346 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112 SistaSista
Resultat 211 till 240 av 352
  1. #211
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 562
    Skoj projekt

    Har inte läst hela tråden men kanske en spjäll lägesgivare till insprutarhojar eller bilar vore nått

    Dessa jobbar med 0 - 5 volt och ca 90 graders utslag


    Sugen på att bänka?? Kan bjuda på en sådan


    Peter
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  2. #212
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Jag tänkte att det var elakt att låta er vänta ända till söndag.

    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  3. #213
    Medlem Cirkuss avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    Örebro
    Hoj
    Varierar...
    Inlägg
    662
    ska bli kul att se full effekt

  4. #214
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av Cirkus Visa inlägg
    ska bli kul att se full effekt
    jag tror man kan säga att jag nu bara nyttjar en fjärdedel av max-effekten, dvs resultatet av halverad toppfart och halverad max ström.
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  5. #215
    Medlem Ditans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Åsen(SKÅNE)
    Hoj
    KTM 690 Enduro/Motard
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    122
    Mycket imponerande

    Hur är kraften i maskinen egentligen

  6. #216
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    Jul 2009
    Ort
    Spånga
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 499
    Citat Ursprungligen postat av Bodoe Visa inlägg
    Då bor du inte långt ifrån mig. Går du mot Gläntans IP och svänger av till höger innan vändzonen så håller jag till på höger hand. Jag tror jag får hålla nån form av öppet hus när jag börjar bli klar.
    Känner igen platsen nu gått förbi där många gånger på Valborg men även andra dagar. Lyser det så bankar jag på nån kväll.
    //steffe
    -------------------------------------
    Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

  7. #217
    Devil jamjams avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Ort
    Där jag trivs...
    Hoj
    Bolt
    Inlägg
    260
    fan va kul !!! grattis
    better safe than sorry

  8. #218
    Gube zerokools avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Här i min trånga etta
    Hoj
    FZ8S SP -11
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    493
    Fan så tufft, men samtidigt så fel, man ser dig gasa o dra iväg.........o allt är knäpptyst


    Vad ska grannarna klaga på senare när du kör omkring, börnar, gör några wheelies.....men........dom hör inget
    Jag håller för ditt ena öra och pratar in i det andra, så blir orden kvar därinne.. xD

  9. #219
    Östgötaskräcken aelms avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Västerås
    Hoj
    GSX-R1070 K3 med (194hk på hjulet) +3mm JE FSR kolvar, APE lättad vev, portad K5 topp, 1mm oversize ventiler, webcam kammar, hayabusaspjällhus, Öhlins fjädring m.m samt Honda FTW500
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 409
    Grymt roligt Grattis!!

  10. #220
    Dr.Bike
    Gäst
    Mycket kul!

  11. #221
    Medlem Jonathans avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ort
    Västland
    Hoj
    -
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    5 275
    Sjukt skoj att den funkar nu!

    Erkänn, du visste att skruvarna till drevet tog i svingen, men valde att köra så eftersom du ville ha en illusion från ljudet att du körde en tvåtaktare istället för en eldrivet?

  12. #222
    Dyslektisk ordpolis TheElmers avatar
    Reg.datum
    Mar 2007
    Ort
    där ibland.
    Hoj
    Toppluva
    Inlägg
    299
    More power mr Scott.

  13. #223
    Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungsängen
    Hoj
    Suzuki GSF1200 Bandit -99, Yamaha RD 350 LC -82, Honda CB500 Chopperobjekt -72.
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    12 814
    Grattis till provkörningen! Du är (verkar vara) yngre än jag trodde Hade fått för mig att det här var ditt sätt att hantera medelålderskrisen

  14. #224
    Vingklippt BlöjRäserns avatar
    Reg.datum
    Feb 2006
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Ducati Megalomonster
    Inlägg
    5 760
    Underbart!
    Citat Ursprungligen postat av Barf Visa inlägg
    When you're right, you're right and you're always right!

  15. #225
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Tack för alla positiva kommentarer!

    Igår programmerade jag om kontrollenheten så att den ger full strömstyrka, men behöll inställningen på halverad toppfart. Jag skulle även vilja ställa in känsligheten på gashandtaget pga att det i nuläget är ett stort glapp innan gashandtaget skickar signal (och därmet väldigt svårt att hitta dragläge). Genom att kontrollenheten ger väldigt lite ström från gashandtaget i början går det att få bättre kontroll över gasen. Detta är dock en tillfällig lösning då en ny sensor till handtaget skall inhandlas.Sensorn jag valt finns hos Fernell och eftersom de bara tar order från företag måste jag vänta tills företaget jag exjobbar hos ska göra en order.

    Idag har jag renoverat bakre bromssystem och sett till att drevbultarna inte tar i svingen och att "kedjeskyddet" går i linje med drevet.

    1. Min USB-Seriell RS232 konverterare som jag köpte från ett kinesiskt företag höll inte toppklass. Jag ska få en ny i ersättning men det lär dröja ett bra tag.
    2. Jag programmerar kontrollenheten till att lämna mer kräm. Max 450A!
    3. Hålen i drevet har fått en vinkel så att skruvarna inte sticker ut och ligger ann mot en större yta. Även kedjeskyddet har flyttats framåt och utåt så att kedjan och drevet ej tar emot när man drar åt bulten för hjulaxeln.
    4. Bakre bromssystem renoverat, ny vätska och klossar.
    5. Utan belastning ligger kedjan ann väldigt mycket mot svingen
    6. Med belastning ligger den mindre ann mot svingen, men fortfarande för mycket i mina ögon
    7. Genom att flytta upp motorn ca 1-2 cm kommer kedjan vara frigående från sving vid normal körning.
    8. Hoppas det inte är något tvivel längre om att jag är under 30!

    Nästa steg blir att göra nya hål för motorfästet och att börja se över hur jag skall kapsla in motorutrymmet.

    Jag planerar att köra lite enduro till helgen om vädret inte blir för dåligt, då kanske jag tar med mig Elduron och provkör den mer utförligt!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	8.jpg
Visningar:	143
Storlek:	111,0 KB
Id:	290635   Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	145
Storlek:	76,8 KB
Id:	290636  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2.jpg
Visningar:	152
Storlek:	113,0 KB
Id:	290637   Klicka på bilden för en större version

Namn:	3.jpg
Visningar:	134
Storlek:	110,6 KB
Id:	290638  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	4.jpg
Visningar:	140
Storlek:	93,5 KB
Id:	290639   Klicka på bilden för en större version

Namn:	5.jpg
Visningar:	149
Storlek:	108,3 KB
Id:	290640  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	6.jpg
Visningar:	174
Storlek:	112,2 KB
Id:	290641   Klicka på bilden för en större version

Namn:	7.jpg
Visningar:	244
Storlek:	136,0 KB
Id:	290642  

    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  16. #226
    ∑√ I L ReDans avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Sunnersta, Uppsala
    Hoj
    650Xmoto och ZX9R
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 150
    Skitkul : )

    Ska bli skoj o se hur framtiden blir med elhojjar!
    www.Piratpartiet.se
    ___________________
    "Vår kärlek är vacker & ren, fast du har hjul & jag har ben"

  17. #227
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Har idag jobbat lite med hojen. Lyckades ganska enkelt flytta upp motorns position så att inte kedjar ligger mot svingen lika mycket. Istället för att borra nya hål för att fästa motorn i motorfästet bflyttade jag istället dess fästpunkter så att hela motorfästet flyttas uppåt.

    Jag stabiliserade även upp motorfästet med två stag. Lösningen hjälper till att stabilisera, frågan är dock om det räcker.

    I övrigt har jag inte gjort något konkret sedan senast. Har dock gjort en del funderande kring hur jag ska förbättra dragning av kablar och hur dessa skall kopplas.

    Två bilder från idag, tyvärr ingen som visar resultatet hur kedjan ligger i förhållande till svingen.

    1. Stagen som ska hjälpa till att stabilisera. Man ser även ett av de nyborrade hålen som flyttar upp motorfästet
    2. Istället för att svetsa om detta fäste när jag höjt motorfästet så gick det bra att även flytta motorfästet något i sidled.

    Imorgon hoppas jag på bra väder och att inget går på tok så jag kan göra en mer ordentlig provkörning! Kanske rent av blir ännu en film.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	11.jpg
Visningar:	126
Storlek:	72,4 KB
Id:	290899   Klicka på bilden för en större version

Namn:	22.jpg
Visningar:	112
Storlek:	95,5 KB
Id:	290900  

    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  18. #228
    Dr.Bike
    Gäst

  19. #229
    Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungsängen
    Hoj
    Suzuki GSF1200 Bandit -99, Yamaha RD 350 LC -82, Honda CB500 Chopperobjekt -72.
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    12 814
    hur gick det nu då?

  20. #230
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Hur det gick? Jo det ska jag berätta.

    Jag tog en längre provtur i söndags tillsammans med några kompisar ute i ett grustag på hemlig ort. Jag körde inte särskilt länge, ca 30 minuter totalt. Batterierna verkade ta slut hyfsat fort, men de var inte heller fulladdade i början.

    Denna gången begränsade jag inte kontrollenheten i strömstyrka utan bara vad gällde hastigheten, fast det som egentligen händer är att signalen från gashandtaget bara tolkas upp till 50% gas, sedan händer inget mer. Så man skulle kunna säga, pga gashandtagets glapp, att jag bara har en sjättedel på gasen som ger effekt. Jag hoppas det blir stor skillnad när man inte stryper kontrollenheten något alls för nu var effekten en besvikelse.

    Slutsatser:
    Inga kablar verkar bli varma som tyder på för löst klämda kabelsko, får kolla upp detta noggrannare vid något tillfälle.
    Motorn blev knappt ljummen när jag körde så några problem med kylning tror jag inte det blir, även om jag nu inte körde mer än 50% toppfart som mest.
    Måste se till att hojen blir ordentligt inkapslad så man kan tvätta av den och att det går att köra där det är blött.

    Jag kan inte dra några direkta slutsatser vad gäller hur länge man kan köra, men generellt verkar både effekten och körtiden vara under mina beräkningar. Men det återstår att se efter fler tester. Batterierna kommer dessutom att öka i kapacitet när man använt de några gånger.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	1.jpg
Visningar:	209
Storlek:	103,4 KB
Id:	291085   Klicka på bilden för en större version

Namn:	2.jpg
Visningar:	239
Storlek:	89,2 KB
Id:	291086  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	3.jpg
Visningar:	218
Storlek:	110,8 KB
Id:	291087   Klicka på bilden för en större version

Namn:	4.jpg
Visningar:	194
Storlek:	117,2 KB
Id:	291088  

    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  21. #231
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  22. #232
    Två cylindrar är fler än en.. frefehs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Ort
    Stockholm/Haninge
    Hoj
    KTM 350 EXC -12
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 092
    Mycket spännande
    ser fram emot fullgas testerna senare

  23. #233
    Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungsängen
    Hoj
    Suzuki GSF1200 Bandit -99, Yamaha RD 350 LC -82, Honda CB500 Chopperobjekt -72.
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    12 814
    Störigt det där med gashandtaget, får hoppas att det fixar sig snart så att den blir lite mer "användbar". Hur fett som helst att den faktiskt funkar dock!

    Vad för typ av "hållfasthet" (hur mycket stryk den kommer tåla, risk för lösvibrerande kontakter och så vidare) räknar du med?

  24. #234
    Turbotok Andersson turbos avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    upplands väsby
    Hoj
    suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    4 562
    som jag tidigare skrev så använd ett vanligt gashandtag med vajer
    samt en spjäll lägesgivare från mc eller bil dessa jobbar med 0 - 5 volt och är tvärstabila

    Bara ett förslag
    http://www.turbo-bike.com/


    JAG har orginalet ( kinakopior börjar dyka upp )

    Kör så de ryyker , Fast man inte får

    Numera Dynobänksinnehavare

  25. #235
    Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Kungsängen
    Hoj
    Suzuki GSF1200 Bandit -99, Yamaha RD 350 LC -82, Honda CB500 Chopperobjekt -72.
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    12 814
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    som jag tidigare skrev så använd ett vanligt gashandtag med vajer
    samt en spjäll lägesgivare från mc eller bil dessa jobbar med 0 - 5 volt och är tvärstabila

    Bara ett förslag


    Fixa, så slipper du krångla!

  26. #236
    Medlem Klubbas avatar
    Reg.datum
    Apr 2007
    Ort
    Borås
    Hoj
    FE450, YZ250, ZX636
    Inlägg
    2 932
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    som jag tidigare skrev så använd ett vanligt gashandtag med vajer
    samt en spjäll lägesgivare från mc eller bil dessa jobbar med 0 - 5 volt och är tvärstabila

    Bara ett förslag
    haha, fick tänka en stund på va du menade med spjäll lägesgivare tänkte först du mena demdär avgas-spjällen vissa hojar har, känns ovant med svenska ibland.

    bara för att förtydliga för övriga så en TPS (Throttle position sensor)

    bra ide
    Somliga får somliga tar, somliga ger och de har inget kvar

  27. #237
    Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Nej
    Hoj
    Ja
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    23 329
    Gashandtag Honda MT5, 195:-
    Gaswire universal 35:-
    Beg TPS från skroten ?:-

    Hållbarhet oändlig.

    Måste bli billigare än det handtag du har nu.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

    "Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

  28. #238
    Motorhaverist? Javisst! Bodoes avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 434
    Citat Ursprungligen postat av Andersson turbo Visa inlägg
    som jag tidigare skrev så använd ett vanligt gashandtag med vajer
    samt en spjäll lägesgivare från mc eller bil dessa jobbar med 0 - 5 volt och är tvärstabila

    Bara ett förslag
    Jag funderade lite på detta, men jag har inget vanligt gashandtag med vajer kvar och innan jag provar något annat så ska jag se om inte en annan sensor kan ändra på glappet i det befintliga handtaget.

    I värsta fall köper jag nog ett helt nytt gashandtag om jag inte hittar ett vanligt gashandtag med vajer och en förgasare som man kan ta TPS och andra delar från. Ett nytt elektriskt gashandtag kostar några hundralappar men då får man ett handtag av högre kvalitet än det som sitter på hojen just nu.

    I helgen blir det kanske en till körning, denna gång utan strypningar och med fulladdade batterier. Ska även försöka se över lite andra detaljer på hojen.

    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Gashandtag Honda MT5, 195:-
    Gaswire universal 35:-
    Beg TPS från skroten ?:-

    Hållbarhet oändlig.

    Måste bli billigare än det handtag du har nu.
    Det handtag jag har nu var ju gratis, en ny sensor kostar 17 kr. Frågan är dock om den sensorn jag nu valt ut fungerar bättre än den som sitter i nu.
    Senast redigerat av Bodoe den 2009-10-20 klockan 19:52. Anledning: Dubbelt inlägg
    Tyckte jag denna dag

    Jag bygger en eldriven enduro! Läs här.

  29. #239
    Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Nej
    Hoj
    Ja
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    23 329
    Citat Ursprungligen postat av Bodoe Visa inlägg
    Det handtag jag har nu var ju gratis, en ny sensor kostar 17 kr. Frågan är dock om den sensorn jag nu valt ut fungerar bättre än den som sitter i nu.
    Å fan, jag tyckte mig ha läst någonstans om ett bygge där gashandtaget var svindyrt, då var det nog någon annans bygge.

    Dåså, då hoppas jag att du får ordning på grejorna så man får se en film där allt går för fulla muggar snart!
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

    "Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

  30. #240
    Biltema is the shit! ola_sandins avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    Suzuki k50, Kawasaki er6, Husqvarna wr125 -82, Yamaha AS3-79 och en kinamoto.
    Inlägg
    2 010
    Varför inte satsa på lite tvåtaktskänsla? Löses enkelt med en tvålägesströmbrytare, ON/OFF

Sidan 8 av 12 FörstaFörsta ... 23456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]
Garaget
2002 Suzuki Gsxr av 2K

2002 Honda XL650 Transalp av Bodensaren

2002 Kawasaki ZR-7 av KaptenSkurhink

Bloggar
Efterlysning! Kände du Kotten eller vet någon av PiHa

Ljud eller inte? av Abrakadabra

På plats av Toyman