Billig försäkring till en Triumph TT 600?

TT Peps

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ö-vik
Hoj
-00 Ducati Monster 600 Dark
Jag har nyligen köpt en Triumph TT 600 -00
Som jag inte hittar nåt försäkringsbolag som har någorlunda bra pris åt mig! :(
En zx9r är t.om billigare!!!! :confused:
Det finns en triumph märkesförsäkring hos If som är relativt billig men då måste man ha fyllt 25 år vilket jag inte har!
Någon som kan rekomendera något bolag med rimlig premie?

Tack på förhand
 

Tom

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
TT Peps skrev:
Jag har nyligen köpt en Triumph TT 600 -00
Som jag inte hittar nåt försäkringsbolag som har någorlunda bra pris åt mig! :(
En zx9r är t.om billigare!!!! :confused:
Det finns en triumph märkesförsäkring hos If som är relativt billig men då måste man ha fyllt 25 år vilket jag inte har!
Någon som kan rekomendera något bolag med rimlig premie?

Tack på förhand

Finns inget bolag med rimlig premie på så sätt att de alltid är det billigaste alternativet för alla förare. Detta beroende på att premien sätts individuellt efter en rad faktorer såsom förarens ålder, hur länge man haft körkort, var man bor, hur stor/snabb/dyr hojen är, vilket skonummer man har, etc.

Enda sättet att hitta det billigaste alternativet för dig är att ta listan som finns som sticky i denna avdelning och ringa samtliga bolag. Därefter vet du ju vad som är billigast. Tänk också på att du ofta kan få något lägre premie om du höjer självrisken, medlemskap i SMC ger ofta rabatt, etc.

Länk till listan hittar du Här

Lycka till. :tummenupp
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
eisbaer skrev:
Borde du inte kollat försäkringen innan du köpt hojen?

Har en kul liten historia om det :crash
När jag var på bike i våras var det en kille som var runt 22-24 som precis var till att köpa en gixxer -03. Frågade vart han hade hittat vettig försäkring på detta objekt då även jag om man nu vore miljonär skulle köpa mig en direkt.
Killen svarar att han ej kollat försäkring innan men att det var under kontroll då han skulle försäkra den med begränsad effekt.
Mitt svar blev då jasså du har begränsat körkort.......
- Nej, nej jag har fullt.
Hmmm lycka till tänkte jag för mig själv.
3 månader senare var den upp till försäljning på Bike :crash :crash :crash :crash :crash :crash
 

TT Peps

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Ö-vik
Hoj
-00 Ducati Monster 600 Dark
eisbaer skrev:
Borde du inte kollat försäkringen innan du köpt hojen?


Kollade försäkringen innan, men dom här filurerna på försäkringsbolagen har ju olika svar varje gång man frågar. Först fick jag beskedet att det inte gick att teckna Triumph märkesförsäkring hos if för att man måste vara minst 25 år!

Andra gången jag ringde så gick det bra då sa dom att den försäkringen inte var ålderstyrd att dom inte körde med sånt!

När jag köpte hojjen frågade jag även ägaren vad han hade den försäkrad och det var triumph märkesförsäkring 6700:- helf per helår och han var 24 år!

När jag har köpt mc:n så ringer jag och ska teckna försäkringen då säger dom samma sak som första gången "no can do" då bad jag dom kolla upp det ordentligt för att jag hade fått ett annat besked innan!
25 år gällde sa hon!
Damen på försäkringsbolaget fick sig en liten avhyvling trots att det säkert inte var hennes fel, men jag tycker dom borde utbilda personalen så att man inte får fel besked när man ringer!
Förbannat dåligt tycker jag!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Få höra sen hur det gick.

Det är ingen lek vad dyrt det är nu. En Kawa Z1000 har jag fått helårsförslag på mellan 36-45'. 32 år, kort 2 säsonger (1 år), bor sämst möjligt ur försäkringssynpunkt. Halvförsäkring fick jag 17 lax som förslag på. Jag betalar förresten 8450 för min TT (If).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top