128 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 91 till 120 av 166
    There can be only one Matte GCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Hoj
    1982 Suzuki Katana
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Jag tycker påhittet är klart kul och kommer köra om jag får som jag vill under vintern.

Jag tänkte i så fall åka Katana själv då det var just det jag framförde på Sveavägen då det begav sig.

Reflektioner som jag tycker men ska ha som begränsningar är att hålla sig till sånt som fanns att få tag i då.
    Tex:
    Max 1425cc (jag kommer inte ihåg om 1525 fanns men fanns det så tillåt det)
    Turbo.. javisst men bara med komponenter som fanns då.
    Tillåts dagens sprutsystem så kommer turbo dominera.
    Max 190mm i däcksbredd. Det var vad jag hade på min då. (inga slicks)
    Förgasare kan egentligen vara fritt. Jag åkte med RS36ór då men 38ór tänkte jag åka med den här gången.
    Fritt val av sving så länge den inte är förlängd.
    Inga wheeliebars
    Annan ombyggnad tex enkeldämpare och upsidedown gaffel tillåtet.

Ja just det. Originaltank/kaross. mao inga plastkarosser med en liten 1liters tank innanför.

Just my 5 cent.....

Förslag till tävlingsnamn har jag inget bra men klassen kan man kalla "Max 85"

Medlem Mats757s avatar
    Reg.datum
    Dec 2004
    Hoj
    FZR1000, ISR, SV650, Super Tenere
    Citat Ursprungligen postat av Matte GC Visa inlägg
    Jag tycker påhittet är klart kul och kommer köra om jag får som jag vill under vintern.

Jag tänkte i så fall åka Katana själv då det var just det jag framförde på Sveavägen då det begav sig.

Reflektioner som jag tycker men ska ha som begränsningar är att hålla sig till sånt som fanns att få tag i då.
    Tex:
    Max 1425cc (jag kommer inte ihåg om 1525 fanns men fanns det så tillåt det)
    Turbo.. javisst men bara med komponenter som fanns då.
    Tillåts dagens sprutsystem så kommer turbo dominera.
    Max 190mm i däcksbredd. Det var vad jag hade på min då. (inga slicks)
    Förgasare kan egentligen vara fritt. Jag åkte med RS36ór då men 38ór tänkte jag åka med den här gången.
    Fritt val av sving så länge den inte är förlängd.
    Inga wheeliebars
    Annan ombyggnad tex enkeldämpare och upsidedown gaffel tillåtet.

Ja just det. Originaltank/kaross. mao inga plastkarosser med en liten 1liters tank innanför.

Just my 5 cent.....

Förslag till tävlingsnamn har jag inget bra men klassen kan man kalla "Max 85"
    Fanns det 190 däck redan -85?
    Jag har säkert fel, men trodde 150 var svinbrett då! Men det kanske var då det började bli bredare. Genom första GSXR'en.
    -83 var det otroligt brett med 130 på en gathoj i alla fall. Minns mycket väl när brorsan kom hem med CB1100R första gången. Jösses vilket bakdäck...
    (Inte nog med det, han har samma hoj kvar än i dag!)

Enkeldämpare fanns då, men USD var ett okänt begrepp. Nu har väl inte en framgaffel så stor betydelse på raktframåkning. Men speciellt retro tycker inte jag att det är.

Har en jobbarkompis som körde turbo redan -79 eller om det var -80 Men då var det bara sugturbo. När började man trycka genom förgasarna?
    Jag börjar bli lite dement så en uppfrächning av minnet är nog behövligt.

Mats
    Senast redigerat av Mats757 den 2008-10-07 klockan 18:42.

Medlem Peterrs avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Hoj
    Martin Honda ZX9R
    Citat Ursprungligen postat av Mats757 Visa inlägg
    Fanns det 190 däck redan -85?
    Jag har säkert fel, men trodde 150 var svinbrett då! Men det kanske var då det började bli bredare. Genom första GSXR'en.
    -83 var det otroligt brett med 130 på en gathoj i alla fall. Minns mycket väl när brorsan kom hem med CB1100R första gången. Jösses vilket bakdäck...
    (Inte nog med det, han har samma hoj kvar än i dag!)

Enkeldämpare fanns då, men USD var ett okänt begrepp. Nu har väl inte en framgaffel så stor betydelse på raktframåkning. Men speciellt retro tycker inte jag att det är.

Har en jobbarkompis som körde turbo redan -79 eller om det var -80 Men då var det bara sugturbo. När började man trycka genom förgasarna?
    Jag börjar bli lite dement så en uppfrächning av minnet är nog behövligt.

Mats
    Vad jag kommer ihåg så tryckte Marklund genom förgasarna på sitt andra bygge som var en Suzuki 1100 R -86:a, men det kanske är nån annan som kommer ihåg den första som väll var en Suzuki 1100 från -83 eller nått sånt.
    P

There can be only one Matte GCs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Hoj
    1982 Suzuki Katana
    Blogg
    Visa blogg
    Garage
    Visa garage
    Nu har jag ett problem. Jag började inte köra riktigt aktivt innan 1986. Dessförinnan var det DT125ór och annat skräp.
    Iaf så kommer jag ihåg att.

Marklunds första turbocykel jag kommer ihåg var en Katana och kördes då.

Mitt bakdäck jag hade på katanan kommer jag ihåg var lika brett som nummerskylten så jag gick ut i garaget och mätte skylten på R1100án jag har där och den är 195mm bred.

Michelin sålde 180mm´s däck som alla jag kände satt på sina 1100R.

Usd gaffeln vet jag att den inte fanns då men jag tycker att det är skitsamma i klassen ni föreslagit då bra gafflar,bromsar och väghållning var något som 80tals hojar innan R1100 led stor brist på.

Jag hoppas att ni som skapar denna klass ser mellan fingrarna med uppdateringar gällande väghållningen då jag i af kommer använda bättre delar till min cykel än vad som fanns 1986.

Jag älskar Katanan mer än någon annan cykel och så länge som ram, alla karossbitar, GSX motor (Ej Gsx-R) och instrumentet är kvar så är det för mig en Katana.

Med lem katana83s avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Katana 1100 sedan -87
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av suzuki 1100e-81 Visa inlägg
    Ser ju fin ut, å hur är dagsskicket? Tycker vi sätter en gräns på bredden på bakhjul. Vad sägs om 135
    Hur dagsskicket är ser du i min avatar och bakdäck var det väl 140 eller 150 som användes av dom som hade råd med Dymag eller Bakker fälgar

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm krille krokodils avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    suzuki allt annat förnekas
    Garage
    Visa garage
    x-akt!
    jag tjackade det värsta man kunde få på fälgen på min 82:a och det däcket mätte 140, aaasfett
    vidare kommer jag inte ihåg någon större hoj på svea än 1325cc.
    dom på 1425 var nog bara representerade på banan då. min uppfattning om värsta trimmet som fanns då på gatan var lustgasen som tog sin plats där 86-88 någonstans och slog ned som en komet och alla ville ha det på hojjarna när dom konverterat med Wiseco 1168cc smidda kolvar, grottistopp, undercuttad växellåda, superhubkorg till kopplingen, mikuni smothbore 33:or borrade till 34,5mm och monterat V&H
    sving gsxr 1100 -95 någon som har??

Med lem katana83s avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Katana 1100 sedan -87
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av krille krokodil Visa inlägg
    Wiseco 1168cc smidda kolvar, grottistopp, undercuttad växellåda, superhubkorg till kopplingen, mikuni smothbore 33:or borrade till 34,5mm och monterat V&H
    Det räckte väldigt långt på gatan (kistarakan) på den tiden
    Sen kom 1100R:n och hade samma hästar i motorn redan från början
    Senast redigerat av katana83 den 2008-10-07 klockan 22:33. Anledning: stavnungspråblem

Snabb, men ändå lite långsam... #6 Limpans avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Hoj
    Suzuki GSXR1100
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av katana83 Visa inlägg
    1100R är en trevlig häst. Får man vara med och leka?

// Linus

Köpes:
    Helsystem i RF till en GSXR1100 89-92
    Div. kåpor till en GSXR1100 89-90
    Öhlinsbakdämpare till en GSXR1100 89-92

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av katana83 Visa inlägg
    hahaha, jag visst blev man förbannad
    jag byggde om maskinen i vardagsrummet till dåvarande sambons glädje, vilket blev en rätt stormig vinter hemma. får i grejorna och så kom R1100!?
    det berättade man ju inte hemma att det hade vart både enklare och billigare att köpa en sån istället

men, men skiten finns kvar så och nu kan man ju uppenbarligen leva på nostalgifaktorn och då gör det ju inget att man kommer sist

just det, glömde ju Tarozzipinnarna och youshi wobbelstaget som tillhörde den riktiga aproacen

Same Shit Diffrent Day SSDDs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
    Garage
    Visa garage
    x-akt!
    jag tjackade det värsta man kunde få på fälgen på min 82:a och det däcket mätte 140, aaasfett
    dom på 1425 var nog bara representerade på banan då. min uppfattning om värsta trimmet som fanns då på gatan var lustgasen som tog sin plats där 86-88 någonstans och slog ned som en komet och alla ville ha det på hojjarna när dom konverterat med Wiseco 1168cc smidda kolvar, grottistopp, undercuttad växellåda, superhubkorg till kopplingen, mikuni smothbore 33:or borrade till 34,5mm och monterat V&H
    Hrm,, 82 åkte jag 1166cc på 130 puck men redan 84 hadde det blitt 1425 med BB cylinder och 84:ans injektiontopp (Kawwa dårå) och 150 däck på 18 tums Dymag fälg ( jo, Hojen finns kvar) och så mycket bredare fanns inte 84:a för gatbruk iaf , För då hade det suttit på.

Mvh
    Ps och jo Jag fanns till å från på Svea Oxå

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av SSDD Visa inlägg
    Hrm,, 82 åkte jag 1166cc på 130 puck men redan 84 hadde det blitt 1425 med BB cylinder och 84:ans injektiontopp (Kawwa dårå) och 150 däck på 18 tums Dymag fälg ( jo, Hojen finns kvar) och så mycket bredare fanns inte 84:a för gatbruk iaf , För då hade det suttit på.

Mvh
    Ps och jo Jag fanns till å från på Svea Oxå
    se där men det du beskriver kan ju knappas vart en vanlig syn och alltid med sådana här grejor när någon kommer med en idé så är det som man måste spräcka gränserna direkt. face it, dom flesta katterna hade dom prylarna jag beskrev och om nu 1425 hojarna fanns där representerade så måste det vart någon enstaka, är det där man sätter gränsen då.
    jag har kvar gasen på den och då var det ca 50hk man snackade om.
    skulle det göra det "legitimt" menar du att använda sprut som Thomas klarkner körde med eller vad. det är ju roligare att se helst dom som var där som dom var liksom, eller

Gsx.81
    Reg.datum
    Sep 2008
    Hoj
    suzuki gsx 1100-81
    Citat Ursprungligen postat av #6 Limpan Visa inlägg
    1100R är en trevlig häst. Får man vara med och leka?

// Linus
    Läs rubriken

x-akt!
    Instämmer fullständigt, ( jag har en Avela`n portad topp ).....R.I.P..
    Senast redigerat av suzuki 1100e-81 den 2008-10-09 klockan 19:55. Anledning: Dubbelt inlägg

Same Shit Diffrent Day SSDDs avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Hoj
    Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
    Garage
    Visa garage
    se där men det du beskriver kan ju knappas vart en vanlig syn och alltid med sådana här grejor när någon kommer med en idé så är det som man måste spräcka gränserna direkt. face it, dom flesta katterna hade dom prylarna jag beskrev och om nu 1425 hojarna fanns där representerade så måste det vart någon enstaka, är det där man sätter gränsen då.
    skulle det göra det "legitimt" menar du att använda sprut som Thomas klarkner körde med eller vad. det är ju roligare att se helst dom som var där som dom var liksom, eller
    Mja... För att förenkla ...

hösten 80 ( snacka om forntid) sköt jag min Laverda 1200 som då var rätt kraftig masserad, den gjorde i gatskick 10,66 på mantorp med ett 4,25 pirelli , men efter en missad växel och tre kraftiga övervarvningar på en Boge resa ,så ( dagen efter) Sprang en Vevstake av straxt under lilländan och gjorde sylt av blocket , detta skedde vid lite "RED light Cruising" På vag ut emot vaxholm ifrån stan och rödljuset vetrinär/albano så hände denna lilla "fadäs"..
    Nu skulle en ny killer byggas , med så skottsäkra grejor som möjligt, således införskaffades en Kawa 1000 vev , block , topp osv + en Magnuson 80cu och ett NOS system samt en Rickman ram den reggades 81 som en RICKMAN CR ,jag fick regga en firma och skriva intyg själv som "MC Industri" ...

Sen det första åren upptäcktes en del fel som inte funkade på gatan Typ att köra med 5,5:1 kolvar är ingen "hit" med långa kamtider osv , men året 83 åkte jag faktiskt på semester till Andorra /Barcelona med åket, T/R på 9 dar.....
    Så nog kan jag säga ett jag åkt med 1425cc , kompressor och gas med smaldäck 1985...
    (Man var inte klok då hlr)
    Men så vanlig var inte moppen ...Då hlr
    Jag Mekade den här tiden med Björne Gustavsson och Greger Wallin som körde Topfuel bike med just Kawa ,så....
    Senast redigerat av SSDD den 2008-10-10 klockan 10:28.

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage

hösten 80 ( snacka om forntid) sköt jag min Laverda 1200 som då var rätt kraftig masserad, den gjorde i gatskick 10,66 på mantorp med ett 4,25 pirelli , men efter en missad växel och tre kraftiga övervarvningar på en Boge resa ,så ( dagen efter) Sprang en Vevstake av straxt under lilländan och gjorde sylt av blocket , detta skedde vid lite "RED light Cruising" På vag ut emot vaxholm ifrån stan och rödljuset vetrinär/albano så hände denna lilla "fadäs"..
    Nu skulle en ny killer byggas , med så skottsäkra grejor som möjligt, således införskaffades en Kawa 1000 vev , block , topp osv + en Magnuson 80cu och ett NOS system samt en Rickman ram den reggades 81 som en RICKMAN CR ,jag fick regga en firma och skriva intyg själv som "MC Industri" ...

Sen det första åren upptäcktes en del fel som inte funkade på gatan Typ att köra med 5,5:1 kolvar är ingen "hit" med långa kamtider osv , men året 83 åkte jag faktiskt på semester till Andorra /Barcelona med åket, T/R på 9 dar.....
    Så nog kan jag säga ett jag åkt med 1425cc , kompressor och gas med smaldäck 1985...
    Jag Mekade den här tiden med Björne Gustavsson och Greger Wallin som körde Topfuel bike med just Kawa ,så....
    ja men då är vi väl överens om att din moppe tordes vara rätt one of a kind eller hur. men det folk verkar ha en förkärlek är att modda gammelåken för att köra fort nu med moderna grejor, då menar jag att man missat hela grejen. det är lite som att sätta insprut på en huqvarna 500 v-twin liksom.

Moderator Jörgen Karlssons avatar
    Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    Garage
    Visa garage
    Förutom alla namnförslag vi kommit med så har jag även en annan idé till Glenn: bara 80-talsmusik i högtalaranläggningen i pauserna. Då skulle tidsmaskinen vara total. Typ de sköna dängor som alla gillade och som gick på radion om somrarna, på den tiden man hade fet hy och håret på huvet isf på ryggen

Tänkte även föreslå att hojarna får bränna blyad soppa igen dagen till ära men ångrade mig, rätt skönt att slippa Allt var inte bättre förr
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2008-10-18 klockan 13:25.
    Brun utan sol, tändkulesot

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    Garage
    Visa garage

Släpar du dit den där hästen och svartbygget inte exploderar före dagen är slut kommer samma sak hända som när AnderssonTurbo kommer till Barkarby: utgången är given

Björn Gustafsson och Greger Wallin klingar bekant, de hade väl Solna MC?

De fick sätta tänderna i en SR500 jag hade som åkhoj på den tiden, de fixade till toppen och sålde en isracingkam plus högkompkolv till mig med ett förbindligt leende. SR:en gick som en RD350 sedan, vilket de sistnämda förarna hade svårt att köpa

Så gick det med den "åkhojen"...
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2008-10-10 klockan 23:49.

För mycket är lagom! Pluggens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Hoj
    Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Förutom alla namnförslag vi kommit med så har jag även en annan idé till Glenn: bara 80-talsmusik i högtalaranläggningen i pauserna. Då skulle tidsmaskinen vara total. Typ de sköna dängor som alla gillade och som gick på radion om somrarna...
    Klockrent! Då kan vi som inte var med på Sveavägen kanske få en liten glimt av hur det var.

...på den tiden man hade fet hy och håret på huvet isf på ryggen
    Citat Ursprungligen postat av Dr.Bike Visa inlägg
    T.o.m en sten hade bett om att få bli sprängd när de där sätter igång!
    Vi hojåkare är till stor del ännu överlevande bokstavsbarn och såna som kom ut blåa i ansiktet och med navelsträngen ett varv runt halsen. Det blir inte bättre än så här...

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Pluggen Visa inlägg
    Klockrent! Då kan vi som inte var med på Sveavägen kanske få en liten glimt av hur det var.

Ett gammalt streetbike-adelsmärke från den tiden var även "sotig högerdoja".
    På den tiden hade de flesta potenta hojar ett 4:1 megafonsystem från V&H.
    Det lät....

På den tiden hade polisen fortfarande lagrum att utför bullermätninger med en bullermätutrustning.

Polisen mätte... Som regel stod de vid Handelshögskolan, dit vart alla hojar invinkade som konstaplarna tyckte lät. (Alla lät som fan)

Så därför brukade de hårda killarna som körde med helt öppen megafon vara snabba att stoppa in deras adidasprydda högerfot i megafontratten när de rullade in på svea vid Wennergren Center för att sedan glida tyst in mot Donken från ett nattligt rejs på Kymlingelänken.

Ibland pyrde det i skosnörena när de tultade in på Donken.

Både Dimax (Hade Make My Day-Katanan) samt Fursten har jag tex sett göra den manövern

Själv åkte jag 750 cc tvåtakt, hela jag var oljig. Vi H2 -killar hade ett stridsrop till fyrtaktsmupparna när det var dags att dra till Kymlingelänken/Kistarakan: "Värm upp svamparna så kommer vi sen"
    (Svampar=fyrtaktsventiler)

(Observera ryggsäcken. Alla trimmarkillar har verktygsryggsäck )

Jag knäpper mina lortiga händer för att några ägare av Z1300, Honda CBX , Laverda 1200 samt Kawa H2 anmäler sig, dessa maskiner krävs nämligen för att ljudmattan ska ge ett trovärdigt 80-tals vrål över roslagsnedjen.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2008-10-12 klockan 01:17.

Medlem Crazy Frogs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Hoj
    GSX-R 1100 -90
    Garage
    Visa garage

Kawa H2

På 80-talet var väl tvåtaktarn nästan utdöd.

1972 var H2:an snabbaste hojen.

Tidigt 80 tal var det mesta GSX 1100.

Reg.datum
    Mar 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Crazy Frog Visa inlägg
    På 80-talet var väl tvåtaktarn nästan utdöd.

1972 var H2:an snabbaste hojen.

Tidigt 80 tal var det mesta GSX 1100.
    Jo precis, jag var för det mesta rätt ensam på sveavägen med min H2 1985-1989. Lika ensam på sveavägen som med sportster idag

Medlem Crazy Frogs avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Hoj
    GSX-R 1100 -90
    Garage
    Visa garage

Tävling

Nu verkar det mesta handla om vad som skall vara tillåtet eller inte.
    Skit i det. Ha kul istället.

Tidigare skrev jag om att hålla ner tävlingsmomentet, och istället ha kul.
    Att prova på drag racing med julgran + tidtagning. Och se vad en amatör med gamla grejjer kan åstadkomma.
    För mig skulle det vara kul. Och om jag har kul, och dessutom får till nåt lyckat åk så vore jag nöjd.

Om sen nån annan kommer med en härrejävlarmaskin och åker fort som f-n.
    Skulle inte bry mig alls.
    Men det är ju för att jag vågar vara den jag är, och inte har nåt behov att hävda mig.

Men...
    Själv har jag kvar både GSX 1428 block, och en SAAB 900 Turbo.
    En Garrett T3 som suttit på GSX 1135/1200. Jodå. Erik Marklund började sin turbo utveckling med SAAB turbo på GSX.

Så om hornen skulle växa så finns det att plocka fram

Hotrodder... ZERO-Fighters avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Hoj
    Suzuki 1327 CR
    Hmmm, nu börjar det pirra lite i högerhanden... (Vridrörelse alltså!) Biker, du kanske får en påringning under vintern, startmotorkopplingsmodifikationsförstärkning du vet.
    Jag körde ju faktiskt AS2 125:a på Sveavägen redan på 70-talet...
    "... och på det sjätte året återuppstånden ifrån de döda..."

Motorsport utvecklare
    Reg.datum
    Oct 2004
    Hoj
    raptor/Ducati 748 quad
    Senaste info!

Vi jobbar för fullt med projektet alla inblandade är positiva och vi har hjälp av Polisen, kommunen, miljö och hälsa, Företagarföreningen i Görla dvs alla står bakom detta. Flygklubben har nu när vi närmar oss ett avtal börjat tveka och vet inte om dom vill längre, kommunen går in och besiktigar asfalten och borgar för den frågan. Så nu hoppas jag på att kommunen hjälper klubben att fatta rätt beslut!

Det positiva är att vi jobbar med flera banor i landet med detta event, mera info kommer.

Medlem IngvarBs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Hoj
    Gsx1100es ++
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Glenn Ocklund Visa inlägg
    Senaste info!

Vi jobbar för fullt med projektet alla inblandade är positiva och vi har hjälp av Polisen, kommunen, miljö och hälsa, Företagarföreningen i Görla dvs alla står bakom detta. Flygklubben har nu när vi närmar oss ett avtal börjat tveka och vet inte om dom vill längre, kommunen går in och besiktigar asfalten och borgar för den frågan. Så nu hoppas jag på att kommunen hjälper klubben att fatta rätt beslut!

Det positiva är att vi jobbar med flera banor i landet med detta event, mera info kommer.
    Det låter ju kanonbra . Jag ser redan fram mot nästa säsong. Toppen är avlyft och filen framplockad .

/Ingvar

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982. Huge747s avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
    Garage
    Visa garage

Sveavägen då o nu!

[QUOTE=Jörgen Karlsson;3849569]Ett gammalt streetbike-adelsmärke från den tiden var även "sotig högerdoja".

På den tiden hade de flesta potenta hojar ett 4:1 megafonsystem från V&H.
    Det lät....

Körde V&H Megaphone då som nu!...med samma hoj...

[QUOTE=IngvarB;3895602]Det låter ju kanonbra . Jag ser redan fram mot nästa säsong. Toppen är avlyft och filen framplockad .

Fila på du..det räcker ändå inte ...
    Senast redigerat av Huge747 den 2008-11-18 klockan 21:40. Anledning: Dubbelt inlägg

Medlem IngvarBs avatar
    Reg.datum
    Aug 2005
    Hoj
    Gsx1100es ++
    Garage
    Visa garage
    Citat Ursprungligen postat av Huge747 Visa inlägg
    Fila på du..det räcker ändå inte ...
    Haha din skojare, det är den vassa filen som är framme .

/Ingvar

Nipple sucker yammies avatar
    Reg.datum
    Dec 2004
    Hoj
    RD350/Buell
    Garage
    Visa garage
    vem var det som åkte omkring på en dubbel turbo hoj som va blå å låg som satan?? borde ha vart början på 90 talet eller något tidigare..
    Senast redigerat av yammie den 2008-11-19 klockan 16:47.
    Born Free... Taxed To Death...

I'm started out with nothing and have most of it left..

Reg.datum
    Jan 2006
    Hoj
    Garage
    Visa garage
    vänta nu, fanns det inte två identiska gsx1100F:er blåa också om det var två polare eller två brorsor som byggde varsin och sedan bytte dom med varandra (sa ryktet i alla fall, vilket var ett av många som gick då ), visst var det så

Medlem gismos avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Hoj
    yamaha vmax 1985
    Garage
    Visa garage
    När jag läser tråden.Så värkar det som att det är förbjudet att köra med en gammal hojj.Inget jag märkt. Fast det går ju lite saktare .Men när jag vinner på lotto ska jag köpa en jvlgt snabb hojj.

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982. Huge747s avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Hoj
    GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
    Garage
    Visa garage

spelar det ngn roll..

Hmm..jag var med o gasade på 80 - talet..körde själv med 1168 , x-portkammar , portad topp med lite större ventiler och smoothbore 33:or... 1168 cc tillsammans med 1230 var nog den vanligaste kubiken man använde. Men visst fanns det ett antal bigblockare ute o rörde på sig oxå..Jag vet åtminstone 2 Katter o en GSX som hade det..

Men är det detta som är det viktiga ? ngn millimeter rättvisa i detta kan man aldrig hitta. Då måste det införas besiktning av hojarna mm..och hur allvarligt är det menat? Är inte själva poängen att få en möjlighet att få gasa av sig lite tillsammans med likasinnade....Hellre fria än fälla och låt så många som möjligt få vara med o gasa !!

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Var du på Sweden Rock?
Ja
Nej
Vad är det?

[ Visa resultat ]