Intressefråga Sveavägen 1985 klass!

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
GSX drag

Fegis!! Vi är ju alla lönnfeta gubbar som tycker det va bättre förr ( å ju förr dess bättre) Klart att tävlingen är för en själv vi ska ska väl inte utmana pro stock klassen

Handlar inte om feghet eller mod.

Utan om att resan är målet, inställningen till det man håller på med
Att njuta utan att hornen växer i pannan, och ha lite självironi.

Och om att sköta sig själv. Om jag kör och har kul,
varför skall jag bry mig om ifall nån annan kör fortare. Blir han glad av det så OK.
Men jag sörjer inte.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Vill också vara med och ha kul
Ska bara skruva fast blinkersen som hänger på sniskan och komplettera med tre förgasare till :D :D

Men fan ta er om ni skrattar åt mig :tungan

Mats
 

Bifogat

  • CB900_front.jpg
    CB900_front.jpg
    132 KB · Visningar: 101
  • CB900_Sidepipe.jpg
    CB900_Sidepipe.jpg
    202.4 KB · Visningar: 176

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Inga problem, här skrattas bara med folk !
Men du borde nog offra en skruv till bakdämparen också :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vill också vara med och ha kul
Ska bara skruva fast blinkersen som hänger på sniskan och komplettera med tre förgasare till :D :D

Men fan ta er om ni skrattar åt mig :tungan

Mats

:tummenupp Det ser rent och fint ut i den där megafonen!:Rockbanan
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
Handlar inte om feghet eller mod.

Utan om att resan är målet, inställningen till det man håller på med
Att njuta utan att hornen växer i pannan, och ha lite självironi.

Och om att sköta sig själv. Om jag kör och har kul,
varför skall jag bry mig om ifall nån annan kör fortare. Blir han glad av det så OK.
Men jag sörjer inte.

Det var skrivet med massor av ironi:tummenupp
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Vill också vara med och ha kul
Ska bara skruva fast blinkersen som hänger på sniskan och komplettera med tre förgasare till :D :D

Men fan ta er om ni skrattar åt mig :tungan

Mats


Vad skådar mitt norra öga, en till i stort sett körklar hoj :)
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Trots allt, en Rune släde:D
Trodde inte att jag skulle nämna den frasen nu på 2000talet:)

Precix ,,,En Äkta Runesläde ,,,, Trodde de hadde skrotat alla nu!

Lr iaf grävt ner dem i en stor grop och strött osläckt kalk över samt skyddsminerat runt om ,

Har väl adrig vart med om maken till wobbel i Universitetsbocken på roslagsvägen, på väg in ifrån Vaxholm i ett mäktigt tempo på en LÅNAD släde (ifrån RUNE då! ) :skrämd ,det tog all tre körfälten ändå såg jag AMCO räcket i mitten komma farligt nära , det kostade 2 blåa tummrotar ( heterdet så? ) och ett trasigt styrstopp ( svarta märken ifrån framdäcket i gatan i zick zack mönster) samt ett duktig bromspår i dämparna ( kallingarna)..
Och polarna tyckte att det så Djä---gt effektfullt ut!:mad:

Men objektet här på bild ser oförskämt Bra ut!
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Runesläde...?:va Vad är det?:)

En gammal Honda 900 Bol'dor lr vad fan de hette, efterföljaren av CB750
av vissa mycket omtyckt ( bland annat Rune) av andra en riktig släde (mig)men de var bra rundningmärken iaf :) ( av mig som då Tjörde en Laverda)

Ungefär som Maxi 66 lr 77 på sjön ,,
Man säger inte "Där seglar en Maxi 66"

Utan "Där står en maxi 66"

Märkte du skillnaden ?? samma sak med Rune släden...:rolleyes:

Fotnot
Jag har min fördomar , men jag trivs med dom!

Fotnot II

Vem var Rune ..

Rune hette nått annat igentligen och var på 80 talet en Volvoraggare ifrån Danderyd ( jo såna fanns där oxå!) som kom på iden att börja åka hoj tjöpte raskt för farsans pengar en honda 900 , och började tjöra ( cornflakes A-kort ) med i järngänget , och eftersom han alltid var lite "bakom" så fick han vara "Rune med släden" vid tillfället som jag skrev om ovanför ,så hadde vi vid en i vårt tycke tjört en lugn resa ,med titt i naturen ut till Vaxholm , och där ute hadde vår "Rune" förklarat att "släden" inte Gick och tjöra fortare, och då undertecknad erbjöd sig "sota ur den " på väg till MC-donalds för att bevisa att det inte var så stora fel på "släden" , och nog gick den att vrida ur mer är var Rune hadde mod till ,Men "gånjärnet" Ramen tog mig med överaskning vid unversitetet .... där av mina åsikter ,, och namnet RUNESLÄDE.

Fotnot III

RUNESLÄDEN på bilden ovanför med Vims å trams röret ser tidstypisk ut ,, inte mycket på Boge å hämta ..= väghållningen...
 
Last edited:

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
En gammal Honda 900 Bol'dor lr vad fan de hette, efterföljaren av CB750
av vissa mycket omtyckt ( bland annat Rune) av andra en riktig släde (mig)men de var bra rundningmärken iaf :) ( av mig som då Tjörde en Laverda)

Ungefär som Maxi 66 lr 77 på sjön ,,
Man säger inte "Där seglar en Maxi 66"

Utan "Där står en maxi 66"

Märkte du skillnaden ?? samma sak med Rune släden...:rolleyes:

Fotnot
Jag har min fördomar , men jag trivs med dom!

Fotnot II

Vem var Rune ..

Rune hette nått annat igentligen och var på 80 talet en Volvoraggare ifrån Danderyd ( jo såna fanns där oxå!) som kom på iden att börja åka hoj tjöpte raskt för farsans pengar en honda 900 , och började tjöra ( cornflakes A-kort ) med i järngänget , och eftersom han alltid var lite "bakom" så fick han vara "Rune med släden" vid tillfället som jag skrev om ovanför ,så hadde vi vid en i vårt tycke tjört en lugn resa ,med titt i naturen ut till Vaxholm , och där ute hadde vår "Rune" förklarat att "släden" inte Gick och tjöra fortare, och då undertecknad erbjöd sig "sota ur den " på väg till MC-donalds för att bevisa att det inte var så stora fel på "släden" , och nog gick den att vrida ur mer är var Rune hadde mod till ,Men "gånjärnet" Ramen tog mig med överaskning vid unversitetet .... där av mina åsikter ,, och namnet RUNESLÄDE.

Fotnot III

RUNESLÄDEN på bilden ovanför med Vims å trams röret ser tidstypisk ut ,, inte mycket på Boge å hämta ..= väghållningen...


Ha ha... en riktig guldhistoria! :tummenupp
Ni får väl kalla mig för Mats-släden då i Norrtälje, det bjuder jag på :D

Mats

Finns det fler sanna skrönor från -80 talet?
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Ha ha... en riktig guldhistoria! :tummenupp
Ni får väl kalla mig för Mats-släden då i Norrtälje, det bjuder jag på :D

Mats

Finns det fler sanna skrönor från -80 talet?


Jodå ..Allla blir bättre för varje gång de berättas ...

Skall intervjuva en gammal räv som kallas IllerBosse , och försöka återberätta nån LR annan "story" om grabbarna som käka spiK å sket kätting , när väghållning och bromsar inte ännu var upptäckta av japsen OSV...:D
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Ahhhhh... Jag förstår, vad enkelt det blev! Då har man lärt sig något nytt idag med!:)
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
Det verkar vara lite tomgång på tråden, kom igen å berätta vad som händer i garagen. Trist med turbo Andersson men det måste väl finnas plats för en kille som honom någonstans.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Ja Glenn efterfrågade ju namnförslag på 80-talseventet. Jag har klurat men inte kommit på ngt bra än.

Nu var ju jag aldrig där på -80 talet. Men var inte MC Donald och Sveavägen ganska synonymt på den tiden. Vilket fall för oss som bara läse om det i tidningarna.
Mitt förslag "McDonald's Classic Street Open". Under förutsättning att dom sponsrar förståss. Det är ju Mc relaterat i alla fall :)

Mats
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu var ju jag aldrig där på -80 talet. Men var inte MC Donald och Sveavägen ganska synonymt på den tiden. Vilket fall för oss som bara läse om det i tidningarna.
Mitt förslag "McDonald's Classic Street Open". Under förutsättning att dom sponsrar förståss. Det är ju Mc relaterat i alla fall :)

Mats

Jo jag tänkte på donken-namn också, men det känns lite opersonligt med reklam för en internationell kedja.

Ett annat tankebloss är att ha ett namn eller ordlek som knyter an till Kista-rakan, det var ju där många rejs gick. Men det kan ju bli förvirrande med ett namn som innefattar Kista när rejset ska gå i Norrtälje, lite otacksamt för Norrtäljearrangöererna också. :gnissla

Ja du hör, jag har inte kommit på ngt bra :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top