Intressefråga Sveavägen 1985 klass!

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Om det blir dragrace tävlingar i Norrtälje nästa år i en serie, kan det vara några som kan tänkas vilja åka i en mc klass t o m -85 med tidstypisk ev trimmning. Det borde finns massor av mc som står och förare som har blivit lite äldre och kan tänkas vilja åka 5.7 mil från Sveavägen för att köra strippen i en lika klass och äta en korv tillsammans! Handuppräckning?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Självklart, inte för jag hängde på Sveavägen men åldern är rätt både på hoj och gubbe:D . Dessutom har jag ju redan provåkt banan med 7,17 som bäst:tummenupp.

/Ingvar
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
Norrtälje

Jag är med. Det måste ju finnas massor av gamla hojar som står å dammar i garagen, så tippa i lite fräsch olja och häng på. :)
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Mycket intressant klass.

Blir det några begränsningar eller bara "run what ya bring" ?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kul initiativ! :tummenupp
Själv får jag dock bli panelhöna ty jag har sålt min 750-tvåtaktare jag körde på den tiden. HD:n är en -93 så den är för ny.

Men jag kollar gärna på sveanostalgirejs om det blir av! :Rockbanan
 

Bifogat

  • bikereportagesid2.jpg
    bikereportagesid2.jpg
    15.9 KB · Visningar: 3,366

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Mycket intressant klass.

Blir det några begränsningar eller bara "run what ya bring" ?

Tanken är att det är tidstypisk hoj och utr/trim det blir roligare att tävla mot hojar med samma förutsättningar, det är ju inte så roligt att åka mot nya mc mc/turbo men man kanske vill vara med ändå. En kul klass helt enkelt lätt att deltaga!
Damerna som var med då dom lär ju vara något äldre nu om dom finns kvar!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Tanken är att det är tidstypisk hoj och utr/trim det blir roligare att tävla mot hojar med samma förutsättningar, det är ju inte så roligt att åka mot nya mc mc/turbo men man kanske vill vara med ändå. En kul klass helt enkelt lätt att deltaga!
Damerna som var med då dom lär ju vara något äldre nu om dom finns kvar!

Turbo var väl tidstypiskt så att de heter duga på den tiden tom med orginalmonterat på många hojar.
 

JOZZY

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Katana nr:005, Panhead
Låter som en bra klass! Skulle gärna komma och plåga hojen lite.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Turbo var väl tidstypiskt så att de heter duga på den tiden tom med orginalmonterat på många hojar.

Det var en kille på sveavägen som for runt på en fin röd CB 750 Four med turbo i mitten på 80-talet. Det gick helt sjukt bra tyckte man då. Den klättrade upp på bakhjulet på 1, 2 och 3:an minns jag. Vi åkte ihop några ggr med våra redan då över 10 år gamla hojar. Undras var det ekipaget tog vägen... :va
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
Visst måste det finnas fler som har gamla radfyror som behöver luftas?
Det är ju bara lek? Eller?
Nippe har väl sålt nico bakkern, Torda tror jag har kvar hojen med framflyttat på ena sidan...
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Får jag bara ihop grejerna så kommer jag garanterat finnas på linjen med nytrimmat ekipage !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Sveavägen..norrtälje

Jag är med o åker i en serie..var ju med på Sveavägen på 80 : talet...:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
"Dimax" har enligt utsago kvar Make My day-katanan. Den var ju rätt snabb på 80-talet. Ska tipsa honom om denna tråd!

/J
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
hojarna måste köras av egen maskin till banan ej trailer, samma krav som på custom bike show!
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Gsx

Visst, Vill gärna testa min GSX-81 1428,

Inte i tävlan mot nån annan.
Bara för att testa mig och hojjen.
 
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Nacka
Hoj
suzuki gsx 1100-81
Visst, Vill gärna testa min GSX-81 1428,

Inte i tävlan mot nån annan.
Bara för att testa mig och hojjen.
Fegis!! Vi är ju alla lönnfeta gubbar som tycker det va bättre förr ( å ju förr dess bättre) Klart att tävlingen är för en själv vi ska ska väl inte utmana pro stock klassen
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Kul initiativ! :tummenupp
Själv får jag dock bli panelhöna ty jag har sålt min 750-tvåtaktare jag körde på den tiden. HD:n är en -93 så den är för ny.

Men jag kollar gärna på sveanostalgirejs om det blir av! :Rockbanan

Men du kanske kan slinka in ändå, ingen lär märka något konstruktionen är väl 50-tal:D .

/Ingvar
 

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Ort
sigtuna
Hoj
suzuki allt annat förnekas
fan va läckert :tummenupp :tummenupp :tummenupp
gör detta till en tradition så jag hinner få va med. hinner inte nästa år då jag har min moppe kvar som jag var inne på "Svea" på men den är inte ihopsatt fortfarande :gnissla
jag kommer gärna och ser er (igen) tills mitt eget skit är i skick :yoparty

Men du kanske kan slinka in ändå, ingen lär märka något konstruktionen är väl 50-tal:D .

/Ingvar

du hallå, du har möjligtvis inte ett förflutet i Rapido, mera känd som "dojan" möjligen :va
 
Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Fegis!! Vi är ju alla lönnfeta gubbar som tycker det va bättre förr ( å ju förr dess bättre) Klart att tävlingen är för en själv vi ska ska väl inte utmana pro stock klassen

Till och med förr var bättre förr...

Ja, som jag fattar så finns det inga regler, så jag får vara med med gammelkawan..
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Jo lite regler behövs, det är som rubriken lyder sveav 1985 dvs t o m 85 mc som fanns på gatan då det borde inte vara så svårt att reda i vad som fanns på en hoj vid den tiden, :tungan

Till och med förr var bättre förr...

Ja, som jag fattar så finns det inga regler, så jag får vara med med gammelkawan..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top