Ducce nånting

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ducce nånting å andra sidspår

Hopp då var ju Ninjan klar så igår körde / sladda jag hem Duccen ifrån det andra garaget (jävlar va halt det var ). Körde först bort tjejens 3-pip gick bra men Duccejäveln släppte prick hela tiden i snön, så satt det bara en fotpinne ,löst batteri, tank & sadel kolsvart & inget bakljus. Men det är bara några kvarter så det gick fint.
Nåväl kom över denna i sommras ända jag gjort är plockat bort endel trä, all plast (kört till skroten) , köpt nytt batteri ( hål i förra) & provstartat.
Det ända felet på chassit är infästningen till tank/sadel & så det mesta småskit som fotpinnar avgas osv...
Har ännu inte en aning vad jag ska bygga av den caferacer grussprutare eller bara nåt skummt, men nu är den i rätt garage iallafall.
Sen så kommer det nog gå lite på halvfart ska vara hemma & va pappaledig 50% & de sägs att man inte hinner med nåt då, men man får väl se.
Så såg den ut när jag hämtade upp den (en av de fulare Duccarna) iallafall...
 

Bifogat

  • DSC00115.jpg
    DSC00115.jpg
    99 KB · Visningar: 1,038
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kommer säkert bli bra. Du brukar ju kunna snida ihop feta hojar.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kommer säkert bli bra. Du brukar ju kunna snida ihop feta hojar.

Tackar känns bra redan.
Fick 1 timme & 3 öl övers så började riva lite, snackade även med polarn & ska åka å få låna lite delar så man kan se vad som kan tänkas passa till detta( jävligt skönt att slippa köpa tack tack ,förens man vet vad man ska ha då) sen har en annan polare en enkelsving med hjul liggandes så får se om det går att lura av honom den.
Nu ska jag dra på vernissage så bara hoppas att det finns lite dricka där:) :)

Skål....

Bilderna blev visst sak samma sak...
 

Bifogat

  • P1040929.jpg
    P1040929.jpg
    82.2 KB · Visningar: 645
  • P1040931.jpg
    P1040931.jpg
    88.6 KB · Visningar: 585

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Blir kul och se om du kommer köra utan kåpa och se vart du gömmer all el i den där ramen :D har sådant problem med min sv 650,, Dåligt med platts för kåpversions kabelhärvor där fram. mvh en annan pappa
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Ska bli jävligt kul att följa det här. Intressant att se hur du får till din stil på en ducce med sin karaktäristiska ram.

Lycka till!:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ska bli jävligt kul att följa det här. Intressant att se hur du får till din stil på en ducce med sin karaktäristiska ram.

Lycka till!:tummenupp

Japp vet ju inte äns vad man ska göra med den ,men det löser sig säkert varteftersom. Jag är inte den planerande typen....
Angående el & annat bös så var det rätt mycket skrot där fram under kåpan, kanske bygga en släpvang till skiten, nädå man får väl förlänga det till under sadeln eller till nån magkåpa vad vet jag, jo att jag är lite bakis vet jag.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Ser ut som en bättre beggad ST4 eller kanske en ST4s (lite svårt att se på bilderna).

Finns ju bra möjligheter där iallafall.. Lycka till med bygget!
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ser ut som en bättre beggad ST4 eller kanske en ST4s (lite svårt att se på bilderna).

Finns ju bra möjligheter där iallafall.. Lycka till med bygget!

Japp st4 tyvärr ingen s, men det ska nog gå att göra nåt av den.
Den går fint maskinellt sen får väl Chrisse6 fixa med ventiler & allt annat sånt som ska servas på de där italjenarna hela tiden.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja då har man fått hem lite grejer, så hjälpte polarn till med att räta tank/sadelfästet idag.
Känns än så länge att det bara ska bli en Monster av den men det är inte planen.
Upptäckte även att den gamla tanken var sned så de är lite jobb om man vill använda den, däremot så passar inte soppapumpen/tankmätaren i den andra tanken. Sen så har jag alldrig sett en hoj med jå jävla mycket elskit överallt, det sitter rälen säkringar & små boxar prick överallt på den.
Men jag är fortfarande sugen på cafe stuket,så om nån vet om det finns nåt schyst som skulle passa där bak(med solo sadel) säg gärna till.

Just det äntligen fått nya vidvinkelobjektivet så nu går det nästan att ta kort i det enorma garaget....
 

Bifogat

  • P1000745.jpg
    P1000745.jpg
    92.8 KB · Visningar: 481
  • P1000746.jpg
    P1000746.jpg
    95.3 KB · Visningar: 714

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kul att se ett bygge på en ducce!:tummenupp , jag håller själv på å bygga om min 750:)

Vad ska det bli av den???? Några bilder???
Nu ska vag ut & se vad som pajat med flaggstånen, vimpeln sitter i ett träd....pust....
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kolla lite på Kämna , kanske finns något som kan passa i smaken.

Helvete va grejer de hade ,men lite dyra.....Dock värt att kolla om man verkligen är sugen på nåt speciellt.
Nån som stoppat i en soppapump från en ST4 i en Monster tank???
Isåfall hur löser man det med soppamätaren:va
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Bara en tanke, om du nu har så mycket el som måste bort så skala bort allt onödigt skit. Tänkte direkt på det när du nämde soppamätaren!! ... Gör en "race" skalning av kabelstammen, alltså endast el till oljetrycksmätaren och dyl.

Jag har en kabelstam till en 916 för en Marelli 1.6 dator, vet inte om det är samma som sitter på ST4 men borde vara det. Kabelstammen har bara el till motorn (insprut) samt varvräknaren och oljetryck. El till lysen får man sen göra custom.

Om det skulle visa sig att du kan använda min gamla kabelstam så får du köpa den för en symbolisk summa, typ frakt och besvär....
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Bara en tanke, om du nu har så mycket el som måste bort så skala bort allt onödigt skit. Tänkte direkt på det när du nämde soppamätaren!! ... Gör en "race" skalning av kabelstammen, alltså endast el till oljetrycksmätaren och dyl.

Jag har en kabelstam till en 916 för en Marelli 1.6 dator, vet inte om det är samma som sitter på ST4 men borde vara det. Kabelstammen har bara el till motorn (insprut) samt varvräknaren och oljetryck. El till lysen får man sen göra custom.

Om det skulle visa sig att du kan använda min gamla kabelstam så får du köpa den för en symbolisk summa, typ frakt och besvär....

Ska ha det i bakhuvudet ,funderar annars på att göra några kåpor som går från kylaren & upp så det möter urtaget i tanken. Isåfall får jag plats med allt där.
Verkar va endel som håller på med Duccar här & har koll. Det är bra för jag har då inte ens koll på de olika modellerna, lite Traja kåt. Men har alltid velat testa nån Ducce. Bara kört polarns nån gång & de går ju förjävla fint.
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Helvete va grejer de hade ,men lite dyra.....Dock värt att kolla om man verkligen är sugen på nåt speciellt.
Nån som stoppat i en soppapump från en ST4 i en Monster tank???
Isåfall hur löser man det med soppamätaren:va
Jag har dålig koll på ST och Monstermodellerna så där kan jag inte hjälpa dej. Men jag kan rekomendera att du går med i Ducceklubben så du får tillgång till forumet, där kan du säkert få all hjälp du behöver för ditt bygge. Det är garanterat lättare att ragga delar där också. :tummenupp


Jag kör med Kämnas bakdel på min SuperBastard.
 

Bifogat

  • Il Tempo Gigante.JPG
    Il Tempo Gigante.JPG
    62.2 KB · Visningar: 581

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag har dålig koll på ST och Monstermodellerna så där kan jag inte hjälpa dej. Men jag kan rekomendera att du går med i Ducceklubben så du får tillgång till forumet, där kan du säkert få all hjälp du behöver för ditt bygge. Det är garanterat lättare att ragga delar där också. :tummenupp


Jag kör med Kämnas bakdel på min SuperBastard.

Har förstått att det är aktivt på duceklubbens forum ska sätta mig å kolla lite på utlänska forum, fast det är ju skönt att skriva på svenska inte ens det brukar ju bli begripligt.
Baken var snygg ,men de små framlysena var riktigt snygga.
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Ja Ducceklubben är suverän, skulle kunna tänka mig att köpa en Ducce igen bara för att få vara med där igen...

Amullo längre upp har ju koll på läget, han har ju varit med ett tag vill jag minnas.. Eller hur Anders....
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Har förstått att det är aktivt på duceklubbens forum ska sätta mig å kolla lite på utlänska forum, fast det är ju skönt att skriva på svenska inte ens det brukar ju bli begripligt.
Baken var snygg ,men de små framlysena var riktigt snygga.

Medlemskapet kostar bara 200 svenska lire och då kan du spara mycket tid och en del pengar på att slippa göra misstag.

Framlysena är jag smånöjd med om jag får säga det själv, men baklysena ska nog bytas så småning om.
 

Bifogat

  • Bild 069.JPG
    Bild 069.JPG
    72 KB · Visningar: 424
  • Bild 058.JPG
    Bild 058.JPG
    107.2 KB · Visningar: 575
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top