Aprilia-tråden.

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
3 frågor gällande Factory -06:

Jag är 189cm lång; "går" det att köra lite längre "touring" på hojen?

Fick prisuppgift av Folksam på försäkring 16.320 SEK hel/hel/år, är detta rimligt? (Är 38 år zon3)


Okej pris för denna Factory -06?
http://www.blocket.se/vi/17385938.htm?ca=23_11_s

Tacksam för snabbt svar! :tummenupp

Svart guldiga factory millen..mmmm lätt en av de snyggaste färgsättningarna, (önskar att aprilia kunde göra något liknande med factory tuonon:yoparty ) om det är den som stod på Ava förut har jag nog suttit på den ett par gånger:) :yoparty .

Det jag kan fundera över i annonsen är:
3 mappningslägen från fabrik:confused: , mig veterligt är det läge 1 (orginal) och läge 2 (race mode)(slippisar, PC3 och dylika moddar). Något tredje läge känner inte jag till i alla fall

På bilderna är det väl Akra pipor? men i beskrivningen står det GPR....:confused:.

Åk o kolla på hojen, förhandla lite och är du nöjd, gör precis som Fredde föreslår KÖP:)

Lycka till
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Starol Racing - sickna genuina hedersknyfflar! :)

Millen nyservad, 3000-service med ventilspelskoll avklarad, ingen justering, vätskor bytta och lite allmän koll utförd, fick lite goa tips och en trevlig pratstund både när jag lämnade och hämtade pärlan, klart prisvärt blev det med (under 4 lock)!

Och de höll med en låne-shiver under tiden med - jag lär inte krångla och låta någon annan pilla...

Starol Racing - ni har en kund för livet. :yoparty

/J

Gjorde samma sak i våras, fast 1500mil. landade på ca 3900 med alla vätskors o tändstift, packningar m.m.m.m.m
De är schyssta och har koll på Prillor! :tummenupp
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Svart guldiga factory millen..mmmm lätt en av de snyggaste färgsättningarna, (önskar att aprilia kunde göra något liknande med factory tuonon:yoparty ) om det är den som stod på Ava förut har jag nog suttit på den ett par gånger:) :yoparty .

Det jag kan fundera över i annonsen är:
3 mappningslägen från fabrik:confused: , mig veterligt är det läge 1 (orginal) och läge 2 (race mode)(slippisar, PC3 och dylika moddar). Något tredje läge känner inte jag till i alla fall

På bilderna är det väl Akra pipor? men i beskrivningen står det GPR....:confused:.

Åk o kolla på hojen, förhandla lite och är du nöjd, gör precis som Fredde föreslår KÖP:)

Lycka till

Jag håller med:tummenupp Bara att handla vettu:D :D
En Mycket fin hojj:yoparty

:D :D :D :D
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
3 frågor gällande Factory -06:

Jag är 189cm lång; "går" det att köra lite längre "touring" på hojen?

Fick prisuppgift av Folksam på försäkring 16.320 SEK hel/hel/år, är detta rimligt? (Är 38 år zon3)


Okej pris för denna Factory -06?
http://www.blocket.se/vi/17385938.htm?ca=23_11_s

Tacksam för snabbt svar! :tummenupp

Jag är också på jakt efter en mille factory och har ringt till ett par försäkringsbolag, priset du fick på folksam är nog bra då jag skulle få betala 22315 för samma hoj (34år zon3).
Länsförsäkringar var billigast för mig med kravet att jag flyttade hemförsäkringen till dom.

Ingen här på forumet som känner till nått bolag som har billigare premier??
Funderar nästan på att halvförsäkra men då kan man ju ge sig fan på att man tappar hojen första gången man rullar ut den ur förrådet:huvet :huvet
 

Frankster

Frankster!
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Åland!
Hoj
R1 -02
funderade på att trixa lite med en äldre mille 99-03 i vinter, snickra ihop en fighter typ. tänkte dom kunde va en rätt skojig bushoj, smal o med bra vrid osv..
nåt man borde tänka på vid ett köp av en sådan? vet egentligen inte så mkt om dom. berätta gärna om ni har några funderingar om en sådan idé..
tack hej!
 

Olve

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Bankeryd
Hoj
Aprilia Falco -00
Jag är också på jakt efter en mille factory och har ringt till ett par försäkringsbolag, priset du fick på folksam är nog bra då jag skulle få betala 22315 för samma hoj (34år zon3).
Länsförsäkringar var billigast för mig med kravet att jag flyttade hemförsäkringen till dom.

Ingen här på forumet som känner till nått bolag som har billigare premier??
Funderar nästan på att halvförsäkra men då kan man ju ge sig fan på att man tappar hojen första gången man rullar ut den ur förrådet:huvet :huvet

har du inte kollat med BilsportMC det var klart billigast för mej.:yoparty
 

EmiliosFantomen

Guest
Har ni kvar pinnen som sitter på stödet, finns den på amerikat-stödet också?
Börjar störa mig på det ständiga skrapandet.
(Mille -99)
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Jag är också på jakt efter en mille factory och har ringt till ett par försäkringsbolag, priset du fick på folksam är nog bra då jag skulle få betala 22315 för samma hoj (34år zon3).
Länsförsäkringar var billigast för mig med kravet att jag flyttade hemförsäkringen till dom.

Ingen här på forumet som känner till nått bolag som har billigare premier??
Funderar nästan på att halvförsäkra men då kan man ju ge sig fan på att man tappar hojen första gången man rullar ut den ur förrådet:huvet :huvet

FOLKSAM skall vara billigast om du är SMC-medlem + går BKK kurs med SMC, premien sjunker då betydligt. T e x betalade jag för 1 år sedan för en GSXR1000 -02 hel/hel/år ca 7KSEK.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kollat salus-ansvar? De var billigast på både min gixxer och prillan. Men kravet var helårsförs. Gör förvisso inget då säsongen är lång :tummenupp
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Jag är också på jakt efter en mille factory och har ringt till ett par försäkringsbolag, priset du fick på folksam är nog bra då jag skulle få betala 22315 för samma hoj (34år zon3).
Länsförsäkringar var billigast för mig med kravet att jag flyttade hemförsäkringen till dom.

Ingen här på forumet som känner till nått bolag som har billigare premier??
Funderar nästan på att halvförsäkra men då kan man ju ge sig fan på att man tappar hojen första gången man rullar ut den ur förrådet:huvet :huvet

Försäkringspremier verkar helt klart vara färskvara, kolla tidigare inlägg i tråden.
Ring några gånger till samma bolag och du får säkert olika svar:confused: .

Kan du tänka dig andra aprilior så ligger Dorsoduron vad jag vet väldigt bra till på bilsport&mc, likaså ligger Tuonon och Falcon bra till också.

Lycka till
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Kopplingskontakt

Kan någon förklara för mig varför det finns någon form av kontakt på kopplingshandtaget? Till vilken nytta?
Jag har sedan en tid tillbaka ett problem men min Prilla.
När jag legat i köer och motorn är varm (ungefär där fläktarna ska gå igång) och släpper ut kopplingen för att smyga iväg, tvärdör hojen. Den startar direkt när jag trycker på startknappen och går hur fint som helst. Nu börjar jag tro att det har något med den lilla kontakten på kopplinghandtaget att göra???
Först trodde jag att det var kärringstopp, men det känns som om den dör innnan dragläge???
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Kan någon förklara för mig varför det finns någon form av kontakt på kopplingshandtaget? Till vilken nytta?
Jag har sedan en tid tillbaka ett problem men min Prilla.
När jag legat i köer och motorn är varm (ungefär där fläktarna ska gå igång) och släpper ut kopplingen för att smyga iväg, tvärdör hojen. Den startar direkt när jag trycker på startknappen och går hur fint som helst. Nu börjar jag tro att det har något med den lilla kontakten på kopplinghandtaget att göra???
Först trodde jag att det var kärringstopp, men det känns som om den dör innnan dragläge???

Nu e jag inte helt säker på det här men den borde ha den här funktionen :) , du kan starta med växel i om du har kopplingen inne. Växel + ej intryckt koppling hojen startar ej. Så det är en säkerhets grej så man inte startar med växel i + kopplingen ute så hojen inte tar ett skut fram.

Så det borde ej va den som spökar eftersom motorn redan är igång :) , vilken map kör du?, bänkat hojen än?
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Nu e jag inte helt säker på det här men den borde ha den här funktionen :) , du kan starta med växel i om du har kopplingen inne. Växel + ej intryckt koppling hojen startar ej. Så det är en säkerhets grej så man inte startar med växel i + kopplingen ute så hojen inte tar ett skut fram.

Så det borde ej va den som spökar eftersom motorn redan är igång :) , vilken map kör du?, bänkat hojen än?

Självklart är det så:tummenupp Tänkte inte på det...
Konstigt att det händer precis när man släpper ut kopplingen:va
Jag får fundera vidare.

Tänkte lämna in hojen på synkning av cylindrarna och justering av CO.
Jag har bytt till map 2, vilket tydligen skulle göras i samband med byte till slipon. Bänkning och montering av PC3 får bli till hösten.

Var på Sviestad igår och körde bana med SMC. Hojen gick som en klocka, men dog en gång på tomgång när jag skulle i depå:va . Startade direkt när jag släppte ut kopplingen.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Försäkringspremier verkar helt klart vara färskvara, kolla tidigare inlägg i tråden.
Ring några gånger till samma bolag och du får säkert olika svar:confused: .

Kan du tänka dig andra aprilior så ligger Dorsoduron vad jag vet väldigt bra till på bilsport&mc, likaså ligger Tuonon och Falcon bra till också.

Lycka till

Nja dorsoduron ser ju lite kul ut men eftersom jag skall behålla XR:en så blir det ju två motardliknande hojar, va inne på att köpa hypermotard ett tag men det hade nog mycket att göra med att jag såg Ruben Xaus sladda runt med den och jag är nog lite sämre förare än honom.......:bow

Har kikat lite på avgassystem till millen och bla Akrapovic har olika system för årsmodell 2004-2006 och 2007, vad skilljer?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Verkar ju inte ha nån mc försäkring på sin hemsida? :va
Use the föööhn, då blir det enkelt :tummenupp
0200-875000

Zacke skrev:
Kan någon förklara för mig varför det finns någon form av kontakt på kopplingshandtaget? Till vilken nytta?
Jag har sedan en tid tillbaka ett problem men min Prilla.
När jag legat i köer och motorn är varm (ungefär där fläktarna ska gå igång) och släpper ut kopplingen för att smyga iväg, tvärdör hojen. Den startar direkt när jag trycker på startknappen och går hur fint som helst. Nu börjar jag tro att det har något med den lilla kontakten på kopplinghandtaget att göra???
Först trodde jag att det var kärringstopp, men det känns som om den dör innnan dragläge???

De är rätt känsliga när de blir varma, min fuldör den med när man ska iväg. Prova höja tomgången några 100 varv. Gjorde skillnad som natt och dag på min. Tror det har att göra med vääldigt stora spjäll och låg gashastighet.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top