Bra vägar i Schwarzwald, Tyskland?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Har rekommenderats att uppleva Schwarzwald på vägen ner till alperna, är det någon som har varit där och vet vilka vägar och områden som är bäst och intressantast?
 

OsiS

Brinnande VTR
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Blå VFR 800
De flesta småvägarna är fina där nere!

Åkte Freiburg-Karlsruhe-Kaiserslautern-Trier på småvägar för ett par år sedan. Följ motorcyklisterna!
 

Risse

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Schweiz/Basel
Hoj
2001, Honda VTR SP1
instämmer, jag bor alldeles i närheten och hann bara med att utforska en liten del förra året, finns ett fint biker cafe i todtmoos, mitt i byn. det är i princip kurvigt vart du än åker =D. enjoy!
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Håller med.
Kommer du norr ifrån, passerar du troligen Karlsruhe, kör då
mot Baden-Baden. Sedan söderut därifrån. Alla vägar är som
berg&dalbana där. Ju mindre desto mer spännande vanligen.
En garanterad upplevelse!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
fan va gött, får väl bli den vägen ner till alperna då! :)
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Kolla den här:

http://www.dzt-top50.de/index_neu.html/?lang=en

Välj "black forest" och "Scenic roads" och "German motorbike route"

Finns även en hel del annat smått å gott mycket bra överblick!:tummenupp

Va själv till dit i somras, dock int med hojen, bodde några dagar i Bad Peterstal väldigt fint område. :tummenupp
 
Last edited:

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Schwarzwald, Tyskland!

Bodde ett år i Schweiz, 15 år sedan. Åkte lite hoj nere i alperna. Tröttnade ganska snart på det. Åkte lite norrut mot Schwarzwald.
Än i dag är det dom roligaste vägar jag har åkt på.
5 tummar upp.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mats
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
men shit, 4 veckor på motorcykel, du kommer att hamna i thailand

haha näe då, har bara tänkt köra alperna, dolomiterna, gardasjön, genom slovenien, ner till kroatien och sedan ta det lugnt där någonstans vid havet någon vecka och sedan åka tillbaka, kanske via wien eller budapest.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
haha näe då, har bara tänkt köra alperna, dolomiterna, gardasjön, genom slovenien, ner till kroatien och sedan ta det lugnt där någonstans vid havet någon vecka och sedan åka tillbaka, kanske via wien eller budapest.

köra genom Budapest är ingen hit. Däremot kan det vara ganska härligt att åka dit och njuta av frukterna där (spa, vin, mat & prostitution av hög klass hör jag)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
varför inte? dryg trafik eller?
Kaostrafik, dieseldimma, man kan knappt andas ibland. Alla europavägar slutar strax innan Budapest och omvandlas till M1 till M16 och det utan logik. Man kan köra i timmar och inte komma ut ur den jävla staden. GPS-kartorna täcker inte Ungern fullständigt, men även om de täckte de delarna man behöver så behöver man i Budapest veta vilken fil man ska köra i. Horror ... det är till och med svårt att hitta till den så kallade yttre ringen ... om man nu kan kalla ett labyrint för yttre ring...

Och när det gäller övriga Ungern, så är det extremt mycket byar, och 50 vägar med radarstationer (de är extremt nitiska med hastigheten, särskilt i dessa jävla byar) Man blir stoppad för vad som helst, smutsig skylt, helljus, köra över heldragen linje .. allt för att du ska hosta upp lite pengar. Visst man kan oftast muta snutjäveln, men jag hatar bidra till såna människors ölbudget. Tycker inte att det är någon bra mc-rutt. Möjligtvis om man ändå måste köra igenom, som till Rumänien, Bulgarien, etc, då kan man ta det på sommaren, stanna till lite här å där, ta en kall öl i en gudsförglömd by, köpa lite inhemsk korv och lite handflätade korgar, och puttra vidare.

Inte på en hojsemester ..
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Kaostrafik, dieseldimma, man kan knappt andas ibland. Alla europavägar slutar strax innan Budapest och omvandlas till M1 till M16 och det utan logik. Man kan köra i timmar och inte komma ut ur den jävla staden...

låter som Polen fast säkert inte lika fruktansvärt. jag och en polare var på en europasväng i somras och åkte igenom Polen på väg till färjan i gdansk från tjeckien och det var nog den sämsta idén jag någonsin haft. finns väl kanske 3 motorvägar i hela landet varav ena inte ens är klar.

så vi körde skitfrustrerade genom säkert 2/3 av landet bland långsamma skitbilar och traktorer med gödsel på släp, andra galna frustrerade fortkörande bilister samt en jävla massa lastbilar som alla trängdes på smala enkelfiliga landsvägar med kors efter vägarna för folk som dött i på platsen. vilken j*vla mardröm.

inte nog med det så har polisen även i Polen beslutat sig för att ta i hårdhandskarna när det gäller fortkörare och andra galningar i trafiken så under andra och sista dagen i polen blev vi ovetande följda av en civilpolisbil i ett par mil och slutligen stoppade de mig efter att jag frustrerat kört förbi en "innerstadsskylt" i 123 km/h som menade på att det var 50 km/h där :mad: . efter att ha fått se filmen på mig och min polare (som förövrigt hade kört vidare ovetandes om att jag hade blivit stoppad) så fick jag betala böter på ca 1200 svenska kronor vilket enligt polacken på jobbet genomsnittligt i polen är en tredjedels månadslön för en vanligt knegare.

så Polen kör jag inte frivilligt igenom igen under denna livstid iaf. och är ungern något likt det så kanske det landet borde undvikas med, jag var bara sugen på att besöka budapest och ungern då det är ett av få europeiska länder jag fortfarande inte besökt.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
låter som Polen fast säkert inte lika fruktansvärt. ...

så vi körde skitfrustrerade genom säkert 2/3 av landet bland långsamma skitbilar och traktorer med gödsel på släp, andra galna frustrerade fortkörande bilister samt en jävla massa lastbilar som alla trängdes på smala enkelfiliga landsvägar med kors efter vägarna för folk som dött i på platsen. vilken j*vla mardröm.
Hahaha, det e exakt så .. minus alla kors .. omg vilken flashback jag fick ! Budapest ska du ta flyget till tycker jag ...
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Hahaha, det e exakt så .. minus alla kors .. omg vilken flashback jag fick ! Budapest ska du ta flyget till tycker jag ...

verkar inte bättre. dock har jag fått för mig att östra österrike inte är mkt att hänga i julgranen heller, eller? har iofs aldrig varit i wien, kanske är värt att ta en sväng förbi där!
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
verkar inte bättre. dock har jag fått för mig att östra österrike inte är mkt att hänga i julgranen heller, eller? har iofs aldrig varit i wien, kanske är värt att ta en sväng förbi där!

Wien är vackert , men som i alla storstäder så krävs det tid. Man kryssar runt o kikar på byggnader , men vet ändå inte riktigt vad det är man kikar på. Ett besök på Ybbstrasse i Amstetten o kika på Herr Fritsl's hus kanske ? Snokade på hans bakgård förra året...:3freak
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top