Hojåka 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Isak_84

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
2006 Honda VTR
Tidigt?

jag har allt sett lite hojar ute på vägarna, blev lite överaskad när man stod och jobbade vid vägen och det börjar mullra välbekant.
Men det var helt klart underbart väder idag, efter regnet så klart, vid 14 tiden var det riktig vår ute!

Har dock tank och kåpa på lackering och skulle vilja att de städar upp gruset som ligger o skräpar och få bort allt jäkla salt som ryker.. De saltade ju på senaste gången för en vecka sedan...
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
premiärturen är avklarad.

Drog du jävel från baggetorp in mot stan? Isf hörde jag dig. Stod utomhus på baksidan av jobbet och tänkte : Det där måste vara ankätarn som är ute och åker... :D

jag har allt sett lite hojar ute på vägarna, blev lite överaskad när man stod och jobbade vid vägen och det börjar mullra välbekant.
Men det var helt klart underbart väder idag, efter regnet så klart, vid 14 tiden var det riktig vår ute!

Har dock tank och kåpa på lackering och skulle vilja att de städar upp gruset som ligger o skräpar och få bort allt jäkla salt som ryker.. De saltade ju på senaste gången för en vecka sedan...

Jobbar du med att bredda flensvägen? Åkte förbi vägarbetet där när jag var ute på premiärturen.
 
Last edited:

Isak_84

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
2006 Honda VTR
Jobbar du med att bredda flensvägen? Åkte förbi vägarbetet där när jag var ute på premiärturen.


Sant att jag har varit ute där och hjälp till att flytta elstolpar.

Får hem mina delar nästa vecka, så då får denna jävla snön ta och försvinna o så får de ta o sopa upp allt jäkla grus och salt de envisats med att slänga ut överallt.

var till lelles i helgen och införskaffade nytt ställ och stövlar.
insåg att det är lätt att slänga ut alldeles för mycke pengar om man köper det man vill ha.

Ställ 10000
Stövlar 4100
 

philip_ecdt

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Suzuki Bandit N 1200 -04
Vädret ska bli bra hela veckan med ca 7-8 grader. Själv tänkte jag ta en tur på torsdag när jag kommer hem från sthlms jobbet.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
imorgon bär det av, första turen i år jag och Tuggis samlas vid shell 16.30 och tar en kort sväng med mopparna alla som vill o kan är välkommna att haka på.
 

ellan

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Bara riktiga hästkrafter "havremoppe" för tillfället
Halloj! Blev precis medlem på sporthoj :hej

Någon som vet vart man kan göra kopia på nycklar här i katrineholm? Förutom mister minit på kvarnen.. Har nämligen råkat paja reservnyckeln och känner jag mig själv rätt kan det vara bra att ha två fungerande. Var därför på det där stället på kvarnen idag men nyckeln dom gjorde funkade inte! Sen när jag drog tillbaka och sa det så ville dom ha nån kod som dom sa stod i instruktionsboken. Haha, jag blev bara förvirrad! Måste man ha nån kod för att kopiera en nyckel? Finns det inget annat ställe i stan jag kan åka till och fixa detta?

(Hoppas att det är ok att jag lägger frågan här även fast detta är en hojåkartråd och ingen nyckeltråd ;) )
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Swesafe (gamla bennys lås) har du... Det ligger rakt över korsningen vid kvarnen.. brevid lampaffären... Där fixade jag en extra nyckel till min gamla hoj och det var inga problem...Kolla med dom...
Fredsgatan 44 Tel:0150-669850...
 

ellan

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Bara riktiga hästkrafter "havremoppe" för tillfället
Swesafe (gamla bennys lås) har du... Det ligger rakt över korsningen vid kvarnen.. brevid lampaffären... Där fixade jag en extra nyckel till min gamla hoj och det var inga problem...Kolla med dom...
Fredsgatan 44 Tel:0150-669850...

Ah, okej! Får dra dit och fixa det. Tack så mycket :)
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Skapligt väder ni får :)
Kör försiktigt bara grabbs!!

Lite kallt blev det men vad gör man inte för en åktur

Halloj! Blev precis medlem på sporthoj :hej

..... Sen när jag drog tillbaka och sa det så ville dom ha nån kod som dom sa stod i instruktionsboken. Haha, jag blev bara förvirrad! Måste man ha nån kod för att kopiera en nyckel? Finns det inget annat ställe i stan jag kan åka till och fixa detta?

(Hoppas att det är ok att jag lägger frågan här även fast detta är en hojåkartråd och ingen nyckeltråd ;) )

Hej o välkommen

tror koden är till för när man beställer ny orginalnyckel, jag råkade ut för nått liknande när jag skulle ha extranyckel till ett abuslås. numret/koden brukar sitta ihop med nycklarna, en liten plast/plåtbricka med stansat nummer.



Och till alla andra: VEKLINGAR!!!! vart ju bara jag och tuggis som åkte idag, på lördag om vädret är bra blir det nog en sväng till norrköping...
 
Last edited:

Helgon

SNIZZE
Gick med
1 May 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
2004 Honda CBR1000RR (repsol)
Då var premiären avklarad. Ska byta system nu i veckan om jag orkar. Kanske jag är på, på Lördag om vädret tillåter och jag inte är bakis:)
 

doller

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
I Sveriges närmaste stad
Hoj
2008 Yamaha FZ6 N
Halloj! Blev precis medlem på sporthoj :hej

Någon som vet vart man kan göra kopia på nycklar här i katrineholm? Förutom mister minit på kvarnen.. Har nämligen råkat paja reservnyckeln och känner jag mig själv rätt kan det vara bra att ha två fungerande. Var därför på det där stället på kvarnen idag men nyckeln dom gjorde funkade inte! Sen när jag drog tillbaka och sa det så ville dom ha nån kod som dom sa stod i instruktionsboken. Haha, jag blev bara förvirrad! Måste man ha nån kod för att kopiera en nyckel? Finns det inget annat ställe i stan jag kan åka till och fixa detta?

(Hoppas att det är ok att jag lägger frågan här även fast detta är en hojåkartråd och ingen nyckeltråd ;) )

Välkommen till SH
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top