KTM 1190 RC8-tråden.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Okay, nu blev det ju lite bättre. :)
SMC's sporthojsförsäkring skulle kosta mig 15 153:- för hel/hel. Men eftersom jag är en så pass gammal man så kan jag få ner den ytterligare genom att välja gammelmansförsäkring och den skulle kosta mig 12 223:- hel/hel.

Självrisken på båda dessa försäkringar är 25% av värdet/det som skall repareras vid stöld/vagnskada.
Båda är dessutom s.k. året runt försäkringar som inte tillåter avställning under vinterhalvåret.

Ingen som vill köpa en SD-R -08? Endast 280 mil, 2 ägare varav den senaste haft hojen i 3 dagar. :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Okay, nu blev det ju lite bättre. :)
SMC's sporthojsförsäkring skulle kosta mig 15 153:- för hel/hel. Men eftersom jag är en så pass gammal man så kan jag få ner den ytterligare genom att välja gammelmansförsäkring och den skulle kosta mig 12 223:- hel/hel.

Självrisken på båda dessa försäkringar är 25% av värdet/det som skall repareras vid stöld/vagnskada.
Båda är dessutom s.k. året runt försäkringar som inte tillåter avställning under vinterhalvåret.

Ingen som vill köpa en SD-R -08? Endast 280 mil, 2 ägare varav den senaste haft hojen i 3 dagar. :D

25% på vagnskadan tycker jag är okej, den kan man påverka genom att repa hojen delvis själv, då kan en krasch bli relativt billig. Men 25% på stöld är lite jobbigare. Det spelar ju ingen roll om man har hojen fastsvetsad i marken och det sitter en ring med 18 Doberman runt om, den kan ju bli stulen i allafall.
Men räkna kallt med att det kommer fler försäkringsbolag som gör sådana här försäkringar där försäkringstagaren får ta ett större ansvar. Det är nog nödvändigt om vi skall kunna köra sporthoj i framtiden, vi kraschar tyvärr alldeles för mycket fortfarande...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Okay, nu blev det ju lite bättre. :)
SMC's sporthojsförsäkring skulle kosta mig 15 153:- för hel/hel. Men eftersom jag är en så pass gammal man så kan jag få ner den ytterligare genom att välja gammelmansförsäkring och den skulle kosta mig 12 223:- hel/hel.

Självrisken på båda dessa försäkringar är 25% av värdet/det som skall repareras vid stöld/vagnskada.
Båda är dessutom s.k. året runt försäkringar som inte tillåter avställning under vinterhalvåret.

Ingen som vill köpa en SD-R -08? Endast 280 mil, 2 ägare varav den senaste haft hojen i 3 dagar. :D

Skulle jag kunna få en RC8 helförsäkrad för 12k skulle jag inte tveka en sekund! Iofs. bara provkört den två ggr men jag föll direkt. Som en SuperDuke fast allt kändes snäppet mer "Ready To Race" än R'en :yoparty Jag kommer inte alls bli avis när du blåser skjortan av mig nästa sommar på din nya fina vita RC8'a :tummenupp
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Skulle jag kunna få en RC8 helförsäkrad för 12k skulle jag inte tveka en sekund! Iofs. bara provkört den två ggr men jag föll direkt. Som en SuperDuke fast allt kändes snäppet mer "Ready To Race" än R'en :yoparty Jag kommer inte alls bli avis när du blåser skjortan av mig nästa sommar på din nya fina vita RC8'a :tummenupp

Kanske inte för runt 12, men för 15 kan du säkert få den. Jag har ringt på Folksams SH försäkring och då landar jag ungefär där, (även nämnts tidigare i tråden). Jag kan också leva med 25% vagnskada, men jag har svårare för 25% på stöld med tanke på hur många hojar som försvinner här i stan....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kanske inte för runt 12, men för 15 kan du säkert få den.

25 i sommras, inte haft kortet i 5år och inte gått SHkursen = kommer jag under det dubbla på en halv är det en sensation :tummenupp Får inte ens en halv på Hertigen för 12k :näsblod

Det är eg. det enda som stoppar mig. För är det nån knarr som väcker ett enormt habegär utöver en 1098S så är det just en vit RC8, så fruktansvärt rå hoj. Fick ju komplex för min hoj en hel vecka efter jag blivit frånkörd på Barkarby av en vit i sommras :D
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
25 i sommras, inte haft kortet i 5år och inte gått SHkursen = kommer jag under det dubbla på en halv är det en sensation :tummenupp Får inte ens en halv på Hertigen för 12k :näsblod

Det är eg. det enda som stoppar mig. För är det nån knarr som väcker ett enormt habegär utöver en 1098S så är det just en vit RC8, så fruktansvärt rå hoj. Fick ju komplex för min hoj en hel vecka efter jag blivit frånkörd på Barkarby av en vit i sommras :D

Nä, fylla gubbe brukar ju vara grejt när det gäller mc-försäkring. Jag pejlar vidare också då jag inte pallar 25% stöld.... :huvet
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är eg. det enda som stoppar mig. För är det nån knarr som väcker ett enormt habegär utöver en 1098S så är det just en vit RC8, så fruktansvärt rå hoj. Fick ju komplex för min hoj en hel vecka efter jag blivit frånkörd på Barkarby av en vit i sommras :D

Det står en vit demohoj på Lindroths MC här i Luleå, den är nog väldigt förhandlingsbar tror jag...:)
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Lite bilder på min pimpade RC8a :D
 

Bifogat

  • Bild 004 (Large).jpg
    Bild 004 (Large).jpg
    134.3 KB · Visningar: 353
  • Bild 001 (Large).jpg
    Bild 001 (Large).jpg
    157.6 KB · Visningar: 403
  • Bild 0003 (Large).jpg
    Bild 0003 (Large).jpg
    104 KB · Visningar: 321
  • Bild 0005 (Large).JPG
    Bild 0005 (Large).JPG
    72.8 KB · Visningar: 430

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Bläddrade i nya Motorad, Jisses vad massa porrigt kolfiber det finns till hojen, (bildbevis i blaskan). Blir ju ruskigt sugen när man ser sånt...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Lite mer stuff från sommaren...
 

Bifogat

  • DSC04122.jpg
    DSC04122.jpg
    111.3 KB · Visningar: 418
  • KTM.jpg
    KTM.jpg
    129.9 KB · Visningar: 291

Pizzabagarn

Guest
Jag upplever RC8:an som min stora kärlek, det kan inte bli bättre :kär :kär :kär


det är något speciellt med den där hojen. Den vita går inte av för hackor :tummenupp

Edit: Iofs skulle jag inte dö om jag var tvungen att äga en vit Ducati 848 eller en vit Aprilia RSV 1000 R......satan, måste uppgradera mig snart :gnissla
 

Mick

CashMoneyBrotherhood
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stortorp
Hoj
Suzuki Gsxr 750, Husaberg Fe 450 och en Ciao
Min babe..
:tuttar
 

Bifogat

  • förminskad 2.jpg
    förminskad 2.jpg
    200.8 KB · Visningar: 344

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Hola!

I Superduketråden så håller vi på o samlar ihop folk för att få till en KTM twin bandag på Gelleråsen nästa år - alltså 950/990 SM, SD, samt RC8.
Vi försöker få till den med instruktörer från SMC i första hand. Vi håller för tillfället på o pratar med dem. Går inte det så skall vi försöka med något annat...
Vi skall även se om KTM är intresserade av att närvara. De borde kunna ställa upp med lite hojar för provkörning.
Anmäl er genom att lägga till ert namn på listan i SD-tråden.

/Luring
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hola!

I Superduketråden så håller vi på o samlar ihop folk för att få till en KTM twin bandag på Gelleråsen nästa år - alltså 950/990 SM, SD, samt RC8.
Vi försöker få till den med instruktörer från SMC i första hand. Vi håller för tillfället på o pratar med dem. Går inte det så skall vi försöka med något annat...
Vi skall även se om KTM är intresserade av att närvara. De borde kunna ställa upp med lite hojar för provkörning.
Anmäl er genom att lägga till ert namn på listan i SD-tråden.

/Luring

Vem pratar du med då? Det bästa är att ringa SMC kansliet i Borlänge och snacka med Patrik Eriksson. Sen handlar det bara om att finansiera det hela. Vi har inte jättemånga instruktörer som kör KTM så om det skall bli kvalitet på det hela så kan du få ta att det blir lite andra hojar bland instruktörerna:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top