Ducce nånting

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
2126, är det Mackan? Himla snygg SS! Skönt att se att du nöjt dig med bara 916 fronten och inte försökt tvinga på även en 916 bak.. Nu fattas bara ett par höga "superlight" dämpare utan skjutspinnar.. :)
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
2126, är det Mackan? Himla snygg SS! Skönt att se att du nöjt dig med bara 916 fronten och inte försökt tvinga på även en 916 bak.. Nu fattas bara ett par höga "superlight" dämpare utan skjutspinnar.. :)
Nix 2126 är inte Mackan han är 2003.
Det blir nog egna dämpare, ev. 2-1 under sadeln eller högt på höger sida. Men man vet aldrig vilket år det blir av, finns lite annat som ska göras på den också. Innan våren ska den få ny lack, väntar bara på inspiration.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
om du syfter på min så kommer fotpinnarna från en obskyr firma från södra delen av landet :hihi

Fast skulle haft lite dekaler när jag lackar om nästa gång. Blev aldrig några i fjol.

Jo det var din jag menade :tummenupp såg fotpinnarna nu :D

Hör av dig ang dekalerna så fixar jag dem om du vill, jag är full tid på firman igen :)
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Jo det var din jag menade :tummenupp såg fotpinnarna nu :D

Hör av dig ang dekalerna så fixar jag dem om du vill, jag är full tid på firman igen :)
Full tid på firman på dagarna och full tid med BoTThojen i garaget på nätterna anar jag? :tummenupp
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Medlemskapet kostar bara 200 svenska lire och då kan du spara mycket tid och en del pengar på att slippa göra misstag.

Framlysena är jag smånöjd med om jag får säga det själv, men baklysena ska nog bytas så småning om.

Fint bygge. Du ska få ett litet tips.
När du maskar för randen mellan det svarta och det grå fältet så sätt dit maskeringstejpen och ta en liten pensel och måla grått i spårets "gråa sida" och svart (eller kanske klarlack) på den svarta. Pss fyller du med rätt färg där det vill flyta ut under tejpen. Låt torka ordentligt, måla linjen i rätt färg och ta bort tejpen. :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
om du syfter på min så kommer fotpinnarna från en obskyr firma från södra delen av landet :hihi

Fast skulle haft lite dekaler när jag lackar om nästa gång. Blev aldrig några i fjol.

Kollade med in fotpinnarna ,mina är ju inte några skönheter precis men de där var snygga Å för de som inte har en aning vad den obskyra firman från södra delen av landet är.
Upplys gärna.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kul med Ducce bygge! Skall bli intressant att följa, ge fan i att sälja denna innan du är klar bara ;)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja kör det ihop sig så har jag nära till Italja bike center de får stå ut med mig under detta bygge.Men nu sover Nemi (barnet) så jag gick till garaget & Dremlade ut några ränder det är ju ändå sånt som måste göras så 40 min senare....
Måste undersöka ifall den där babymonitorn verkligen når ända till garaget ikväll.
 

Bifogat

  • P1000752.jpg
    P1000752.jpg
    88.5 KB · Visningar: 248

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kul med Ducce bygge! Skall bli intressant att följa, ge fan i att sälja denna innan du är klar bara ;)

Ja jag ska inte denna måste jag hinna köra på lite, ska nog till&med Sfro:a min Traja med alutanken i sommar. Har fixat alla nödvändiga papper bara laga blinkers & sätta på orginalpipan.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

ollilab

oLLiLab
Gick med
9 Jun 2006
Ort
karlskoga
Hoj
Ducati Sport Classic, Ducati Monster
http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=8062&page=1

Bildtråd med lite custom duccebyggen... mycket tyskt men en del fina grejjer finns. En av mina favoriter är denna på sidan 4:

Ducati%20Monster%201000%20S%20%201.jpg


Gillar kutsen på den skarpt...

I övrigt är det vanligt med bolt-on moddningar av duccehojjar. Många firmor som säljer apdyra grejer.. men du kan ju banka alu själv istället.. ett hett tips är mycket rör.. det ska synas o va skitigt/retro, det passar duccestuket fint. Då kommer iaf jag vilja provköra :yoparty

Ja jag ska inte denna måste jag hinna köra på lite, ska nog till&med Sfro:a min Traja med alutanken i sommar. Har fixat alla nödvändiga papper bara laga blinkers & sätta på orginalpipan.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=8062&page=1

Bildtråd med lite custom duccebyggen... mycket tyskt men en del fina grejjer finns. En av mina favoriter är denna på sidan 4:

Ducati%20Monster%201000%20S%20%201.jpg


Gillar kutsen på den skarpt...

I övrigt är det vanligt med bolt-on moddningar av duccehojjar. Många firmor som säljer apdyra grejer.. men du kan ju banka alu själv istället.. ett hett tips är mycket rör.. det ska synas o va skitigt/retro, det passar duccestuket fint. Då kommer iaf jag vilja provköra :yoparty

Japp den va riktigt snygg. Alu lär det bli måste bara köpa lite nytt tror att det har tagit slut. Sen kan man väl inte ha en så "ren" hoj????
Men gillar helt klart stuket ska kolla in länken lite mer sen.
Schvull på dig nu blir det pizza.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jaha var ute & klippte till nåt i kartong. Tror det kommer bli nåt liknande , fast inte så platt. Då får även det mesta av kabelstammen fint plats därbakom.
Förhoppningsvis så får jag en 2mm alu plåt till helgen, beställde idag så vi får se.
För de ska va av alu...Några synpunkter innan man startat???
 

Bifogat

  • P1000756.jpg
    P1000756.jpg
    97.2 KB · Visningar: 294
  • P1000757.jpg
    P1000757.jpg
    86.5 KB · Visningar: 252

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det där såg helt förfärligt ut. Alldeles för stort och blaffigt. Tycker du skulle satsa på att banka till en snygg retro halvkåpa i alu och gömma elen bakom "vingarna"
 

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Coolridge
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Jaha var ute & klippte till nåt i kartong. Tror det kommer bli nåt liknande , fast inte så platt. Då får även det mesta av kabelstammen fint plats därbakom.
Förhoppningsvis så får jag en 2mm alu plåt till helgen, beställde idag så vi får se.
För de ska va av alu...Några synpunkter innan man startat???

Inte så stora, det blir ju som ett bogvisir på en finlandsfärja,
gör om gör rätt :tummenupp
 

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
bara en fundering, hur ska du fästa alu plåten i tank/ram? är väl inte så lätt att svetsa alu i metal?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top