K-Man på Indianapolis Moto GP 2008

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag, farsan och lillasyrran flög till det stora landet i väster för att se Moto GP live på Indianapolis motor speedway en långhelg i september. Utresedatumet var det illavarslande 11:e september men det gick bra och det fanns ju gott om plats på planet tack vare det :)

"When in Rome" heter det ju (man tar seden dit man kommer) så jag hyrde en Chevrolet Trailblazer SUV när vi landat på O'Hare i Chicago för vår färd ner till Indianapolis. Very nice!
DSC01117s.jpg


Först åkte vi downtown Chicago och kollade in Navy Pier, Magnificent Mile (shoppinggatan) och John Hancock Center (mörka höghuset till höger med antennerna)
DSC01010s.jpg


Utsikten från 94:e våningen var magnifik. Navy Pier är högst upp i mitten med pariserhjulet
DSC01016s.jpg


Jag och syrran goofade oss lite på en fönsterputsarställning långt över Chicago
DSC01029s.jpg


Allehanda äventyr utspelade sig innan det var dags för race i motorsportmeckat Indianapolis men den berättelsen hör inte riktigt hemma här på SH :) Här är Indy iallafall:

DSC01069s.jpg


Poliser var det gott om i stan denna helg. Lär knappast va så svårt att hänga av de där :lol:

DSC01099s.jpg


Stor hojsamling i centrala Indy på lördagskvällen. Rätt ghey 'anti-bullerrörsskylt' som stod lite överallt i Indy denna helg

DSC01103s.jpg


Två rariteter; en Ducati 1098s (240000kr) och en Desmosedici (minst 600000 kr) man sällan ser på gatan

DSC01100s.jpg


De här Rizla-Suzuki-'poliserna' hade jag dock inget emot att bli 'tagen' av. Ser inget nöjd ut alls :rolleyes: :D

DSC01075s.jpg


Resterna av orkanen Ike hade sämsta tänkbara tajming och drog in över Indianapolis lagom till racet på söndagen så GP't kördes i regn :( Men OJ vilket ljud det är ur GP-hojarna!!! Brutalt!

[YOUTUBE-ID]49IQDunQivE[/YOUTUBE-ID]

Tidsträning på lördagen. Ducatina låter värst av dem alla! Öronproppar var ett måste nära banan!
[YOUTUBE-ID]SPLFCfT50b0[/YOUTUBE-ID]

Hemresan till O'Hare blev besvärlig då Chicago fått ca 18 cm regn under lördagen och stora delar var översvämmade. Motorvägen var avstängd och omvägen kostade oss minst en timme så det blev riktigt tajt att hinna med flyget hem. Tur man hade SUV och fyrhjulsdrift!

DSC01132s.jpg
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tråkigt med vädret, men vilken kickass resa/weekend det verkat ha varit ändå :)

En tanke gällande dom (riktiga) poliserna... kanske inte världens smidigaste kromslädar dom kör, men dom vart ju iallafall vältränade... o_O
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ser grymt nice ut! Jag tror iofs att yamaha tjejjerna va lite snyggare va? =) Lite synd på vädret men det låter som en drömresa ändå!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Fan va Nice kalle. Led med dig när vi satt hemma i soffan och såg skitvädret som härjade i US & A . Men du hade det säkert kul iallfall :)

De där Rizzla brudarna kunde du väl gett mitt visit kort, De hade gärna fått sätta hanfängsel på mig :D

Nu väntar jag och Seid på Valencia vilket vi ska åka och kolla på kan juh inte vara sämre än dig vettu haha

ha de ///micke
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
fan va kul kalle va kostade kalaset fick du sälja traktorn och ambulansen lr :näsblod

och du vad har syrran din för nr :tungan
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Nice resa, vältajmad med Moto GP racet. Synd bara på det andra. Bra att du är hemma nu iaf :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ser grymt nice ut! Jag tror iofs att yamaha tjejjerna va lite snyggare va? =) Lite synd på vädret men det låter som en drömresa ändå!

Vilka Yamahatjejer? Jag såg inga alls. Däremot såg jag att deras tält rasade ihop i blåsvädret! :D

fan va kul kalle va kostade kalaset fick du sälja traktorn och ambulansen lr :näsblod

och du vad har syrran din för nr :tungan
Pappa betalar :tungan och du är alldeles för gammal för min syster! :mattias Nä, farsan jobbar på SAS så flyget t.o.r kostade ca 1000 kr / pers och hyrbilen 2000 kr + soppa 7kr/l. Inträdesbiljetterna 75 $ (500 kr) för hela helgen så det var inte så farligt dyrt.

Nice resa, vältajmad med Moto GP racet. Synd bara på det andra. Bra att du är hemma nu iaf :)
Vältajmat ja. Det var ju för rejsets skull vi åkte dit så det får jag hoppas :D
Fan va Nice kalle. Led med dig när vi satt hemma i soffan och såg skitvädret som härjade i US & A . Men du hade det säkert kul iallfall :)

De där Rizzla brudarna kunde du väl gett mitt visit kort, De hade gärna fått sätta hanfängsel på mig :D

Nu väntar jag och Seid på Valencia vilket vi ska åka och kolla på kan juh inte vara sämre än dig vettu haha

ha de ///micke
Där måste du köpa GP-biljetterna i förväg. '07 var det väl typ 15000 pers som inte kom in. (då fälldes iof mästerskapsavgörandet i både 250 och MotoGP där)
Valencia är grymt najs. Har varit på SBK VM där 2006 och sett Corser sladda ifrån resten så det rök om det! Man ser hela banan från läktaren så den är riktigt bra för åskådare. Rekommenderas! :tummenupp även om Moto GP redan är avgjort då.
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Där måste du köpa GP-biljetterna i förväg. '07 var det väl typ 15000 pers som inte kom in. (då fälldes iof mästerskapsavgörandet i både 250 och MotoGP där)
Valencia är grymt najs. Har varit på SBK VM där 2006 och sett Corser sladda ifrån resten så det rök om det! Man ser hela banan från läktaren så den är riktigt bra för åskådare. Rekommenderas! :tummenupp även om Moto GP redan är avgjort då.


Ja Seid snackade om att man kunde köpa dem på Moto Gp´s hemsida. Får kolla upp det. Har läst lite om banan och de säger juh som du att den är kanon just för att man ser hela varvet ifrån läktarn.

kan ju åtekomma med en tråd som heter MR_Mike på Valencia Circut, får väl se till att fixa lite Rizzla brudar jag med haha :)


///Micke
 

Dominator-Rocks

Guest
Snygg syrra :brynad


Varför har mc-poliserna ridkläder på sig :confused:
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Trevliga bilder. Visst har man åkt pariserhjulet vid Navy Pier ... ett måste :eek:)
Var iofs inget MotoGP när vi körde igenom Indianapolis, men det var Nascar när vi var uppe i Watkins Glen, New York State, och det var riktigt häftigt att se hur denna lilla stad helt ändrades över en natt :eek:) Såg dock inte racet live utan på en stor TV i Pen Yan, strax utanför Watkins Glen. Nascar är STORT i USA.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top