Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hej!
Nu veckan vart man en glad ägare till en gixxer k3 och sökte lite efter en tråd som handlade om denna underbara maskin men hittade ingen så jag tyckte det var dags att starta en:D
Dela gärna med av bilder på just er hoj.
Dela med er om erfarenheter, mecktips, ja allt som har med K3:an och K4:an göra.

Lite info om k3/k4

d_194.jpg
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Min K3:a gick som ett helvete! polaren lånade den och körde bana med och där gav han både R1-07 och CBR1000.06 en match på ren gas men då var den drevad ner en fram och hade yoshi helsystem på men den påveruiilade på 3:an jallafall. Grymt bra hoj faktiskt på alla pungter.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Min K3:a gick som ett helvete! polaren lånade den och körde bana med och där gav han både R1-07 och CBR1000.06 en match på ren gas men då var den drevad ner en fram och hade yoshi helsystem på men den påveruiilade på 3:an jallafall. Grymt bra hoj faktiskt på alla pungter.

Har också en kugg mindre på fram drevet, samt Yoshi system :D går som satan:yoparty
 

Nicotin

Guest
:tummenupp Bra initsiativ ,
Ja hojjen är en dröm att köra men jag har funderat länge på varför det inte funnits en tråd om denna superhoj, kört ca 700 mil i år, o den går jättebra att skjutsa på dessutom,

jag har pc-3 o bänkat ganska fjuttiga 147 på slangen,tror att nissen som gjorde det bara tanakde ned en mapp o la in,

Hört om en massa mera effekt i andra hojar, Jag har bara slip on o filter,
men drömmer om helsystem,:D o ny bänkning,moto speed ska vara bäst har jag hört,

Äntligen har jag fått ordning på kylfläkten(Tack för bilden Bullysmile) som visserligen nästan aldrig behövs
utom vid stadscrusing i 30 graders värme,

Ska du bänka så finns det enligt mig bara ett alternativ..honda city i stockholm :tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nån som vet ifall denna olja funkar att ha i vår maskin?

http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=8408011&contentId=7001551

Får nämligen en dunk av en polare men vet inte riktigt om det är värt att häla i skiten

Generellt så ska man ju inte använda oljor som saknar MA-klassning i hojar där motoroljan även smörjer en våtkoppling. I såna motorer måste oljan vara godkänd för våtkoppling, dvs MA-klassad. Biloljor är sällan det.
Risken är att kopplingen börjar slira.
I övrigt tycker jag att man ska använde det viskositetsintervall som tillverkaren rekommenderar. Jag vet iofs inte vad det ska vara för viskositet i din hoj.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Generellt så ska man ju inte använda oljor som saknar MA-klassning i hojar där motoroljan även smörjer en våtkoppling. I såna motorer måste oljan vara godkänd för våtkoppling, dvs MA-klassad. Biloljor är sällan det.
Risken är att kopplingen börjar slira.
I övrigt tycker jag att man ska använde det viskositetsintervall som tillverkaren rekommenderar. Jag vet iofs inte vad det ska vara för viskositet i din hoj.


bra då skippar jag den oljan
 

Falkeman

Medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
RG 125f
A vilket trevligt initiativ med en tråd för oss med k3/k4
får väl va först me en bild på hoj me ny provmonterad kostym:
 

Bifogat

  • ny.jpg
    ny.jpg
    81.7 KB · Visningar: 352

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
A vilket trevligt initiativ med en tråd för oss med k3/k4
får väl va först me en bild på hoj me ny provmonterad kostym:

Härligt :)
Har du trimmat den med nå kul eller kör du orginal?

En bild på min
visabild.php


bygger om den till fighter nu under vintern:D
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
här är en bild på min 04a med 05 motor mycket skönt med slirkoppling vi var för övrigt på gotland när jag tog bilden
 

Bifogat

  • Kopia av 20080531362.jpg
    Kopia av 20080531362.jpg
    86.8 KB · Visningar: 402

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Nån som vet vad de byter vid 1800 mils servicen?

Hojen har gått 1600, nu under vintern när den är isär plockad tänkte jag passa på att byta tändstift, självklart byter jag olja och filter också och tar en titt på bromsbelägg och bromsvätskan också. Nå mer man ta en titt på?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
M
Läste att biltemaoljan är stoils raceolja,tror artilken var i Bike,
jag köper ju staoils raceolja på Butiken Lantmännen, ca 75 kr liter
mot på macken 175spänn ca, o det är samma förpackning tiom, galet.
Sucke motorer verkar vara heltäta,:D min drar ingen olja, har aldrig haft en sån motor i min ägo,



oljan i gaffeln kanske? mitt ena ben var tomt i våras,,böt bussningar oxå, inte själv förvisso,men 1200 var det värt,



Ang servicemanualer till din hoj, kolla med medlemmen cpms


Jo det är många som säger det, förvånar mig inte. Kan man ta mer betalt för samma vara så gör nog butikerna det, tur att det i alla fall finns några ärliga i denna värld som säger hur det riktigt ligger till. Nu när så många sagt det och våran egen olje guru här på SH.com förklarat hur det ligger till och bike skrivit detta så litar jag på dem. Vissa är fega och ändå köper samma olja fast mycket dyrare från statoil.
Köpte faktist deras raceolja samt oljefilter idag på biltema :tummenupp

Oljan i gaffeln kanske ska ses över, men gafflarna känns bra när man lägger lite vikt på dem. Hur märkte du att ena var tomt? eller såg du det när du väl skruvade upp gaffeln?

Ska försöka leta efter en pdf manual till vår härliga hoj på nätet. Hittar jag så lägger jag upp det här.
Okej ska höra med han.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det fuktade runt bussningarna, så det var han som upptäckte oljeförlusten i gaffeln, jag märkte ju att framänden svajade i låg fart precis som om däcket var i lite obalans,eller ovalt ,Det rättade till sig efter servicen,:)

okej, ska kolla upp det när jag har tid :)
 

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
jag får väl oxå säga Hej,
köpte en gixxer 1000 k3 idag

än så länge är allt Super duper,(längtar till våren)

1 fråga: finns det startspärr i en k3:a?
 

Skuggan

Guest
Hmmm... Det beror på ditt resultat :) Får se, om det blir, så blir det en väldigt enkel fighter som går att återställa ganska fort
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top