Ducce nånting

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Inte för att var den som är den, men står inte reggnummret på skattemärket som du inte blurrat också? ;)

Jo men inte för att jag egentligen bryr mig ,tyckte mest att det blev fina sexor av det...eller nior
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Snygg röva Börje ;)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jasså? Blitt farsa igen?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jasså? Blitt farsa igen?

Jajamän förstå att det kommer gå ännu långsammare med bygget nu. Fast det gör inget om man säger så, men jag lovar att jag inte ska ha lika många som jag har hojar......
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Korrekt!

Har inte hamnat i det "träsket" än, men med radhus, tant, bil och katt är det väl det enda som saknas. Gäller att passa på :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha lite har iallafall hänt i garaget & med Duccen.
Vänster bogvisir är klart (föruton att det är för blankt).
Alla mätare & lampjävlar på plats.
Avgaserit färdigt.
Sen så hittade jag en trevlig pelarborr på blocket idag:tummenupp & förra veckan ett lyftbord som dock måste modiferas en del innan man får upp en hoj på:tummenupp. Så nu måste man städa sitt uberstora garage för att få in sakerna ( halva städat idag) ,sen så köpte jag diskmaskin. Satte in i en garderob som var en dusch kapa vägg bygga ställning fixa rostfria lister osv...ska kakla en vägg med. Provkör allt kanon men på kvällen så upptäcker jag att skiten ger stötar. Så nu får man dra om alla utag i köket så att det blir jordat. Allt går alltid precis så snabbt man tänkt sig.......
Nåväl är det nån son har nåt förslag på lack förresten...
Funderar på guld mirra eller nåt så att det passar fint till ramen å fälgarna (allt alu ska va olackat ) men vetifan:va
 

Bifogat

  • P1020033.jpg
    P1020033.jpg
    192.2 KB · Visningar: 193
  • P1020039.jpg
    P1020039.jpg
    168.9 KB · Visningar: 145
  • P1020040.jpg
    P1020040.jpg
    182.6 KB · Visningar: 121
  • P1020042.jpg
    P1020042.jpg
    194.4 KB · Visningar: 168
  • P1020036.jpg
    P1020036.jpg
    129.2 KB · Visningar: 128

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Den blir fan brutalball!

Jävlar vad sugen jag är på den där lyktan :)
Bra jobbat!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Den ser skit ut på originalhojjen, men sitter som en smäck på din!
Blocket fynd eller?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Släpade ut moppen idag så att man kunde få lite "känsla" för vad man gjort egentligen. Lite småpill som att kapa ner framstänkan & så såg jag säg till om ni ser nåt suspekt som bordo göras om...
Sen vilken färg ska man ha:va:va alu blir slipat som bellypannen men sen då????
Sen måste jag torrbryta lite mer för jag vet inte ifall styret kanske skulle behöva komma upp lite (vart finns det andra clipon styren med lite inställningar på Ø53mm) eller bakåt flytt til st4:a om nån har koll kan ju iförsig göra en liten platta med några hål i bara så är ju det löst...
Vad tycker ni om hur bogvisiren blev förresten...
 

Bifogat

  • P1020097.jpg
    P1020097.jpg
    180.8 KB · Visningar: 251
  • P1020107.jpg
    P1020107.jpg
    195.2 KB · Visningar: 275
  • P1020110.jpg
    P1020110.jpg
    184.2 KB · Visningar: 304
  • P1020115.jpg
    P1020115.jpg
    197.3 KB · Visningar: 367

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
SÅ jävla fräck!

Matt antracitgrå?
Ngn diskret italien flagga...

Hmm får fundera lite, skitfräckt iaf
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Nu börjar det likna något, men jag vill ge lite konstruktiv kritik.

Tanken har en liten glipa mot ramen som skulle se bättre ut om du fixade, den ligger liksom inte helt dikt an mot ramen. Nu vet ju inte jag om det är något som hindrar det under?

Vet att jag har påpekat tidigare, men varför kan du inte gömma tändspolarna under tanken som på monster ? Dom är ju inte snygga. Istället för tändspolarna så ska du sätta dit scoop till luftburken!
Om du ändå ska lacka ramen så passa på att slipa bort alla fula fästen som inte behövs.

Under sadeln så syns den avkapade delen av ramen, går det kanske att täcka den delen eller snygga till stumparna som sticker ut? Det ser lite oavslutat så att säga.. Kanske Monsters små plastbitar som sitter där skulle passa men helst kanske göra egna i alu!

Framlyktan passar verkligen fint men den ser ut att lysa rakt ner i marken? Skulle man kanske kunna flytta/minska instrumenteringen för att rikta den lite mer uppåt?
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nu börjar det likna något, men jag vill ge lite konstruktiv kritik.

Tanken har en liten glipa mot ramen som skulle se bättre ut om du fixade, den ligger liksom inte helt dikt an mot ramen. Nu vet ju inte jag om det är något som hindrar det under?

Vet att jag har påpekat tidigare, men varför kan du inte gömma tändspolarna under tanken som på monster ? Dom är ju inte snygga. Istället för tändspolarna så ska du sätta dit scoop till luftburken!
Om du ändå ska lacka ramen så passa på att slipa bort alla fula fästen som inte behövs.

Under sadeln så syns den avkapade delen av ramen, går det kanske att täcka den delen eller snygga till stumparna som sticker ut? Det ser lite oavslutat så att säga.. Kanske Monsters små plastbitar som sitter där skulle passa men helst kanske göra egna i alu!

Framlyktan passar verkligen fint men den ser ut att lysa rakt ner i marken? Skulle man kanske kunna flytta/minska instrumenteringen för att rikta den lite mer uppåt?

Tack alltid bra för saker missar man ju men tanken blir svårt att få ner mer för att när batteriet skulle dit så var jag tvungen att lyfta tanken lite där bak...lite trist (skulle kunna höja fram ska kolla på det lite).
Stumparna bak ska bort en bit till det går att korta av då jag inte ska ha nån därbak:tummenupp Lampan är rätt inställd det är det som är fränt med den tycker jag:tummenupp
Tändspolarna ska jag lacka så de "smälter in"
Sen så ska de flesta fästena på ramen bort förutom de högra till bakre fotpinnen, bra att ha nåt & sätta packning i.
Sen tänkte jag måla på med nån annan färg än ramens där jag slipat bort skit så att det syns att det varit nåt där. Fint va....
Sen så kommer det blinkers vid kylaren överkant+ att jag har en öhlins styrdämpare som ligger å skräpar:tummenupp:tummenupp bara fixa fäste.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Vill du ha upp cliponen mer så fanns det en eftermarknadskrona så att sliponen hamnar i nivå med styrkronan. Den hade ett offset på klammerdelen.. Ser väldigt homogent ut och var poppis på Monster.

Vill dock hålla med om att tänspolarna borde tas bort.. Dessa har en tendens att vara känsliga för väta, så du vet..

Annars ser det ut som ett coolt bygge! :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Vill du ha upp cliponen mer så fanns det en eftermarknadskrona så att sliponen hamnar i nivå med styrkronan. Den hade ett offset på klammerdelen.. Ser väldigt homogent ut och var poppis på Monster.

Vill dock hålla med om att tänspolarna borde tas bort.. Dessa har en tendens att vara känsliga för väta, så du vet..

Annars ser det ut som ett coolt bygge! :tummenupp

Hmm det med känsligt för vatten är ju inte nåt bra får klura lite då....(råkade lägga rället till soppapumpen upp&ner i somras å köra 20mil till Norge i spöregn= död bara sätta di annat från macken å köra vidare iförsig)
Är det Ducce orginal tillbehör cliponnen???

Tack annars & visst är Citran fin gratis är dom med nästan iallafall:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lite spackel och färg på det där bara! Ser bra ut. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top