Snowboardåkare på SH?

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Tänkte att vi kunde dra igång en tråd för alla oss som åker bräda här på SH.
Vore kul att veta vilken slags åkare du är, hur länge du åkt, hur mycke du åker, vilken ort som du tycker är bäst, vilken utrustning du har osv.
Så ös på med info!
Extra skoj vore de om ni har nåt youtube klipp eller liknande när ni åker.

Börjar med mig själv.
Åker mest park (finns inte så mycke bra puder här i sverige)
Blir min 17:e säsong iår
Åker ca 4-5 dar i veckan
Favorit ort är nog Åre och Hemsedal. Grymma parker och bra uteliv.

Slänger även med några tub klipp som jag har.
02/03
[YOUTUBE-ID]PFC82m23-xY[/YOUTUBE-ID]
05/06
[YOUTUBE-ID]wQz7LfAAycs[/YOUTUBE-ID]
06/07
[YOUTUBE-ID]URwWRAN12SE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Med dom där skillsen äre inget svårt att få tag i ligg på afterskin va?


:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
För helvete!! det är såna som du som höjer min försäkrings permie :brinnerup


:Bugar Grymt som satan!! vilja jävla hopp. Och bra musik val, det ska du ha plus för!

Själv åker jag inte bräda utan de få gånger jag åkt har jag åkt med snowblades, men alltid velat lära mig åka bräda.:hihi
 

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Puderåkare som åkt sedan.. Oj.. 1980? Dock inte åkt seriöst på ett par säsonger pga bristande intresse hos polare. :mad:

Bästa stället jag åkt på är nog Whistler/Blackcomb i Kanada. Helt underbart!
http://www.whistlerblackcomb.com/

Oj, då har du ju åkt ett tag!!
Har aldrig varit i Whistler, men många vänner säger att de är helt sjukt där!

Själv drar jag till usa om 2 veckor. Kommer åka till Big Bear, Mammoth och Northstar. Bear och Northstar är väl kanske inte känd för att ha så bra puder men tydligen ska de ha dumpat bra i Mammoth så jag hoppas man kan få några sköna åk där!
 

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
För helvete!! det är såna som du som höjer min försäkrings permie :brinnerup


:Bugar Grymt som satan!! vilja jävla hopp. Och bra musik val, det ska du ha plus för!

Själv åker jag inte bräda utan de få gånger jag åkt har jag åkt med snowblades, men alltid velat lära mig åka bräda.:hihi

Förlåt! :tungan

Hehe man tackar. Jo jag gillar att redigera filmer och en bra bra låt är A och O.
Prova snowboard!! Du kommer inte bli besviken! :yoparty
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Hallå
Åkt bräda 10år. Körde nån big air tävling 01-03, innan jag punkterade mjälten med ett revben 2003. Nu slö åker jag bara lite rails och så. Har bara åkt en gång denna säsong:(

Burton un-inc, cartel bindningar, ion boots.

edit: jag skrev 10 år det är nog fan närmare 15 haha... tiden går
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
2 år typ, ungefär 1-2 veckor per vinter, än så länge bara varit på svensk mark. hyr plankan :D

(åkte skidor när jag var liten i 6-8 år, men det var länge sedan och skidor är ju inte lika härligt som snowboard)
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Oj, då har du ju åkt ett tag!!
Har aldrig varit i Whistler, men många vänner säger att de är helt sjukt där!

Själv drar jag till usa om 2 veckor. Kommer åka till Big Bear, Mammoth och Northstar. Bear och Northstar är väl kanske inte känd för att ha så bra puder men tydligen ska de ha dumpat bra i Mammoth så jag hoppas man kan få några sköna åk där!

Jo, nog har det blivit ett tag. Kommer ihåg att jag fick låna en polares gamla Burton uppe i Kittelfjäll och har sedan dess inte stått på ett par slalomskidor. Whistler är precis så, sjukt. Bra skit helt enkelt. Hade en polare som bodde i Vancouver så det var ju gratis boende och allt. :tummenupp
 

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 800 XRT
Hallå
Åkt bräda 10år. Körde nån big air tävling 01-03, innan jag punkterade mjälten med ett revben 2003. Nu slö åker jag bara lite rails och så. Har bara åkt en gång denna säsong:(

Burton un-inc, cartel bindningar, ion boots.

edit: jag skrev 10 år det är nog fan närmare 15 haha... tiden går

Åfan, då kanske vi har tävlat mot varann nån gång! Nämn några av tävlingarna du körde.
Lät inte som nån vidare skön skada! Har haft en del otur jag med när de gäller skador. Den värsta ser man i första filmen. Har fortfarande 4 skruvar och 6% invaliditet i knät. Men jag åker ändå! :yoparty
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Åfan, då kanske vi har tävlat mot varann nån gång! Nämn några av tävlingarna du körde.
Lät inte som nån vidare skön skada! Har haft en del otur jag med när de gäller skador. Den värsta ser man i första filmen. Har fortfarande 4 skruvar och 6% invaliditet i knät. Men jag åker ändå! :yoparty

Nä det var inge skönt alls, var jävligt nära att kola, höll på att förblöda i magen. Jag har bara kört några tävlingar i norrbotten/västerbotten b.la en cornertävling vid bergnäsbron i luleå. Hade lite spons ett tag, från REACT:hihi.
Filmade även för g-spot lite, vet ej om de blev nå me det. Dom försvann ju.
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Har åkt i kanske 5-6 år eller nått. Bästa stället hittills är helt klart Val'd'isere. Vete fan riktigt vad jag har för prylar. Tror det är en Salomonbräda.

Funderar starkt på att gå över till skidor eller snowblades för att jag är nått såå fruktansvärt jävla dålig på att åka bräda. Men kul är det :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bräda e kul men Jag är nog mer som plåtniklas.. Började på 90-talet med en neonrosa Niedecker och körde mycket i början på alla olika ställen i sverige. Favoriterna är nog Abisko, Björkliden, Riksgränsen, Ramundberget.

Fick tag i en Burton FL-project (fuckin light...) när de släpte dessa. För er som inte vet så var det ett projekt där några burtonkonstruktörer skulle skapa världens absolut lättaste, styvaste bräda och det kanske togs in totalt 4-5 st i sverige. Vet inte hur många det finns i världen men några killar kom fram till mig i Kaprun och babblade om att den enes brorsa hade en sådan också.
Den blev grunden för dagens Custom så nu är väl alla brädor både bättre och lättare men den är ball i alla fall. Kör med Flow-bindningar trots att alla tycker det är gay. Skönaste investeringen ever enligt mig.
http://burton.emptybottleworks.com/main.php?year=1998&model=FL Project

Åker mest fort och gillar naturhopp.

Btw, Grymma filmer truedude!
 
Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
åkt ca 10 år trotts att jag är ung men va de 2 år sedan jag gjorde en praktvurpa långsamt som fan skärde fel föll baklänges och krossa axeln, 4 månader sa läkaren 1 månad senare tjurade jag mig i bassängen och simmade för landslaget i madrid men den sässongen gick bara utför så sen dess har ja inte åkt :/ kanske ska åka lite vemdalen vecka 7! så tyvärr prioriterar jag inte åkningen så högt :/ :p

Har väll Burton grejer från Hangloose, dom sa att det skulle vara bra i alla fall :p

sista videon förresten kan jag inte se, står att jag bor i fel land :( antagligen är den för rolig för sverige men finns den o se nån annan stans? :)
 

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sweden
Hoj
En
Vad kan ni proffs rekomendera för bräda runt 2000 kr, gammal eller ny spelar ingen roll

Har en sleten Burton custom 160 nu, med hyffsat nya K2-bindningar på.

Är 182cm och väger ca 90kg, tycker den brädan jag har nu är lite svår ibland att skära med, alltså byta från häl till tå eller tvärtom. vet i fan vad det beror på, kanske för bred??
Vad säger ni proffs, kan det bero på annat?

Åker ca 2-3ggr på vinter, hoppas på mer snart. Kör mycket i pisten.

tacksam för nåra tips.

Alex
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Shit här har man inte mycket att komma med... började åka runt 2000 tror jag, lite osäker... sisst var dock för 3år sen köpte då ny bräda som jag ännu inte åkt på :) men jag är en sån här fegis som är ute å plöjer lite i nysnön och hänger som en vante efter ankarliften ;) jobbigt som f..n men en del brudar kanske oxå gillar att ta hand om en kille som inte riktigt når hela vägen... eeeh upp i backen...
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
snowboard är ghey. färre delar att hålla reda på = fett mkt lättare;)


Jag håller mig på två plankor, hänger en del i parken. men det beror lite på vilka jag åker upp med och vart och när man åker.

Dock har jag väl inte riktigt blommat ut än. Har inte riktigt vågat. Men nu är det på gång. De lilla jag har hoppat i år talar för det iaf. 360n sitter klockers även med lite fetare kick:) ska upp v6 igen och då jävlar ska de snurras.

Va uppe i stöten under premiärhelgen och provade big air bagen. sjuuuukt skönt att landa i den faktiskt. kan starkt rekommendera:tummenupp

Lycka till i staterna.

Peace
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Jag tror jag har åkt bräda i 6 år, tror jag började när jag va 12.
Åker mest i pisten men blir ofta små avstickare om det finns snö bredvid backen me.
Kör med nån Nitro bräda med Salomon bindningar.
Åker minst en vecka per säsong samt drar till romme några helgdagar när man e sugen.
Favoritorten är nog saalbach, enda stället jag hart varit på i alperna, och i sverige är det nog björkliden.

Björkliden 2008-05
 

Bifogat

  • IMG_0879.JPG
    IMG_0879.JPG
    196.6 KB · Visningar: 230
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top