Älskade musikvideo!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
har du någon video du gillar väldigt mycket, eller bara vill dela med dig av en jäkligt schysst låt, eller vill vara lite nostalgisk och spela nån video från 80-talet, eller har du gjort en egen video till en favvo-låt, eller...ja ni fattar.

posta de här.

jag börjar med dessa:


front line assembly - mindphaser
[YOUTUBE-ID]ACVmWOAuJrI[/YOUTUBE-ID]



grace jones - libertango (i've seen that face before)
[YOUTUBE-ID]lXVdOHPsLY8&feature=related[/YOUTUBE-ID]



dead can dance - the host of seraphim
[YOUTUBE-ID]Tluogv9EGTQ[/YOUTUBE-ID]
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
hjälper dig lite på traven:

[YOUTUBE-ID]gmDWvGKLzBE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]7oxcC18xE4Y[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
:tummenupp


Då testar vi om jag lärt mig :näsblod

[YOUTUBE-ID]sHQ_aTjXObs[/YOUTUBE-ID]

ynyrd Skynyrd (uttalas 'lenerd skinnerd') är ett amerikanskt rockband bildat 1965 i Jacksonville, Florida, USA.
Lynyrd Skynyrd bildades av Ronnie Van Zant, som efter några tidigare misslyckade försök att starta ett band till slut hittade skolkamraterna och tillika gitarristerna Allen Collins och Gary Rossington. De började spela tillsammans under namnet My Backyard. Snart tillkom keyboardisten Billy Powell, trummisen Bob Burns och basisten Leon Wilkeson i sättningen och de ändrade sitt namn till Lynyrd Skynyrd, en förvrängning av namnet på en av deras lärare.
Nu föjde några år av turnerande utan större framgångar fram till 1973, då bandet skrev kontrakt med MCA. Första skivan, (pronounced 'lĕh-'nérd 'skin-'nérd), följdes av en turné som förband till The Who och Lynyrd Skynyrd fick en trogen skara fans lagom till släppet av andra skivan, Second Helpings. Skivan, som kom 1974, blev deras stora genombrott med singeln "Sweet Home Alabama". Bandet släppte därefter två skivor, Nuthin' Fancy och Give Me Back My Bullets, som inte blev några stora succéer. Under tiden byttes några medlemmar ut. Artimus Pyle ersatte Bob Burns och Ed King, som spelat med sedan inspelningen av Pronounced, slutade. 1976 kom live-skivan One More for the Road och förde upp bandet på listorna igen. Nu hade en ny gitarrist, Steve Gaines tillkommit, liksom tre körtjejer.
17 oktober 1977 släpptes Street Survivors, deras sjätte skiva. Tre dagar senare (20 oktober) var bandet på väg till en spelning i Baton Rouge, Louisiana när planet de färdades i havererade utanför McComb, Mississippi. Ronnie Van Zant, Steve Gaines, Steves syster Cassie Gaines och bandets manager Dean Kilpatrick omkom. Haveriet ledde till att Street Survivors blev en stor succé, men de överlevande medlemmarna beslutade att lägga ned bandet.
1987 återförenades Lynyrd Skynyrd med Ronnie Van Zants yngste bror Johnny Van Zant som sångare. Gruppen har sedan dess fortsatt att turnera med en uppsättning i ständig förändring och släppt en handfull plattor, bland annat julskivan Christmas Time Again. 2006 valdes bandet in i Rock and Roll Hall of Fame. De bandmedlemmar som inkluderades i intagningen var Ronnie Van Zant, Rickey Medlocke, Gary Rossington, Allen Collins, Ed King, Steve Gaines, Leon Wilkeson, Billy Powell, Bob Burns och Artimus Pyle.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Går att göra lågbudget bra:
[YOUTUBE-ID]NsGKu6EAbfE[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]kIfFvW0fYxM[/YOUTUBE-ID]
Åsså en som lämnar avtryck:
[YOUTUBE-ID]U7-q1WRaKNg[/YOUTUBE-ID]
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
inget är som bögdisco på förfesten.
Vad som hände med Jimmy Sommerville har jag inte en aning om.
Om det hänt något.
Aids kanske.
En cool fikus.

mjaa, jimpa kommer alltid att vara jimpa iallafall.

edit: apropå jimmy sommerville och smalltown boy finns denna också väldigt vackra version. har för mig jag läst nånstans att det är bronski beat gänget som gav ut den i nån re-release för en del år sedan:
[YOUTUBE-ID]0kz3X3NmIuY[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Lynyrd Skynyrd är värda att få ett klipp till upplagt.
Ett solo som är svårt att överträffa.

[YOUTUBE-ID]-12QgmejKKU[/YOUTUBE-ID]

Systrarna Hart ska ha lite mer plats de med.
Lyssna bara på inledningen här av Nancy.

[YOUTUBE-ID]whXeb7Ohfkk[/YOUTUBE-ID]
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Hatad av många, men jag tycker denna musikvideo är en av de mest sexiga som gjorts, dessutom gillar jag låten starkt.


[YOUTUBE-ID]XXmlJQN5Pm8[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top