Bankörning, om man inte har mc

bjlu

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2008
Ort
Lomma
Hoj
2003, Aprilia rsv1000r
Finns det någon lösning på detta, för att ge bort i present tex.:huvet
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Jag vet inte om det vore helt juste mot varken den som får presenten eller de andra stackarna som är på den bandagen..:näsblod

Vågar du inte låna ut din egen hoj?:rolleyes:
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
På bandagar krävs normalt körkort för MC eller RR-licens för att få köra. Det kanske inte var något problem i ditt fall.
Det brukar vara uthyrning av minimoto eller Pitpro i inomhushallar. Jag har även sett företag som anordnar offroad events för privatpersoner och företag.
En normal bandag kan vara rätt krävanade för en nybörjare med höga farter hos andra deltagare. Det krävs en viss MC-vana om körningen skall vara en upplevelse som är säker och rolig för killen/tjejen.

//
Tobbe
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det finns mig veterligen ingen svensk arrangör för detta men det finns en dansk arrangör som vi har samarbetat lite med. Dom heter Lej En Racer och du hittar info om dom på http://www.racingevents.dk

Dom brukar köpa in sig på lite platser på Knutstorp och på Mantorp.

/Nitrous
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
annars finns det alternativ med bil tex på g-åsen kan man köra formel 3 bil i falkenberg kan man leka med bmw m3.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag kan fixa det där, men jag får inte länka till den sidan för då blir det reklam minsann. Tramserier. PMa mig.
 

melikebike

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2008
Ort
linköping
Hoj
sold
jag har tänkt att ge bort en "banköring" till min pojkvän när han fyller år.. vi bor i östergötland.. jag kan inget om mc över huvudtaget.. men han älskar det.. så kosta va d kosta vill! Snälllla svara!

:)
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
jag har tänkt att ge bort en "banköring" till min pojkvän när han fyller år.. vi bor i östergötland.. jag kan inget om mc över huvudtaget.. men han älskar det.. så kosta va d kosta vill! Snälllla svara!

:)

Köp en hoj till honom så kan han åka på vilken bandag som helst :) Å typ hur många som helst :) Och själva banåkningen är ju inte jättedyr...
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
jag har tänkt att ge bort en "banköring" till min pojkvän när han fyller år.. vi bor i östergötland.. jag kan inget om mc över huvudtaget.. men han älskar det.. så kosta va d kosta vill! Snälllla svara!

:)

Actionpics har många bandagar du kan boka honom på, t.ex. på Mantorp Park som bara är 9 min från Linköping, kan det bli bättre :) ?

/Nitrous
 

melikebike

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2008
Ort
linköping
Hoj
sold
Actionpics har många bandagar du kan boka honom på, t.ex. på Mantorp Park som bara är 9 min från Linköping, kan det bli bättre :) ?

/Nitrous

har pratat med lite olika folk som jobbar där nu men allt handlar bara om grupper tydligen.. och vill ju att han ska få prova lite själv me någon som kan.. inte vara med i nån grupp och få diplom.. det bästa vore att få tag i någon privat kontakt som kan fixa lite.. dock har jag bara kontakter inom bil världen.. inte riktigt samma.. men motor som motor.. hehe..
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
har pratat med lite olika folk som jobbar där nu men allt handlar bara om grupper tydligen.. och vill ju att han ska få prova lite själv me någon som kan.. inte vara med i nån grupp och få diplom.. det bästa vore att få tag i någon privat kontakt som kan fixa lite.. dock har jag bara kontakter inom bil världen.. inte riktigt samma.. men motor som motor.. hehe..

Har han hojvana överhuvudtaget? Har lite olika bågar stående, samt tillgång till bana, så det kanske går att ordna. Dock är man ju lite skeptisk till att montera upp honom på en 1000cc fulltrimmad superbike utan nån som helst erfarenhet. Har han nån utrustning? Hjälm, skinnställ osv?
 

melikebike

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2008
Ort
linköping
Hoj
sold
Har han hojvana överhuvudtaget? Har lite olika bågar stående, samt tillgång till bana, så det kanske går att ordna. Dock är man ju lite skeptisk till att montera upp honom på en 1000cc fulltrimmad superbike utan nån som helst erfarenhet. Har han nån utrustning? Hjälm, skinnställ osv?


Han kommer från en MC familj så han har erfarenhet.. han har just sålt sin hoj dock.. d va en lätt så han ska ta körkort nu i vår.. han har kört länge.. han har hjälm men skinnställ vet jag inte.. hans far har tror ja.. men kan kolla upp det!
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
har man hojvana och viss ban vana tror jag inte det är ett större problem. Om bara det är att man är hojlös för stunden tror jag flera där ute kan hjälpa till.
Men visst ge bort en sådan present till en ovan funkar inte riktigt men jag bara tar för givet att det inte heller är fallet.....

(kan låna min hoj :) )
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top