Biljetter till MotoGP Catalunya?

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Tips om MotoGP Catalunya?

Hej,
Tänkte åka till Catalunya den 14 juni och uppleva MotoGP live för första gången. Är det någon som har några tips om var man får tag på biljetter och andra tips kring Catalunya?
Tack/Catherine
 
Last edited:

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Hej, när vi var där för tre år sedan köpte vi biljetter här http://moto.gptickets.com/ Kom med DHL hem till dörren några veckor innan vi skulle åka.

Ett tips för att ta sig till banan på ett enkelt sätt och slippa köerna är att åka buss från Barcelona. Direktbussar under träningarna och tävlingarna finns här http://www.sagales.com/index.php?secc=content&idsecc=8

Kepa eller nåt att ha på huvudet kan också vara bra för oss nordbor

Klart rekommenderbart. Hoppas ni får lika kul som vi hade det även om det var det året vi var där som det var en dramatisk startkrasch(Gibernau/Capirossi/Melandri m fl) i GPt som gjorde det ganska tråkigt att se på när de väl kom igång med reducerat fält. Tacka vetja 125 och 250 där det är battle från start till mål i många race.
 
Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Bra sittplatser?

Det officiella sättet att köpa biljetter (enligt Circuit Catalunya) är på den här adressen: http://www.servicaixa.com/nws/servl...t=3&idioma=ING&CODIUSU=P012CC02&SERVICE=VENDA

För alla tre dagarna väljer du "ABONO 3 DIAS PREVENTA". 76 euro och uppåt.

Tack för tipset! Det var billigast också, av de alternativ jag lyckades söka fram. Det blir väl inga mellanhänder den här vägen, antar jag. Men det är lite spännande att handla, för jag begriper bara en del av vad som står. Även om man väljer "engelska" så är det mycket som fortfarande är på spanska. Jag testade Googles översättning och då blev "ABONO 3 DIAS PREVENTA" = "3 dagar före ÅRSKORT" - möjligen begripligt. Den andra biljettvarianten "T PPAL ABONO 3 DIAS PREV" översattes till "T Ppal GÖDSELMEDEL 3 DAGAR BACK". :hihi

Ett tips för att ta sig till banan på ett enkelt sätt och slippa köerna är att åka buss från Barcelona. Direktbussar under träningarna och tävlingarna finns här http://www.sagales.com/index.php?secc=content&idsecc=8

Kepa eller nåt att ha på huvudet kan också vara bra för oss nordbor

Buss verkar bra, och vi ska inte glömma kepan!
Du som varit där kanske kan tipsa om bra sittplatser?
 
Last edited:

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Jag var där -06, när vi skulle boka fanns det bara P kvar men vi blev jättenöjda!:tummenupp
På Catalunya behöver man inte läktarplats, det går utmärkt att sitta i gräset, men då bör man vara på plats i gryningen. Vi tog en taxi från hotellet vid 7-tiden, åkte så nära det gick att köra (köer redan då) sen ska man inte ha bråttom därifrån, tror det tog en dryg timme att komma ut från arenan.
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Tack för tipsen! Nu är det bokat. F-n vad kul det ska bli att få se cirkusen live!!! :banana
 

CrazyVic

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Hamburg
Hoj
1584cc
Ett tips till alla som behöver biljetter till olika evenemang i andra länder är att helt enkelt skaffa kreditkort med consierge service. Själv har jag Handelsbankens Platinumkort och har fixat biljetter till tjurfäktning i Madrid i september. Man ringer och säger vad man vill ha och de fixar allt! Kortet kostar iofs 1900kr/år men det är det fan värt om man utnyttjar tjänsten och dessutom reser en del då man även får gratis inträde till många flygplatslounger.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top