är ute efter. Tror förr det senare, men vet inte säkert förrän man testat.
Vid uppkörning lånar jag utrustning av körskolan också så enda jag verkligen måste ha är ryggskydd.
På tal om det, vet ni om Lidl i örebro får in mc-grejor och när?
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Kan absolut tänka mig att beställa över nätet, men vill testa lite först då jag aldrig använt ställ innan. Därför vet jag inte om det är skinnställ eller allväder jag är ute efter. Tror förr det senare, men vet inte säkert förrän man testat.
Vid uppkörning lånar jag utrustning av körskolan också så enda jag verkligen måste ha är ryggskydd.
På tal om det, vet ni om Lidl i örebro får in mc-grejor och när?
Vet inte vilken typ av åkning du är ute efter, blir det lite sport kommer du ångra dig med allväder.
Åk till carlbarks och prova där är utbudet störst.
Lidl borde väl vara runt 1:a april när allt drar igång
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
I Bettorp ligger en butik som heter mc-dress eller nåt sånt. Inga supertoppengrejer kanske men väl värt ett besök. Om inte annat så för att försöka få lite koll på marknaden och vad som faktiskt finns där ute innan du handlar.
Utöver Carlbarks (Kumla) och mc-dress (Bettorp) finns mc-centralen (Bettorp) och mc-service (Hmnaplan) oxå.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Jag tackar för tipsen.

changco: Varför ångra sig med allväder om man kör sport? Frågar därför det är just sporthoj jag vill ha, även om jag inte kommer köra bana utan bara köra vanligt...
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Kan väl svara lite jag då som har både och.

Köper man ett billigt allväders (som jag köpte till tjejen och även har använt lite då och då) så blir det bra mycket varmare än i skinnstället(?).

Och sen så får jag väl dra till med det som många andra drar till med, om man nu mot all förmodan går omkull i lite högre hastigheter så vill man nog att skydden sitter där dom ska sitta och inte vrider sig samt att skinn skyddar bättre om man glider på asfalten en bit.

:fyllisar


Jag tackar för tipsen.

changco: Varför ångra sig med allväder om man kör sport? Frågar därför det är just sporthoj jag vill ha, även om jag inte kommer köra bana utan bara köra vanligt...
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Allvädersställen har väl mest fördelen att de går snabbt att ta av/på. Säkerhetsmässigt bör du välja skinnställ..
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Allvädersställen har väl mest fördelen att de går snabbt att ta av/på. Säkerhetsmässigt bör du välja skinnställ..
Kliv över sen på baken i 160-200 knyck och smaka asfalt i ett allväder så får du se hur nöjd du blir.

2 klev över i år en hade ett tajt skinn inte ett märke, den andra hade ett löst skinn och brännsår i röven.
Undrar hur det blir med ett löst allväder som vrider och spricker upp.

Sitta med pinsett och plocka grus från kroppen är inget jag är sugen på ialf
 

Kl4z

Dominant!
Gick med
12 Jun 2008
Ort
under tak
Hoj
R6 -00 ZX10R -04 sxv550 -07 zx10r -08
Varför chansa när man kan handla det bättre direkt?
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Varför chansa när man kan handla det bättre direkt?

Håller med till stor del. Det jag är lite emot är att det främst ska va till övningskörning på skola samt uppkörning. Dessutom känns det tråkigt om man ska vänta en säsong extra bara för att skrapa ihop extra pengar till ställ. MEN ja, man ångrar sig om nåt händer, förutsatt att man klarar sig då...
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Kliv över sen på baken i 160-200 knyck och smaka asfalt i ett allväder så får du se hur nöjd du blir.

2 klev över i år en hade ett tajt skinn inte ett märke, den andra hade ett löst skinn och brännsår i röven.
Undrar hur det blir med ett löst allväder som vrider och spricker upp.

Sitta med pinsett och plocka grus från kroppen är inget jag är sugen på ialf

Det är ju det jag menar.. skinnställ är säkrare.. allväder är bekvämare =)
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Håller med till stor del. Det jag är lite emot är att det främst ska va till övningskörning på skola samt uppkörning. Dessutom känns det tråkigt om man ska vänta en säsong extra bara för att skrapa ihop extra pengar till ställ. MEN ja, man ångrar sig om nåt händer, förutsatt att man klarar sig då...

Jag håller med gälland skinnställ, om du skall tänka på säkerhet så är det det ända som gäller, skinnställ!
Jag personligen föredrar allväders(gortex) på grund av smidighet då jag tar hojen ofta till jobbet o hem, fika på stan mm. men överväger att köpa ett ställ på grund av att jag börjar rycka med mer i körstilen (som vi i klubben har)och anser att skall jag klara mig utan att plocka skit ur såren(låt oss kalla det om oturen är där) så är det ett ordentligt ställ som behövs. Börja med ett av dem (vilket du föredrar), efter några månader av säsongen så kommer det att dyka upp begagnade på blocket och för ett bra pris säker (både gortex och skinn, beror vad du väljer att börja med) :tummenupp .
Skinnställ skall vara anpassat för din kropp och att skydden sitter på plats (som tidigare talare skrivit), tycker mina på det nya gortexstället sitter ordentligt på plats (streetfighter ställ) fast lägger jag mig ner och glider så lär det smälta samman med huden :gnissla
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Kliv över sen på baken i 160-200 knyck och smaka asfalt i ett allväder så får du se hur nöjd du blir.

2 klev över i år en hade ett tajt skinn inte ett märke, den andra hade ett löst skinn och brännsår i röven.
Undrar hur det blir med ett löst allväder som vrider och spricker upp.

Sitta med pinsett och plocka grus från kroppen är inget jag är sugen på ialf

JObbigt som fan och kliva över på bakhjulet! :3freak

Ännu jobbigare måste det vara med brännsår i anus :3freak :hihi
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det där var bara för att ge dig lite kvällslektyr och att jag inte orka lyssna på ditt tjat, för att du ville knäppa lite "sexiga" kort.

Åter till topic eller lås denna tråd.

Haha jovisst du! :hihi
Erkänn bara att du är ägd och jag är din daddy :rofl
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Va på mc-centralen i bettorp igår o tittade. Väldigt trevlig personal men inte så stort utbud direkt. Hittade hjälm som passade bra, men tyvärr inte med glasögon på så funderar på lite lösningar.

Sen var det ryggskydd som jag är i störst behov av, behöver till intensivkurs i början av maj, men det hade de inga mindre inne.

Hur är MC-dress, är de större? Har tyvärr lite problem att hinna ta mig ner till kumla o kolla nämligen...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top