Senaste nytt!

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Ny styrelse

Möte med gamla styrelsen idag.

Resultat:
Vi har en ny styrelse, Karl (Kalleman) är Kassör, Christian (Chrishan) är Sekreterare och jag (Jonas) är Ordförande/President.

Vice ordförande/IT-ansvarig kommer att väljas in senare efter ändring av stadgarna. Kommer med största sannolikhet att bli Roger (R0ger).

Gamla styrelsen har ganska dålig koll på alla papper. Vi skall ordna ett möte med kårstyrelsens föreningsansvarig så han kan hjälpa oss att få rätsida på det hela.

Att göra nu:
Möte med föreningsansvarig
Få ordning på diverse papper
Formulera nya stadgar
Fixa upp en hemsida
Ordna nya styrelsens första föreningsmöte och få lite medlemmar i föreningen
Börja styra upp vårens aktiviteter

Återkommer
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Möte med gamla styrelsen idag.

Resultat:
Vi har en ny styrelse, Karl (Kalleman) är Kassör, Christian (Chrishan) är Sekreterare och jag (Jonas) är Ordförande/President.

Vice ordförande/IT-ansvarig kommer att väljas in senare efter ändring av stadgarna. Kommer med största sannolikhet att bli Roger (R0ger).

Gamla styrelsen har ganska dålig koll på alla papper. Vi skall ordna ett möte med kårstyrelsens föreningsansvarig så han kan hjälpa oss att få rätsida på det hela.

Att göra nu:
Möte med föreningsansvarig
Få ordning på diverse papper
Formulera nya stadgar
Fixa upp en hemsida
Ordna nya styrelsens första föreningsmöte och få lite medlemmar i föreningen
Börja styra upp vårens aktiviteter

Återkommer

Kändes väldigt bra :tummenupp
Gött att vi är på gång, jag vill köpa ett märke!
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Gott att det har lossnat lite. Pryder gärna iconjackan med ett avancezmärke
Eller är det 1%-skinnväst som gäller? ;)
 

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
Jag kan ju meddela att jag börjat på en hemsida, iofs inte kommit längre än vad som ska finnas och ett utkast till en CSS-fil. :arsele Må få tag på någon it-nisse på kåren så vi får ngnstans att lägga sidan.

/R0ger
 

Jacco

Först från rödljuset
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Göteborg så klart!
Hoj
XT 600 E -94
hur går det för den gamla och den nya styrelsen? har de hänt nått nytt? e ju snart dags att börja åka hoj ju:yoparty

jag försöker få till en artikel om avancez i M-ord (maskins sektionstidning) så vi får lite publicitet, men de e väl bäst att de blir när det finns en klubb:p och kanske till och med en hemsida?:skitdator
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
hur går det för den gamla och den nya styrelsen? har de hänt nått nytt? e ju snart dags att börja åka hoj ju:yoparty

jag försöker få till en artikel om avancez i M-ord (maskins sektionstidning) så vi får lite publicitet, men de e väl bäst att de blir när det finns en klubb:p och kanske till och med en hemsida?:skitdator

Jag kan hjälpa till med att få med den i alla andra sektionstidningar, modulen osv också!
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Kanonbra initiativ med tidningarna!
Som sagt, när vi har något att visa upp ;)

I övrigt så ligger vi lite lågt för tillfället och väntar på att gamla styrelsen ska få loss tummarna och knåpa ihop ett bokslut och ett möte med kåren. Jag jagar på dem så gott jag kan.
Men lite händer det allt, jag håller på att revidera stadgarna och Roger mekar lite hemsida. Hur gå det med hemsidan Roger? Har vi inget vi kan lägga upp?

Vi kommer att utlysa ett möte när vi har kommit någon vart så vi kan få lite medlemmar och börja planera för våren.
 

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
Kanonbra initiativ med tidningarna!
Som sagt, när vi har något att visa upp ;)

I övrigt så ligger vi lite lågt för tillfället och väntar på att gamla styrelsen ska få loss tummarna och knåpa ihop ett bokslut och ett möte med kåren. Jag jagar på dem så gott jag kan.
Men lite händer det allt, jag håller på att revidera stadgarna och Roger mekar lite hemsida. Hur gå det med hemsidan Roger? Har vi inget vi kan lägga upp?

Vi kommer att utlysa ett möte när vi har kommit någon vart så vi kan få lite medlemmar och börja planera för våren.

Inget ännu, vi har väl ingenstans att lägga upp ngt heller va? Jag kommer vara väldigt passiv vid datorn den närmaste tiden också. Jag ska få glasögon så vill ha dom innan jag jobbar vidare.
 

R0ger

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-7R -00
Jag har en liten undran, är det ngn som är bra på photoshop el. dyl? För det är INTE jag...Skulle vilja ha lite hjälp att fixa några bilder till hemsidan.

Bara att dänga iväg ett pm! :)

/Roger
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Update!

R0ger har annonserat att han inte vill sitta i styrelsen. Han fortsätter dock arbetet med hemsidan.

Vi behöver hjälp att nå ut till fler potentiella medlemmar/gemene teknolog, hur ska vi göra? Tips?
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Update!

R0ger har annonserat att han inte vill sitta i styrelsen. Han fortsätter dock arbetet med hemsidan.

Vi behöver hjälp att nå ut till fler potentiella medlemmar/gemene teknolog, hur ska vi göra? Tips?

Va synd :(

Jag tycker verksamheten får komma igång innan vi annonserar, annars blir det att folk kollar på en "under construction" hemsida, frågar vad vi har för aktiviteter och får svaret: inga....

Det bästa hade varit om vi kunde få lokalen, och ha en fest eller något där, och annonsera ut det ordentligt genom mail, posters, osv osv med grillning och bärs :yoparty
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Va synd :(

Jag tycker verksamheten får komma igång innan vi annonserar, annars blir det att folk kollar på en "under construction" hemsida, frågar vad vi har för aktiviteter och får svaret: inga....

Det bästa hade varit om vi kunde få lokalen, och ha en fest eller något där, och annonsera ut det ordentligt genom mail, posters, osv osv med grillning och bärs :yoparty



Men vi vill fortfarande att det ska komma folk på mötet!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top