Affärsidè,Mc-paketresa Ungern, ink.mc (budapest)

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Affärsidè,Mc-paketresaUngern,ink.mc (budapest)

Hej
Har funderat på detta ett bra tag så jag slog ihop snabbt en liten sida om min ide. Inget som är bestämt eller så.
Men jag har ju haft mycket nytta av detta forumet och tittar regelbundet. Därav vet jag att här finns en hel del intressant folk som är insatta i det mesta.
Ta en titt på min hastigt utformade ( men ändå rätt omfattande ) sida där jag har sammanfattat min idè.
Ge gärna respons på förbättringar ändringar i rutt eller problem som kan uppstå m.m, antingen via PM men helst via email eller skriv i gästboken på sidan.
Tackar i förväg för er tid. Kanske blir detta av någon gång i framtiden om man får tid och pengar över.:tummenupp

Link:
http://mcdelar.net23.net/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=75

eller:
www.mcdelar.net23.net
klicka på MC SEMESTER UNGERN (BUDAPEST)
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ambitiöst.

Synpunkter:

1. Vore det inte bättre att införskaffa ett par hojar som är billigare i drift?
2. Tror du inte folk vill bestämma själva var de skall bo och vad de vill göra på fritiden?
3. Tror du att du kan hitta de personer som är villiga att betala merkostnaden (kontra att arra med egna hojjar?)
5. Har du tänkt dig nåt körprov för att kunden skall få låna hojen? Räcker inte A-kort? Om du inte bedömer att han/hon kan köra, vad händer då?

Nej du... Tyvärr, jag är skeptisk.
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Lät som en trevlig resa..
Dock känns det lite för inplanerat och schemalagt, skulle vara trevligt mer mer "fritid" tex 2 alldeles egna dagar där nere.

Sen tycker jag att det ska finnas alternativ för boendet i Ungern, ha tex 3 oilka standard och prisklasser så man kan skräddarsy sin upplevelse och sina utgifter mer själv.

Sen skulle jag personligen vara mer sugen på att åka ner till Ungern på hoj än att flyga ner och istället för endast 4 dagar göra det till en längre resa.
Skulle vara trevligt att åka iväg ett gäng med en erfaren guide och bara resan ner skulle vara ett äventyr.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ideen är väl fin men tyvärr är jag oxå skeptisk.
De som vill ut på äventyr i Europa osv på hoj planerar sådana resor och rutter själv.

Vore väl bättre med nån mer allround hojar som är driftsäkra,billiga i delar och som de flesta kan behärska samt nån form av möjlighet att packa.Kanske lite svårt att göra en R6:a till touring-allround hoj,även skeptisk att det skulle vara en lämplig hoj i hektisk trafik.

Vore en bättre ide kanske att ha möjlighet att hyra motorcyklar på plats,få med kartor och tips på sevärdheter samt lämpliga övernattningar osv. Kanske valfrihet med möjlighet till guide men ändå att folket själv får bestämma lite vart de vill köra. Det vore väl även ett intressant jobb för guiden där varje tur inte blir sej lik kanske.

Och vilket klintel hade du tänkt att rikta in dig på?
Där är nog större möjligheter att locka seniorer till sådana resor.
 
Last edited:

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Tack för inputen, roligt med olika aspekter från olika synvinklar.
Starstriker:
1: Jo den tanken hade jag också men sedan vet jag att det finns mycket delar till just denna modellen samt tänkte jag lite på bandagar (vilket man kunde utöka till BARA 2bandagar ink.flyg tex senare kanske). Dock så tycker jag R6 är ganska trevlig och lättkörd ( dock lite dyrare i delar självklart). Så detta kan ändras om detta blir av. Hyra ut hojjar utan att vara med är inte ekonomiskt försvarsbart då dom misshandlas något kopiöst när dom inte är under uppsikt. Även i ungern där det är billigare överlag så blir det dyrt.
2.Jag tänkte mest i dessa banor: du måste skriva in detta i villkoren då du inte kan sätta någon som fick sitt körkort och sedan kör rakt fram i första kurvan och träffar mötande bil tex. vill ej ha detta på mitt samvete så JA jag tänkte några enklare övningar i tex. garaget innan man kör. Ifall detta misslyckas (dock räknar jag med att folk har lite insikt i sina egna begränsar ifall dom väljer en sådan här resa) totalt då har denna person all möjlighet i världen att utforska Budapest och man kan även ordna med annan form av transport möjligtvis. Men du har rätt ganska "tricky" det där.
MERKOSTNAD: Hmmm där tror jag jag har slagit huvudet på spiken just pga att jag har kört t.o.r ett antal ggr. och det har alltid blivit dyrt (1bakdäck om du inte har ett hårt, autobahn tär på dom samt att man är slut när man kommer ner) så det blir ca. samma summa tom. billigare med flyg och man kör inte slut på sig. Själv brukar jag ta det lugnt 1-2dagar efter resan och njuta. Iofs har jag löst detta sedan länge då jag har en hoj stående därnere så det är bara att flyga dit utvilad och ut och åka. Så där tror jag det är en fördel att ha motorcyklar stående därnere.
Tack för dina åsikter!

Dunderhonung:
Jo den tanken har jag också haft faktiskt som sagt räknat på det och det verkar bli något dyrare eftersom båten kostar mycket mer på sommaren än på vintern samt däck soppa osv. och MÅNGA autobahnmil. Du får dock ha din egen hoj vilket är ett STORT plus (även för mig om jag startar denna resebyrå).
Jo iofs så kan man ha som TILLVAL extra hotellnätter det var ingen dum ide.
Det med egen guide hade inte varit något problem för mig men det känns som om resepriset hade blivit dyrare med fler hotellnätter samt dagar, men ok är det det folk vill ha så är det ett andra alternativ, man kanske kan kombinera. Men då får ju folket betala guidens tid så att säga.
Standarden kan man iofs ordna med två klasser: BUDGET och VIP så att säga. BRA tips tack!

R1 racer:
Jo det kan nog många (jag som sagt satsar på det att det skall vara bekvämt också) lite serverat på ett fat, får se om fler kanske tycker det. Annars blir det ritbordet igen:).

R6 som sagt pga. bandagar (kan inte införskaffa hojjar för touringdelen och tex R6 för bandagarna, fast det hade varit fantastiskt iofs). Dock så är dom små och smidiga i trafiken. Har haft sådan för många år sedan.

Hyra mc på plats är som sagt dyrt och (kostar ca 700kr/dag för en gs500 ingen trevlig hoj till 1300kr/dag för en gsxr600 06 +ca 14 000kr i deposition sedan lägger dom på extra om dom tycker du har slitit onormalt på däcken, tvätt osv) det hade blivit en merkostnad på ca 4000-6000kr EKONOMISKT oförsvarbart enligt mina beräkningar. Då är det bättre att investera i några hojjar.

Jodå jag skrev har folk önskemål så självklart diskuterar vi det, det är en förutsättning för lyckad upplevelse för båda parter. Så det har du rätt i.

Klientel: över 20år som har börjat jobba och är äventyrslystna tom. egentligen ingen övre gräns men kan väl säga under 40, dock är alla välkomna (även par, 2 på en hoj dvs).
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Rent spontant känns det som en väldigt begränsad marknad, och med tanke på den rådande ekonomiska situationen verkar det kanske inte vara en idé som är hållbar varken på kortare eller längre sikt, beroende på hur kapitalstark du själv är, naturligtvis. Med detta dock sagt så ska man alltid göra det man vill, så kör på så får du väl se.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hade du tänkt köra det här på heltid eller bara som en kul grej? Har du räknat på hur många kunder du behöver för att det här öht skall gå runt?

Att köpa och hålla igång två hojar "som en kul grej" kommer bli en dyr affär.

Ponera att du skall köra på heltid. Du ska ha din lön (skattad) betala hojar/underhåll plus övriga kostnader. Glöm ej marknadsföring. Det kostar MASSOR. Du kommer behöva en hiskelig marginal (= det blir dyrt för kunden -> inga kunder) eller MASSOR med kunder för att din idé skall bära.

Räkna ut hur mycket du vill ha i lön efter skatt och sen räkna baklänges så ser du om det kommer hålla.

Känns tyvärr som ett tveksamt projekt. Kanske enklare att helt enkelt hyra ut dig själv som guide med timlön. Kunderna står för egna hojar/försäkringar etc.
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Goffen:
Jo jag vet jag har tittat på hans sida han begär mer utan att ta några kostnader för motorcyklarna. Han kör endast som guide osv.
Detta är också en anledning till vilken det känns som man har en marknad här som han inte har.

Starstriker, det kan endast bli heltid då det kostar för mycket att resa fram och tillbaka.
Till min fördel är det att jag bor gratis därnere (så gott som) samt att det är något billigare att leva där.
Så jag räknade med en dålig lön (räknat på sverige) men då vet jag att jag har sol från april tom oktober. Det har man ju inte här i sverige.

Dock skall jag räkna på iden med guide/timpris.

Och endast bandagar.

Ingen än som har sagt jo detta är något jag kan tänka mig att åka på.....! Så det ser lite tveksamt ut.

Tack för era tankar om idèn.

Vad är positivt, finns det något?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack för era tankar om idèn. Vad är positivt, finns det något?

Jag tycker det är en kul idé, men betänk att du kommer få riska en hel del tid och pengar. Och då är du inte ens säker på att det kommer att gå runt. Jag har själv precis startat företag. Vi är samtliga högutbildade med många års branscherfarenhet, ekonomi, försäljning osv. Riskanalyser är gjorda, likaså marknadsplan, affärsplan. Vi har gått in med ett antal 100k och lever dessutom utan lön under LÅNG tid.

Tvekar du det minsta på att din ide inte kommer att bära så är mitt tips att skita i det. Tror du däremot på det själv till 110% så säger jag KÖR.

Hur ska du hitta dina kunder? Är du medveten om vad marknadsaktiviteter kostar? Vad har du tänkt dig för priser/marginaler?

Speca upp en lista med alla kostnader du ser:

Din lön (inkl skatt och sociala avgifter)
Driftskostnad på alla hojar
Försäkring
Markandsföring
osv osv.

Räkna ihop och se vad det blir. Vill en kund betala så mycket?
Om man nu har låt säga 10k till en resa. Åkerman till POLEN då? Det är tyvärr inte det första resmålet som dyker upp i MITT huvud när jag har pengar över:tungan

Det känns lite som att du behöver ta dig en funderare, för du har uppenbarligen inte tänkt på ekonomin och vad det kostar att köra en sån här verksamhet.
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Främst tiden är jag absolut inte rädd om pengarna möjligtvis, men man har väl förlorat pengar förut. Pengar kommer och går, jag förstår att jag förmodligen aldrig blir rik på detta konceptet men jag gör det jag tycker om att göra.

Kunderna får man först och främst leta upp på diverse forum, broschyrer på utvalda ställen och ser man inga framsteg får man kanske se med smc eller kanske köpa plats här på sporthoj....det var bara några idèer. Sedan har vi mcträffar osv.

Lönen kan jag hålla låg då jag förmodligen skall bo utomlands med lägre kostnader till följd av det.

Försäkringen kollar jag upp imorgon och driftkostanden kan jag också hålla låg då jag har vänner som äger mcverkstad och jag är även mc-meck. Samt känner ägarna personligen till två stora mcskrot i Budapest.

Samt kanske jag kan pressa priset på dom två stora posterna, hotell samt flyget...möjligtvis...skall kolla upp detta i slutet på veckan.
Man kan ta in på ett typ motell, alltså ett rum (men då ingen pool, inte mitt i smeten) osv men man kan ha budgetalternativ också.

Skall som sagt räkna på om man endast skall agera guide men då blir det för dyrt om man själv skall följa med från sverige ända ner till budapest (dyrare än om jag flyger ner folket, båt bensin däck osv). Fast man kan ju säga som så vill folket betala för att komma ner på sin egen hoj så agerar jag gärna guide, kan visa dom ställen som är helt underbara därnere. POLEN vet jag däremot inget om! :)
Budapest är däremot bra på allt, finns bra hojvägar, fin mat, förhållandevis billigare än sverige, UTESTÄLLEN antagligen en av dom bättre i europa. Inget i sverige som kan mäta sig enligt mina erfarenheter, har dock inte varit så mkt i stockholm så det är väl där dom har ok ställen.

Skall göra lite efterforskningar i helegen så skall jag räkna på alla posterna och göra en andra bedömning.

Tack alla för råd och tips!
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Intressant tråd...

Jag har Offroad som andra intresse (Land Rover) det finns mängder med företag inom Land Rover "communities" som har koncept att folk skall ta egen bil (och campingutrustning) till exempelvis Marocco, Pyreneerna eller Alperna, företagen har rutter, camp sites, guide, upplevelser bokade och står för ett kringarrangemang som många personer inte orkar hitta själva. Jag ser givetvis att det finns en stor del som njuter lika mycket av att planera som av att resa så marknaden är kluven.

Konceptuellt tror jag på ideen men jag tror att svenska marknaden inte klarar att dra runt detta. Vi är för vana att resa, för snåla och framför allt för få för att detta skall bära sig.

Vänder du på konceptet och marknadsför dig i Europa med inriktning på grusåkarfolket och en väldig fokus på natur, vidder, vilt och vildmark så tror jag att det fungerar på några års sikt.

Fredrik_som vill dra igång samma sak fast för Land Rover_ när jag blir stor. :)

En sak till
resegaranti, skall du göra detta så se för allt i världen till att du inte blir "klasssad" som resebyrå, då måste du ha resegaranti vilket är besvärligt. Du är guide det är allt...
 
Last edited:

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Intressant tråd...

Jag har Offroad som andra intresse (Land Rover) det finns mängder med företag inom Land Rover "communities" som har koncept att folk skall ta egen bil (och campingutrustning) till exempelvis Marocco, Pyreneerna eller Alperna, företagen har rutter, camp sites, guide, upplevelser bokade och står för ett kringarrangemang som många personer inte orkar hitta själva. Jag ser givetvis att det finns en stor del som njuter lika mycket av att planera som av att resa så marknaden är kluven.

Konceptuellt tror jag på ideen men jag tror att svenska marknaden inte klarar att dra runt detta. Vi är för vana att resa, för snåla och framför allt för få för att detta skall bära sig.

Vänder du på konceptet och marknadsför dig i Europa med inriktning på grusåkarfolket och en väldig fokus på natur, vidder, vilt och vildmark så tror jag att det fungerar på några års sikt.

Fredrik_som vill dra igång samma sak fast för Land Rover_ när jag blir stor. :)

En sak till
resegaranti, skall du göra detta så se för allt i världen till att du inte blir "klasssad" som resebyrå, då måste du ha resegaranti vilket är besvärligt. Du är guide det är allt...[/Q

Det där sista var MYCKET hjälpsamt visste inte att det var obligatoriskt.

Jo det där med för lite folk kanske stämmer men vi har ju så dåligt väder så folk borde ju ta alla chanser som finns. Bandagar är dyra (samt du vet aldrig när dom regnar/blåser bort) :)
Sedan så ser jag också på saken hälften tycker det är roligt att planera osv MEN hälften borde ju tycka det är skönt att endast planera att HINNA med planet sedan är det klart :)

Tack för det lilla tipset du gav mig blir det av vet jag vad jag inte vill bli klassad som, utgifter finns det gott om ändå. :tummenupp
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
jag tycker det låter helt ok

smc tar 12-14tkr för resa till dolmiterna(slitage,bensin mm tillkommer)

kan man inte få bo som en kung under några dagar??

jag tycker ställena ser mer än bra ut,men det är bara jag

o resegaranti,vad skall du med det?betalningen kan väl ske i 2 omgångar kanske?eller på plats,ja vad vet jag

Kul med folk som ser det positiva med något nytt som KAN lyckas(o få flis i fickan)
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
jag tycker det låter helt ok

smc tar 12-14tkr för resa till dolmiterna(slitage,bensin mm tillkommer)

kan man inte få bo som en kung under några dagar??

jag tycker ställena ser mer än bra ut,men det är bara jag

o resegaranti,vad skall du med det?betalningen kan väl ske i 2 omgångar kanske?eller på plats,ja vad vet jag

Kul med folk som ser det positiva med något nytt som KAN lyckas(o få flis i fickan)

Jo Serbius , dom bästa motorcykelminnena kommer från somrarna då jag är där nere och åker så visst finns det potential.

Jo jag vet ha inte hittat någon resa under 10k (och det med EGEN mc inte lånad)!!!
Vissa har men till Frankrike, USA osv men dom ligger över 23K. EDIT: till USA med hyr-mc 36 000kr! Frankrike egen mc 23 000kr!

Det som är positiv är att jag har åkt mycket mer hoj därnere än här så jag vet vad landet har att erbjuda.
Många har uppfattningen oj öststat grått och trist men utvecklingen där har gått väldigt snabbt jämfört med vad jag ser (sverige har stagnerat lite). Mycket investeringar i landet (negativa är att det är utlands investeringar vilket endast gör att pengar flyttas ut från landet) som gör att det finns mycket nytt (shoppingcenter som är gigantiska m.m www.talkingcities.co.uk/budapest_pages/shopping_department_stores.htm ) och klimatet borgar för det går att planera det mesta, riktig vinter vår sommar höst.
Partysugen, ja då har du hittat rätt. Var ute med en vän för någon dag sedan som var med mig och en annan vän 2006 på hoj och han sade kan vi inte boka resa när som han hade så roligt därnere så han kan tänka sig åka ner när som. Iofs blev han rätt inspirerad bl.a av ute ställena och flickorna som är bland europas finaste.

Jag funderar allvarligt på detta och försöker få in offerter för att försöka pressa priset men som det ser ut nu så har två erbjudit kickback 10% på priset för hotellet vilket inte är så mkt att hänga i julgranen så der ser ut som om priset inte går att sänka rejält. Nästa steg jag håller på med är att leta "lopphotell" alltså budgethotell. 1rum med tak över huvudet och se hur mycket det skiljer.
Samt se om man kan få rabatt på flyg osv. Mat priserna är väldigt rimliga om man vet ställena ( vilket jag vet mer eller mindre). Samt utflyckerna är resonabla, festa är avsevärt billigare än i sverige dock så finns det dyrare alternativ också ( http://www.bedbeach.hu/site.htm ) fast där får man hålla näsan högt i vädret för att smälta in :).

Flis i fickan, jag ser inte att jag kommer att bli rik på detta (snarare kan det gå åt andra hållet) men känner att jag vill göra något jag brinner för (samt det hade varit trevligt att få andra att tycka om det jag anser är en väldigt fin stad). Skulle iofs inte ha något emot 30-50% vinstmarginal. Så enda sättet är att utöka vagnparken per/resetillfälle men så mycket flis har jag ej i dagsläget. 6mc hade varit fint samt någon offroad och kört lite i skogen kanske.
Aha ny ide kan utöka programmet med QUAD körning vet dom som har en hel bana med quad,cross m.m i anslutning till HUNGARORING tror även dom har JEEP-ar.
Skall kolla upp detta också i helgen.

Tack för dina åsikter Serbius.:tummenupp
 
Last edited:

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
K8 blå/vit
Jag tycker det låter prisvärt.
Gäller ju att våga satsa/prova,kan funka bra med rätt marknadsföring.
 

martin1000cc

Gixxxer Power!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Thailand
Hoj
No bike at this time...
Kanske man kan hänga på från Ungern?
Jag bor i Kecskemét 30 min från Euroring:yoparty men bara fram till och med 30 juni tyvärr. Hör av er om ni e på G så hänger jag på... Iochförsig är bästa kalaset vid Siofok är i Augusti...

Annars kan jag bara rekommendera er att se Ungern. Hoppa på tåget !
Verkar rimligt...

// M.


Jo Serbius , dom bästa motorcykelminnena kommer från somrarna då jag är där nere och åker så visst finns det potential.

Jo jag vet ha inte hittat någon resa under 10k (och det med EGEN mc inte lånad)!!!
Vissa har men till Frankrike, USA osv men dom ligger över 23K. EDIT: till USA med hyr-mc 36 000kr! Frankrike egen mc 23 000kr!

Det som är positiv är att jag har åkt mycket mer hoj därnere än här så jag vet vad landet har att erbjuda.
Många har uppfattningen oj öststat grått och trist men utvecklingen där har gått väldigt snabbt jämfört med vad jag ser (sverige har stagnerat lite). Mycket investeringar i landet (negativa är att det är utlands investeringar vilket endast gör att pengar flyttas ut från landet) som gör att det finns mycket nytt (shoppingcenter som är gigantiska m.m www.talkingcities.co.uk/budapest_pages/shopping_department_stores.htm ) och klimatet borgar för det går att planera det mesta, riktig vinter vår sommar höst.
Partysugen, ja då har du hittat rätt. Var ute med en vän för någon dag sedan som var med mig och en annan vän 2006 på hoj och han sade kan vi inte boka resa när som han hade så roligt därnere så han kan tänka sig åka ner när som. Iofs blev han rätt inspirerad bl.a av ute ställena och flickorna som är bland europas finaste.

Jag funderar allvarligt på detta och försöker få in offerter för att försöka pressa priset men som det ser ut nu så har två erbjudit kickback 10% på priset för hotellet vilket inte är så mkt att hänga i julgranen så der ser ut som om priset inte går att sänka rejält. Nästa steg jag håller på med är att leta "lopphotell" alltså budgethotell. 1rum med tak över huvudet och se hur mycket det skiljer.
Samt se om man kan få rabatt på flyg osv. Mat priserna är väldigt rimliga om man vet ställena ( vilket jag vet mer eller mindre). Samt utflyckerna är resonabla, festa är avsevärt billigare än i sverige dock så finns det dyrare alternativ också ( http://www.bedbeach.hu/site.htm ) fast där får man hålla näsan högt i vädret för att smälta in :).

Flis i fickan, jag ser inte att jag kommer att bli rik på detta (snarare kan det gå åt andra hållet) men känner att jag vill göra något jag brinner för (samt det hade varit trevligt att få andra att tycka om det jag anser är en väldigt fin stad). Skulle iofs inte ha något emot 30-50% vinstmarginal. Så enda sättet är att utöka vagnparken per/resetillfälle men så mycket flis har jag ej i dagsläget. 6mc hade varit fint samt någon offroad och kört lite i skogen kanske.
Aha ny ide kan utöka programmet med QUAD körning vet dom som har en hel bana med quad,cross m.m i anslutning till HUNGARORING tror även dom har JEEP-ar.
Skall kolla upp detta också i helgen.

Tack för dina åsikter Serbius.:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top