Körkort 2009

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Kanske en dum fråga, men jag har lusläst vägverkets hemsida och körkortsportalen.se lika så.

Vart hittar jag blanketterna där man kan ansöka om lämp till MC kort? A-obegränsad
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Ahh men åhh!!! Då har jag ju haft samma jävla blankett-jävel framme typ 4 ggr. Bra att man kanske läser egenom pappret som poppar upp!!!

Tack för hjälpen då jag är helt jävla dum i huvudet! :huvet
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
muuhahahaaa jag satte uppkörningen i tisdags! igår var första gången själv ute på vägarna! grym känsla :)

lycka till alla ni andra som är påväg 2009! Tipset är träna på låghastighets manöverprovet, använd båda bromsarna och titta i backspeglarna!
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Kul att det är så många som håller på att ta kort!
Sitter som många andra med teorin i handen och nöter satan. Ska skicka efter papper och sådant i veckan tänkte jag.

Har förra årets utgåva av mc-boken, men vissa talar om två st böcker, vilken är den andra?

Mvh // Jonas

Jag skulle tippa på att de menar "Du & Jag i Trafiken".

//Lena.
 

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Cbr 900RR
Jag ska också satsa på körkort våren 2009.
Tänkte skriva teorin snart å boka uppkörning så fort de går sen.

Köpte en båge i söndags :D
cbr 900rr :p
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Jag skulle tippa på att de menar "Du & Jag i Trafiken".

//Lena.

Det stämmer fint.
Har kört fyrhjuling nu i två år, visst inte riktigt samma sak som tvåhjulingar, men tror ni att man kanske kan ha det lite mer förspänt eftersom jag är helt grön på båge?

Hur som helst så ska jag fan ha kort till våren! :D

TheFish: grattis till styrlapp nr2 :D
 

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
R6
Det stämmer fint.
Har kört fyrhjuling nu i två år, visst inte riktigt samma sak som tvåhjulingar, men tror ni att man kanske kan ha det lite mer förspänt eftersom jag är helt grön på båge?

Hur som helst så ska jag fan ha kort till våren! :D

Klart att du fixar det! :tummenupp Du behöver möjligtvis inga teoriböcker? :)

//Lena.
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Har förra årets Du och jag i trafiken som sagt.
Men vilka fler finns det?
Har nött den där jävla boken sida ut och sida in 3 gånger om nu :D

Nu är alla papper inskickade så man kanske får börja övningsköra i af.
 

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Teorin är helt klar... Lämp fixat,inhandlat allt utrustning.. Bara uppkörning och en hoj kvar :p
 

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Duke 690 -08
Tjena!

Om allt går som planerat ska jag ha mitt kort någon gång i det första kvartalet nästa år, men, har bokat teori nu på torsdag och så sa en av mina vänner till mig att de har ändra från att teorin gällde i ett år till bara 3 månader. Har kollat lite på VV´s hemsida men kan inte hitta något om det. För övrigt ska det bli snuskigt kul att bränna runt näsat år. Har köpt all utrustning och hoj kommer förhoppningsvis att inhandlas på söndag :D

ha det bra och lycka till allihopa!
 

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki Z750
Tjena gott folk!

Sitter med teorin nu och matar prov och övningar på STR:s sida och andra program, Känns som man kommer klara teoriprovet den 25/11 då det är dax..:)
Själv har man en Z750 -08 som har stått i garaget i snart 1.5 månad och jag har inte kört 1 meter med den, jävligt frustrerande haha
Men det ska bli hur skoj som helst till våren!

Putte

Tjena!

Om allt går som planerat ska jag ha mitt kort någon gång i det första kvartalet nästa år, men, har bokat teori nu på torsdag och så sa en av mina vänner till mig att de har ändra från att teorin gällde i ett år till bara 3 månader. Har kollat lite på VV´s hemsida men kan inte hitta något om det. För övrigt ska det bli snuskigt kul att bränna runt näsat år. Har köpt all utrustning och hoj kommer förhoppningsvis att inhandlas på söndag :D

ha det bra och lycka till allihopa!

Tjena, om inte ändringen hände nu de senaste dagarna så är det 1 år det gäller.

Här är en länk där det står lite info
http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____341.aspx

MVH
Putte
 
Last edited:

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Tjena!

Om allt går som planerat ska jag ha mitt kort någon gång i det första kvartalet nästa år, men, har bokat teori nu på torsdag och så sa en av mina vänner till mig att de har ändra från att teorin gällde i ett år till bara 3 månader. Har kollat lite på VV´s hemsida men kan inte hitta något om det.

3 månader är för bilkort (och kanske fler). För A är det fortsatt 1 år som gäller.
 

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Väntar .....
Det är samma här. Hade aldrig riktigt tänkt på hoj förut men fick åka med polaren och hans räser för ca 2 mån sen och då vart det inte mycket mer att tänka på. Måndag blev jag biten, köpte hojen (CBR 600 97:a) på fredagen.

klarade teorin förra veckan så nu är det bara o köra upp 09.

U got 2 lööv impulser :tummenupp

Jag har hört från diverse håll att en sporthoj har dålig svängradie och därför inte är en bra nybörjarcykel.... kan detta stämma? Ska köpa min första snart och vill ju inte köpa en "omöjlig" motorcykel att hantera.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag har hört från diverse håll att en sporthoj har dålig svängradie och därför inte är en bra nybörjarcykel.... kan detta stämma? Ska köpa min första snart och vill ju inte köpa en "omöjlig" motorcykel att hantera.

Sporthojar och KTM 690 SMC skall du akta dig för att köra upp med, riktigt taskig svängradie:näsblod :tummenupp
 

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Väntar .....
Sporthojar och KTM 690 SMC skall du akta dig för att köra upp med, riktigt taskig svängradie:näsblod :tummenupp

MMen jag tänkte mest om man har sin egna hoj hemma ..... och kör lite med ... och sen tar man deras under körlektionerna och hyr in den inför uppkörningen... NO?
 

-= Puma =-

Sanna
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ER-6n
Det stämmer fint.
Har kört fyrhjuling nu i två år, visst inte riktigt samma sak som tvåhjulingar, men tror ni att man kanske kan ha det lite mer förspänt eftersom jag är helt grön på båge?

Hur som helst så ska jag fan ha kort till våren! :D

Klart att du fixar det! :tummenupp Du behöver möjligtvis inga teoriböcker? :)

//Lena.

Har du kvar dina teoriböcker, är jag intresserad :) Jag har mc-boken, men skulle behöva läsa på lite om övrig teori.
//Sanna
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
MMen jag tänkte mest om man har sin egna hoj hemma ..... och kör lite med ... och sen tar man deras under körlektionerna och hyr in den inför uppkörningen... NO?

Låter vettigt:yoparty Köp de du e sugen på. Kommer bara att ångra dig senare annars.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top