Intressefråga Sveavägen 1985 klass!

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jag är helt klart med!

Kawan är ju av rätt modell, stuk och år plus att Norrtälje inte ligger för långt bort. Klockrent initiativ säger jag!
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
fan va läckert :tummenupp :tummenupp :tummenupp
gör detta till en tradition så jag hinner få va med. hinner inte nästa år då jag har min moppe kvar som jag var inne på "Svea" på men den är inte ihopsatt fortfarande :gnissla
jag kommer gärna och ser er (igen) tills mitt eget skit är i skick :[/I]


du hallå, du har möjligtvis inte ett förflutet i Rapido, mera känd som "dojan" möjligen :va

Inga ursäkter, hur svårt kan det va? ladda batteriet, i med ny olja, töm flottörhusen å i med ny soppa och lite blyersättning. Så inga ursäkter..

:tummenupp
Till och med förr var bättre förr...

Ja, som jag fattar så finns det inga regler, så jag får vara med med gammelkawan..[/QUOT
Åker upp till sommarstugan i helgen (sörSalbo) bjussar du på en kopp?
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men du kanske kan slinka in ändå, ingen lär märka något konstruktionen är väl 50-tal:D .

/Ingvar

Glenn är ju sträng som fan med reglerna! Min hoj är för ny:hihi Så det går inte. :D
Men! Jag kan ju vara mekaniker åt farbror! Teambilen blir självklart finmercasinen, en äkta kampvagn från 1980. :D

I den spelar vi sedan 80-talsmusik i depån under hela sammandrabbningen.
http://www.youtube.com/watch?v=CUm6TCbEK0g

Jag kan ta med några gamla 80-tals "Bike" och lägga i handsfacket så blir det mycket tidstypiskt.
 

Bifogat

  • IMG_0314.JPG
    IMG_0314.JPG
    79.5 KB · Visningar: 102
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Glenn är ju sträng som fan med reglerna! Min hoj är för ny:hihi Så det går inte. :D
Men! Jag kan ju vara mekaniker åt farbror! Teambilen blir självklart finmercasinen, en äkta kampvagn från 1980. :D

I den spelar vi sedan 80-talsmusik i depån under hela sammandrabbningen.

Jag kan ta med några gamla 80-tals "Bike" och lägga i handsfacket så blir det mycket tidstypiskt.

Mekaniker:va , en Suzuki GSX behöver bara lite bensin då och då, dessutom innehåller väl din verktygslåda bara tum-dimensioner:confused: . Men du kan få frakta mina racing-tillbehör (kaffe, macka och kamera) i den grymma teambilen så behöver jag inte ta ryggsäcken:D .

/Ingvar

i vinter är det turbohojen som hägrar. kanske kan stå och "pysa" lite vid sidan om där när ni kör:D :D

Törs du inte ställa upp med pysfläkten, du kommer att bli "avtorkad" omedelbart:D .

/Ingvar
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Hmm, jag vill ju oxå va med, men jag kommer ju åka på stor stryk då jag inte har någon "literhoj" som farbröderna här har. :huvet
Men det kan ju va roligt för det, någon måste ju komma sisst oxå. :)
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Kalas kul.

Jag är på till nästa år.
Har ju tom vit Guiliari sadel nu mera... :yoparty

GSX 1100 -81 Sveavägenedition

Hur hårda blir reglementet på 80 tals temat?
Om man byggt ett modernt sprut, blir man portad då?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mekaniker:va , en Suzuki GSX behöver bara lite bensin då och då, dessutom innehåller väl din verktygslåda bara tum-dimensioner:confused: . Men du kan få frakta mina racing-tillbehör (kaffe, macka och kamera) i den grymma teambilen så behöver jag inte ta ryggsäcken:D .

/Ingvar

Voj voj, vet inte vad jag ska kalla din hoj efter denna säsong: "krunchiga kopplingen" eller "tvekande tvåan". Men du har rätt, den kommer säkert funka fint, och skulle den mot förmodan konstra så tror jag att du fixar det bäst själv.

Jag hade nämligen aldrig anmält mig som mekaniker om jag trodde att det skulle innebära ngn fom av arbete. Jag vill bara ha tillträde till depån, flasha i mekoverall och sola mig i glansen :D

Kaffe, macka och kamera är ordnat! :tummenupp

/J
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kalas kul.

Jag är på till nästa år.
Har ju tom vit Guiliari sadel nu mera... :yoparty

GSX 1100 -81 Sveavägenedition

Hur hårda blir reglementet på 80 tals temat?
Om man byggt ett modernt sprut, blir man portad då?

Hoppas Glenn är lite flexibel. Dom gamla järnen har ju modifierats även efter -85. En och annan nyare pinal kan ju ha slunkit dit :D.

/Ingvar

Voj voj, vet inte vad jag ska kalla din hoj efter denna säsong: "krunchiga kopplingen" eller "tvekande tvåan". Men du har rätt, den kommer säkert funka fint, och skulle den mot förmodan konstra så tror jag att du fixar det bäst själv.

Jag hade nämligen aldrig anmält mig som mekaniker om jag trodde att det skulle innebära ngn fom av arbete. Jag vill bara ha tillträde till depån, flasha i mekoverall och sola mig i glansen :D

Kaffe, macka och kamera är ordnat! :tummenupp

/J

Mitt minne är fantastiskt bra fast kort, jag kommer inte ihåg något om vare sig koppling eller "tvåa".

/Ingvar
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jörgen Karlsson finns egentligen inte.
Det är Ingvar Oldsbergs täckmantel i hojkretsar...:D

Jag är också osäker på om han existerar. En del utger sig för att heta Jörgen Karlsson, men man kan aldrig vara säker på om det är originalet eller kopian:hihi .

BTW vad tänkte du sätta på för sprut? Jag har också varit sugen på att testa.

/Ingvar
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag är också osäker på om han existerar. En del utger sig för att heta Jörgen Karlsson, men man kan aldrig vara säker på om det är originalet eller kopian:hihi .

BTW vad tänkte du sätta på för sprut? Jag har också varit sugen på att testa.

/Ingvar


Jag har sett honom live men är fprtfarande osäker.

Idén är att bygga ett sprut med original förgasarns spjäll och sätta spridarna lite osynligt innanaför.
Alltså borra ur innanmätet och göra ett spjällhus av förgasarna.
Allt för den rätta looken! :D

Elektroniken vet jag inte riktig ännu.
Har ett Hestec som inte används.
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Jag är stenhård med regler när ni förare har bestämt vad som skall gälla! Grundtanken är en kul klass där många borde vilja köra i och på ett lättsammt sätt vara med utan behöva möta ett modernt turbo monster och damma av en klenod, drömma sig tillbaka 15 kg! Min erfaren het av att utveckla klasser och regler är att nästan alla förstår grundtanken och anpassar sig och har roligt på lika vilkor, några få brukar försöka hitta hål i regelboken för att vara säkra på att vinna då kanske man ska fundera på att tävla på en högre nivå!

Om klassen skenar och blir för allvarlig då kanske vi får hitta ett annat sätt att vinna tex en bedömning av en helhet? Båt sporten har något som heter Poker run! där är inte snabbast som vinner!
Enkelhet är bäst kanske som rubriken lyder Sveavägen 1985.

Vi ska nartuligtvis ha en twin klass eller en övrig mc klass också
Det viktiga är att ni som åker har roligt och vi åt er!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top